Usługa Gleevery w programie Visa Benefit
- Wynajem z Gleevery to nowa usługa w ramach programu Visa Benefit, która została zaprojektowana by odpowiedzieć na oczekiwania Polaków świadomych wpływu konsumpcji na środowisko.
- 97% Polaków zwraca uwagę na zrównoważony i odpowiedzialny rozwój deklarując, że choćby od czasu do czasu stara się zachowywać w sposób, który chroni planetę i jej zasoby (wg badania Sustainable Brands Poland[1]).
- Użytkownicy kart Visa otrzymają jeden miesiąc dostępu do usługi bez dodatkowych kosztów. Dzięki programowi Visa Benefit jeszcze więcej osób będzie mogło sobie pozwolić na wynajem, który jest integralną częścią ekonomii współdzielenia.
Gleevery, polska firma technologiczna, umożliwi w ramach programu Visa Benefit dostęp do innowacyjnej platformy, za pośrednictwem której można wynająć produkty z różnych kategorii (m.in. sport, technologie, uroda i zdrowie, wyprawka dla dziecka). Po zakończonym wynajmie każdy sprzęt przechodzi odpowiednie odświeżenie i wraca do obiegu, aby mogły z niego korzystać kolejne osoby. Firma współpracuje także z dystrybutorami, dzięki czemu klienci mogą okresowo wynająć wybrane produkty z asortymentu sklepów stacjonarnych takich jak np. Media Expert. Gleevery, działając w duchu zasad ekonomii współdzielenia, popularyzuje wśród Polaków korzystanie bez kupowania. Trend „access over ownership” staje się coraz bardziej popularny, dzięki upowszechnieniu się różnych rozwiązań umożliwiających wynajem.
– Zauważamy, że kryzys związany z kosztami życia w połączeniu z widocznymi skutkami zmian klimatycznych prowadzą do zmiany podejścia do zakupów. Konsumenci coraz częściej sięgają po rozwiązania określane jako Recommerce. Są to takie sposoby kupowania, dzielenia czy ponownego użycia produktów i usług, które dają im drugie życie. Visa, we współpracy z partnerami, stara się pomóc w przyspieszeniu przejścia na bardziej odnawialną gospodarkę o obiegu zamkniętym. Wierzymy, że wraz ze zmianą preferencji konsumentów zmieniają się również możliwości dla przedsiębiorstw – powiedział, Grzegorz Suszko, dyrektor zespołu rozwiązań dla kupujących i sprzedających w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.
Najnowsze badanie Refurbed and Fraunhofer[2] wskazuje, że 80% emisji CO2 związanej z urządzeniami elektronicznymi ma miejsce na etapie produkcji, a odnawianie urządzeń pozwoliłoby obniżyć ją o 78%! Ponadto, wykorzystując odnowiony sprzęt zamiast kupować nowy, zmniejszamy zużycie wody o 86%, a liczbę odpadów elektronicznych nawet o 80% The Global E-waste Monitor[3] przewiduje, że do 2030 r. liczba elektrośmieci globalnie wzrośnie do 74,7Mt w porównaniu do 53,6Mt w 2019 r., kiedy jako europejczycy wyprodukowaliśmy ponad 12,5 kg odpadów elektroniki na osobę rocznie, czyli najwięcej w porównaniu do mieszkańców innych kontynentów.
- Jeśli dodamy do tego wszystkie sprzęty sportowe, akcesoria podróżne, czy dziecięce, których używamy okresowo lub okazjonalnie, liczba przedmiotów zalegających w naszych domach drastycznie wzrasta. Dlatego postanowiliśmy zaproponować alternatywę, która ograniczy koszt ekologiczny, jednocześnie pozwalając nam korzystać ze wszystkich niezbędnych dóbr, a nawet nowości technologicznych, bez konieczności ich kupowania. Dążymy do tego, aby maksymalnie przedłużyć życie każdego z wynajmowanych produktów bez utraty ich jakości. Po każdym wynajmie odświeżamy sprzęt i dbamy o to, aby znalazł nowego użytkownika – mówi Jakub Buga, założyciel i CEO Gleevery.
Wraz ze wzrostem dostępnych na rynku rozwiązań w ramach ekonomii współdzielenia konsumenci stają się coraz bardziej świadomi tego, jak ich wybory mogą wpływać na środowisko. Według badania Sustainable Brands Poland, już 97% Polaków zwraca uwagę na zrównoważony i odpowiedzialny rozwój, deklarując, że choćby od czasu do czasu starają się zachowywać w sposób, który chroni planetę, jej mieszkańców i zasoby. Chcąc zachęcić konsumentów do przetestowania wypożyczania, Visa z Gleevery oferują jeden miesiąc wynajmu w prezencie dla klientów, którzy miesięczny koszt wynajmu opłacą kartą Visa. Aby móc korzystać z bezpłatnego ostatniego miesiąca, wystarczy rozpocząć co najmniej dwumiesięczny wynajem w okresie od 15 sierpnia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. Produkty dostępne są na platformie Gleevery lub w sklepach Media Expert (elektronika użytkowa i rowery). Klienci mogą także zasugerować produkt, który chcieliby wynająć, jeśli takiego jeszcze nie ma na platformie Gleevery. Po weryfikacji firma może dodać produkt do swojej oferty.
[1] Socio-Cultural Trend Tracker 2022 by Sustainable Brands Poland
[2] Research by Refurbed and Fraunhofer Austria Research GmbH
[3] The Global E-Waste Monitor 2020 (UNITAR/ITU)
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.