Komunikaty PR

Usługa Gleevery w programie Visa Benefit

2023-12-14  |  10:00
  • Wynajem z Gleevery to nowa usługa w ramach programu Visa Benefit, która została zaprojektowana by odpowiedzieć na oczekiwania Polaków świadomych wpływu konsumpcji na środowisko.
  • 97% Polaków zwraca uwagę na zrównoważony i odpowiedzialny rozwój deklarując, że choćby od czasu do czasu stara się zachowywać w sposób, który chroni planetę i jej zasoby (wg badania Sustainable Brands Poland[1]).
  • Użytkownicy kart Visa otrzymają jeden miesiąc dostępu do usługi bez dodatkowych kosztów. Dzięki programowi Visa Benefit jeszcze więcej osób będzie mogło sobie pozwolić na wynajem, który jest integralną częścią ekonomii współdzielenia.

 

Gleevery, polska firma technologiczna, umożliwi w ramach programu Visa Benefit dostęp do innowacyjnej platformy, za pośrednictwem której można wynająć produkty z różnych kategorii (m.in. sport, technologie, uroda i zdrowie, wyprawka dla dziecka). Po zakończonym wynajmie każdy sprzęt przechodzi odpowiednie odświeżenie i wraca do obiegu, aby mogły z niego korzystać kolejne osoby. Firma współpracuje także z dystrybutorami, dzięki czemu klienci mogą okresowo wynająć wybrane produkty z asortymentu sklepów stacjonarnych takich jak np. Media Expert. Gleevery, działając w duchu zasad ekonomii współdzielenia, popularyzuje wśród Polaków korzystanie bez kupowania. Trend „access over ownership” staje się coraz bardziej popularny, dzięki upowszechnieniu się różnych rozwiązań umożliwiających wynajem.

Zauważamy, że kryzys związany z kosztami życia w połączeniu z widocznymi skutkami zmian klimatycznych prowadzą do zmiany podejścia do zakupów. Konsumenci coraz częściej sięgają po rozwiązania określane jako Recommerce. Są to takie sposoby kupowania, dzielenia czy ponownego użycia produktów i usług, które dają im drugie życie. Visa, we współpracy z partnerami, stara się pomóc w przyspieszeniu przejścia na bardziej odnawialną gospodarkę o obiegu zamkniętym. Wierzymy, że wraz ze zmianą preferencji konsumentów zmieniają się również możliwości dla przedsiębiorstw – powiedział, Grzegorz Suszko, dyrektor zespołu rozwiązań dla kupujących i sprzedających w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Najnowsze badanie Refurbed and Fraunhofer[2] wskazuje, że 80% emisji CO2 związanej z urządzeniami elektronicznymi ma miejsce na etapie produkcji, a odnawianie urządzeń pozwoliłoby obniżyć ją o 78%! Ponadto, wykorzystując odnowiony sprzęt zamiast kupować nowy, zmniejszamy zużycie wody o 86%, a liczbę odpadów elektronicznych nawet o 80% The Global E-waste Monitor[3] przewiduje, że do 2030 r. liczba elektrośmieci globalnie wzrośnie do 74,7Mt w porównaniu do 53,6Mt w 2019 r., kiedy jako europejczycy wyprodukowaliśmy ponad 12,5 kg odpadów elektroniki na osobę rocznie, czyli najwięcej w porównaniu do mieszkańców innych kontynentów.

 - Jeśli dodamy do tego wszystkie sprzęty sportowe, akcesoria podróżne, czy dziecięce, których używamy okresowo lub okazjonalnie, liczba przedmiotów zalegających w naszych domach drastycznie wzrasta. Dlatego postanowiliśmy zaproponować alternatywę, która ograniczy koszt ekologiczny, jednocześnie pozwalając nam korzystać ze wszystkich niezbędnych dóbr, a nawet nowości technologicznych, bez konieczności ich kupowania. Dążymy do tego, aby maksymalnie przedłużyć życie każdego z wynajmowanych produktów bez utraty ich jakości. Po każdym wynajmie odświeżamy sprzęt i dbamy o to, aby znalazł nowego użytkownika – mówi Jakub Buga, założyciel i CEO Gleevery.

Wraz ze wzrostem dostępnych na rynku rozwiązań w ramach ekonomii współdzielenia konsumenci stają się coraz bardziej świadomi tego, jak ich wybory mogą wpływać na środowisko. Według badania Sustainable Brands Poland, już 97% Polaków zwraca uwagę na zrównoważony i odpowiedzialny rozwój, deklarując, że choćby od czasu do czasu starają się zachowywać w sposób, który chroni planetę, jej mieszkańców i zasoby. Chcąc zachęcić konsumentów do przetestowania wypożyczania, Visa z Gleevery oferują jeden miesiąc wynajmu w prezencie dla klientów, którzy miesięczny koszt wynajmu opłacą kartą Visa. Aby móc korzystać z bezpłatnego ostatniego miesiąca, wystarczy rozpocząć co najmniej dwumiesięczny wynajem w okresie od 15 sierpnia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. Produkty dostępne są na platformie Gleevery lub w sklepach Media Expert (elektronika użytkowa i rowery). Klienci mogą także zasugerować produkt, który chcieliby wynająć, jeśli takiego jeszcze nie ma na platformie Gleevery. Po weryfikacji firma może dodać produkt do swojej oferty.

 


[1] Socio-Cultural Trend Tracker 2022 by Sustainable Brands Poland

[2] Research by Refurbed and Fraunhofer Austria Research GmbH

[3] The Global E-Waste Monitor 2020 (UNITAR/ITU)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT Biuro prasowe
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
Technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.