Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej.
Wymagania postawione przez klienta obejmowały wsparcie procesu inwentaryzacji środków trwałych we wszystkich przestrzeniach produkcyjnych, magazynowych i biurowych za pomocą mobilnych czytników RFID z uwzględnieniem głównych i szczegółowych lokalizacji. Oczekiwania obejmowały też możliwość integracji systemu RFID z wykorzystywanym w zakładzie produkcyjnym systemem SAP, generowanie raportów z procesu inwentaryzacji, w tym tymczasowych, które nie wprowadzą automatycznie zmian do podstawowego ERP.
– Pierwszym etapem testów środowiskowych u tego klienta było zapoznanie się z obecnymi procesami inwentaryzacyjnymi w obszarze produkcyjnym, a więc na poszczególnych liniach wytwórczych, w tym też w obszarze urządzeń wspomagających, tzn. elektrycznych i wentylacyjnych. Osobno analizowaliśmy magazyny, pomieszczenia biurowe i sale konferencyjne – informuje Adam Silny, prezes firmy ISS RFID i współzałożyciel Silny&Salamon.
Wyposażenie pod kontrolą
Zakres inwentaryzacji docelowo ma objąć około 10 tys. środków trwałych z możliwością nadawania sprzętom statusów, takich jak np. serwisowany, zdemontowany, aby dokładnie odwzorować faktyczny stan. Dotychczasowe oznaczenia polegały na umieszczeniu tabliczek znamionowych na elementach wyposażenia, co ogranicza elastyczność i efektywność zarządzania nim.
– Do testów wytypowaliśmy 16 rodzajów tagów RFID, które zostały rozmieszczone na poszczególnych elementach. Następnie inżynierowie mierzyli zasięgi i skuteczność odczytu oraz oceniali, które z nich wykazały najlepszą skuteczność względem wymagań, co pozwoliło nam dobrać najefektywniejsze znaczniki – dodaje Adam Silny.
Tak szeroka gama testowanych tagów RFID wynikała z różnorodności inwentaryzowanych obiektów. Innymi wymaganiami charakteryzują się metalowe przedmioty, elektronika, niemetalowe środki trwałe czy wyposażenie biurowe. Duże znaczenie ma miejsce ich użytkowania, oddziaływanie takich czynników jak temperatura i wilgoć oraz dostępna przestrzeń do aplikacji identyfikatora RFID. Eksperci dokonali również weryfikacji potencjalnych zakłóceń sygnału radiowego generowanych przez elektromagnesy w automatycznych zaworach na liniach produkcyjnych.
Zespół ISS RFID do testów wykorzystał technologię UHF RFID działającą w paśmie 865-868 MHz, która umożliwia odczyt tagów RFID z odległości kilku metrów oraz instalację symulującą bramę RFID wraz autorskim oprogramowaniem ISS Inwentaryzacja.
Potencjał i szerokie możliwości RFID
Klient oczekiwał przejrzystego podglądu stanu inwentaryzacji w oprogramowaniu mobilnym z podziałem na różne typy wyposażenia i szeroką gamą funkcjonalności. W projekcie pilotażowym zademonstrowano możliwości oprogramowania, które obejmują dodawanie produktów, przypisywanie im atrybutów i parametrów, dodanie zdjęcia przedmiotu i lokalizacji z odpowiednimi danymi, a co kluczowe, inwentaryzację i weryfikację wyposażenia względem zdefiniowanej lokalizacji. Interesującą funkcją oprogramowania, na którą zwrócił uwagę klient, jest funkcja radaru, która pomaga sprawnie zlokalizować poszukiwany produkt dzięki ujawnionej na czytniku sile sygnału.
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną.
– Liczymy, że przedstawiony klientowi raport potwierdzający zasadność wprowadzenia systemu RFID, zarówno w zakresie odpowiedniego środowiska dla tej technologii oraz korzyści i oszczędności w działaniach operacyjnych w zakładzie, będzie ważnym krokiem w kierunku cyfrowej transformacji. To bez wątpienia czynnik, który stanowi o konkurencyjności i odporności przedsiębiorstw w czasach pełnych wyzwań – podsumowuje Adam Silny, prezes zarządu ISS RFID.
Potencjał technologii RFID polega na tworzeniu informacji użytecznych zarządczo dzięki oprogramowaniu, które odpowiednio przetwarza zebrane z tagów RFID dane i w zależności od zdefiniowanych potrzeb, generuje informacje pozwalające lepiej zarządzać firmami. Decyzje o inwestycjach nie są łatwe, dlatego rekomendowanym podejściem jest „Test before invest”, co pozwala na wybranym obszarze funkcjonowania firmy, sprawdzić technologię bez ryzyka finansowego.
Dofinansowania na innowacje dla MŚP
By skorzystać z możliwości sfinansowania testów, przedsiębiorcy, którym zależy na podniesieniu konkurencyjności, mogą skorzystać z dofinansowań lub grantów wspierających cyfrową transformację. Jednym z nich jest Pomorski Hub Innowacji Cyfrowych / Pomeranian Digital Innovation Hub (PDIH), którego członkiem jest ISS RFID. To punkt wsparcia dla firm przemysłowych, które chcą wprowadzić rozwiązania Przemysłu 4.0, gdzie już wkrótce będzie można aplikować.
Więcej informacji o wdrożeniach RFID i firmie można znaleźć na stronie www.issrfid.com oraz na LinkedIn https://www.linkedin.com/company/issrfid/.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Transport
Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
Pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych 2024 rok był drugim najlepszym wynikiem w historii. To był sprzedażowo dobry rok także dla koncernu Mercedes-Benz. Na polskim rynku sprzedaż wyniosła 26,3 tys. samochodów osobowych, co oznacza 38-proc. wzrost w ciągu roku. Mercedes jest też wśród liderów dostaw aut elektrycznych. Ze względu na rosnącą popularność tego segmentu producent w tym roku wprowadzi na rynek nowość – w pełni elektryczny model CLA.
Edukacja
Lekarze będą lepiej przygotowani do pracy w obliczu działań militarnych. Powstał nowy model kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych
Większa interoperacyjność między medycyną cywilną i medycyną pola walki oraz kształtowanie gotowości do podejmowania szybkich decyzji w kryzysowych sytuacjach to jedne z fundamentów nowego modelu kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych. Ministerstwo Obrony Narodowej patronuje projektowi, w ramach którego model ten będzie wdrażany we współpracy między wojskiem, środowiskiem medycznym i uczelniami. Potrzeba zmian w tym zakresie jest dyktowana dynamiczną sytuacją geopolityczną.
Handel
Eksperci: e-papierosy to poważny problem wśród dzieci. Nowe przepisy to dobry krok, ale absolutnie niewystarczający
Konsumpcja e-papierosów wśród młodzieży rośnie alarmująco: statystyki pokazują, że sięga po nie już ponad 20 proc. nastolatków w wieku 13–15 lat. Eksperci alarmują, że takie produkty są specjalnie zaprojektowane pod młodych użytkowników, oferując atrakcyjne smaki, opakowania i marketing. Rząd skierował do Sejmu projekt nowelizacji przepisów, który wprowadza zakaz sprzedaży wszystkich e-papierosów i woreczków nikotynowych nieletnim oraz ogranicza możliwość ich używania w miejscach publicznych. Jednak specjaliści podkreślają, że konieczne jest dalsze uszczelnienie przepisów, zwłaszcza w zakresie sprzedaży internetowej. Konsultant krajowy ds. zdrowia publicznego, prof. Łukasz Balwicki, mówi wprost, że należy wyeliminować z obrotu jednorazowe e-papierosy, jako produkty najbardziej atrakcyjne dla dzieci i młodzieży.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.