Uber i Lotnisko Chopina świętują pierwsze urodziny współpracy
dfusion
al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/
Uber i Lotnisko Chopina świętują pierwszy rok współpracy. Z tej okazji Uber uruchomił innowacyjną funkcję zamawiania przejazdu z wykorzystaniem PINu, dzięki czemu Lotnisko Chopina jest trzecim na świecie portem lotniczym, z którego pasażerowie mogą zamawiać taksówki w ten sposób. W ciągu pierwszego roku współpracy z usługi Uber Airport skorzystało ponad 700 tysięcy pasażerów, pochodzących z 86 krajów.
W lipcu ubiegłego roku Uber, najbardziej znana aplikacja do zamawiania przejazdów, została partnerem największego portu lotniczego w Polsce - Lotniska Chopina. W tym celu uruchomiono specjalny produkt umożliwiający zamawianie przejazdu bezpośrednio z Hali Przylotów.
Przejazdy w ramach Uber Airport realizowane są przez kierowców z najwyższymi ocenami, spełniających wysokie wymagania lotniska, między innymi posiadających polskie prawo jazdy. Obecnie w ramach produktu dostępnych jest ponad 400 samochodów o podwyższonym standardzie, minimum z segmentu C.
- Dojazd na i z lotniska to nieodłączny element podróży lotniczych. Jako zarządzający lotniskiem staramy się ten etap jak najbardziej naszym pasażerom ułatwić. Dlatego ogromnie cieszy nas trwająca już od roku bardzo dobra współpraca z firmą Uber. W sezonie wakacyjnym Lotnisko Chopina odprawia średnio około 61 tys. osób w ciągu doby. Przy tak dużym ruchu pasażerskim sprawny transfer z i do portu, który zapewnia Uber, pozytywnie wpływa na komfort podróżujących oraz całą organizację komunikacji wokół terminalu lotniska. - mówi Anna Dermont, Zastępca Dyrektora Biura Zarządu, Rzecznik Prasowy.
Tysiące pasażerów dziennie
Od momentu uruchomienia usługa cieszy się ogromną popularnością wśród przylatujących na stołeczne lotnisko. W ciągu roku skorzystało z niej ponad 700 tysięcy pasażerów, a łączna liczba przejechanych przez nich kilometrów jest bliska 92 obwodom Ziemi.
Na wynik ten składają się zarówno krótkie, lokalne trasy po stolicy jak i nietypowe zamówienia. Chociaż przejazdy z lotniska najczęściej kończą się w centrum Warszawy, rekordzista zamówił przejazd o długości 621 km.
Z usługi korzystają pasażerowie dosłownie z każdego zakątka globu, bowiem aż z 86 krajów. Najczęściej z usługę zamawiali użytkownicy z Polski, Ukrainy, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Rumunii, Portugalii, Kanady oraz Holandii.
Zamawianie przez PIN. Lotnisko Chopina jako trzecie na świecie skorzysta z tej opcji
Na rocznicę współpracy firma udoskonaliła usługę Uber Airport o funkcję PIN, który wyświetla się użytkownikowi w momencie zamówienia przejazdu. Pozwala to podróżującemu na wejście do pierwszego samochodu dostępnego w strefie na dolnym poziomie hali przylotów. Po podaniu kodu PIN, kierowcy wyświetla się cel podróży.
- Wprowadzenie PINu skróciło proces oczekiwania na przejazd. Początkowo wynosił on około 4 minuty, ale obecnie w wielu przypadkach samochód jest dostępny dla pasażera już w momencie zamówienia. To innowacja, jakiej Uber jeszcze nie wprowadzał w Europie - powiedział Marcin Moczyróg, Dyrektor Regionalny Uber w regionie CEE
Lotnisko Chopina jest pierwszym terminalem w Europie i trzecim na świecie z funkcją zamawiania przez PIN. Przed stołecznym portem opcja została uruchomiona na lotniskach w Dubaju i Melbourne.
Ruch na Lotnisku Chopina stale rośnie - w czerwcu liczba pasażerów po raz pierwszy przekroczyła wartość z tego samego okresu 2019 roku. W lipcu i sierpniu z portu korzysta około 60.000 osób dziennie. Aktualnie pasażerowie mają ułatwiony dostęp do taksówek Uber Airport, które podjeżdżają na pierwszą, najbliższą terminalowi, nitkę dojazdową na poziomie przylotów.
Aby uczcić wyjątkowy rok współpracy, 27 lipca Uber przygotował akcję specjalną w strefie przylotów. Do zdobycia były między innymi specjalne gadżety oraz kody na bezpłatne przejazdy.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Konsument
Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.