Komunikaty PR

Rola komunikacji wizualnej w branży retail

2021-04-29  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe Oki
Oki Systems Polska

Domaniewska 42
02-672 Warszawa
info|oki.com.pl| |info|oki.com.pl
22 44 86 500
www.oki.pl
Do pobrania zdjęcie ( 0.2 MB )

Javier Lopez, General Manager Vertical Solutions, OKI Europe Ltd

Supermarkety i sklepy spożywcze należą do detalistów, którzy sprzedają produkty cechujące się niezmiennym popytem. Obecnie, w obliczu globalnej pandemii, rola sklepów detalicznych oferujących artykuły pierwszej potrzeby jest oczywista.

Lokalne sklepy spożywcze należą do podsektora sprzedaży detalicznej, który odczuł zmniejszone skutki pandemii – konsumenci często decydują się na „ultralokalne” zakupy, co zaowocowało prawie o 20%1 większą odwiedzalnością. Ta tendencja prawdopodobnie utrzyma się przez kolejne miesiące, nie oznacza to jednak, że nie dotyczą ich wyzwania, przed którymi stoją inni detaliści.

Jest nadzieja, że wraz z postępami programów szczepień skutki pandemii zelżeją, a świat powoli będzie wracał do normalności. W jaki sposób niezależni sprzedawcy detaliczni – tacy jak lokalne sklepy spożywcze, które prosperowały w ciągu ostatniego roku dzięki większej liczbie klientów – mogą utrzymać lojalność klientów i zachęcać ich do zakupów?

Wykorzystanie komunikacji wizualnej w celu dostarczania wartości klientom

Komunikacja wizualna może pomóc sprzedawcom w stworzeniu bezproblemowego i bezpiecznego środowiska dla kupujących. Strategicznie rozmieszczone oznakowanie może zachęcać klientów do odwiedzin, kierować ich do konkretnych alejek i kategorii produktów oraz wpływać na decyzje zakupowe.

Możliwość drukowania oznakowania na miejscu, na żądanie i w profesjonalnej jakości umożliwia właścicielom sklepów szybkie reagowanie na trendy rynkowe i konsumenckie oraz zachęcanie do kolejnych odwiedzin i zapewnia wartość poprzez nagradzanie lojalności za pomocą kuponów i ofert VIP.  Dysponując odpowiednim rodzajem drukarki w sklepie, sprzedawcy detaliczni mogą przejąć kontrolę nad drukowaniem potrzebnych materiałów w stosownym czasie, w profesjonalnej jakości i przy użyciu wybranego nośnika. Nie muszą już polegać na zewnętrznych dostawcach w celu tworzenia oznakowań z długim czasem realizacji i zazwyczaj z minimalną ilością wydruków, które często wymagają miejsca na przechowywanie i niezmiennie prowadzą do strat materiału.

Szybkość i elastyczność są najważniejsze

Możliwość drukowania na miejscu – od promocji popularnych produktów lub określonego motywu (np. zrównoważonego rozwoju) po reagowanie na zmieniające się wytyczne dotyczące np. zakrywania twarzy, dystansu społecznego i godzin otwarcia – zapewnia sprzedawcom szybkość i elastyczność wymagane do reagowania na oczekiwania klientów i spełnianie ich.

Za pomocą niewielkiego urządzenia obsługującego szeroką gamę nośników, takiego jak wydajne drukarki kolorowe i urządzenia wielofunkcyjne OKI, które z łatwością zmieszczą się w kiosku lub na zapleczu, sprzedawcy mogą z łatwością dostosowywać i drukować w profesjonalnej jakości wszystkie potrzebne materiały. Od przyciągających wzrok oznaczeń po etykiety na półkach, naklejki z kodem QR lub kupony, obrazy produktów w wysokiej rozdzielczości, samoprzylepne oznakowanie na okna i podłogi, wiszące i wolnostojące banery, papierowe torby z logo, ulotki i wiele innych.

Co więcej, sprzedawcy detaliczni mogą drukować na szerokiej gamie materiałów, w tym na wstępnie przyciętych nośnikach, wodoodpornych, odpornych na promienie UV i samoprzylepnych naklejkach o różnych rozmiarach i gramaturach. Drukowanie w biurze i na żądanie daje właścicielom sklepów możliwość jak najszybszego reagowania na zachodzące zmiany.

Aby pomóc sprzedawcom w funkcjonowaniu oraz zachęcaniu klientów do odwiedzin, w ramach kampanii Adapt Today firma OKI Europe oferuje bezpłatny* pakiet Business Agility Pack o wartości około 2200 PLN* przy zakupie  objętej promocją drukarki kolorowej OKI i zestawu oryginalnych tonerów CMYK firmy OKI*. Klienci posiadający już kolorową drukarkę OKI mogą skorzystać z pakietu „Adapt Today” przy zakupie zestawu oryginalnych tonerów CMYK firmy OKI*.

Pakiet obejmuje bezpłatną** sześciomiesięczną subskrypcję usługi The Design Hub i ABBYY FineScanner Premium, nośniki do zastosowań dla poszczególnych sektorów oraz dostęp do szablonów i grafik. Te narzędzia i zasoby zostały zaprojektowane, aby pomóc firmom szybko dostosować komunikaty i oznakowania klienta do zmieniających się warunków, takich jak przestrzeganie wytycznych rządowych lub reagowanie na zmieniające się trendy rynkowe i społeczne, bez konieczności polegania na dostawcach zewnętrznych.

* Obowiązuje regulamin. Podane wartości są przybliżone.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Oki Systems Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie 5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

Emitel - operator infrastruktury nadawczej - we współpracy z Telewizją Puls rozpoczął w Warszawie testową emisję sygnału w technologii 5G Broadcast. To pierwszy tego
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Wyśrubowane cele polityki klimatycznej krytykowane przez sektor rolnictwa i producentów żywności. Za mało środków i za dużo obciążeń

Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu skutków zmian klimatu, jednak potrzebuje na to więcej środków i wsparcia – oceniają eksperci i przedstawiciele producentów żywności. Stawiane dzisiaj rolnikom cele związane z polityką klimatyczną pozostają szeroko negowane w różnych krajach UE jako te, które przyczyniają się do wzrostu kosztów i spadku konkurencyjności. Komisja Europejska w ramach trwającego procesu upraszczania prawa proponuje złagodzenie części obciążeń i przejście na elastyczniejsze wdrażanie wspólnej polityki rolnej, ale nie oznacza to rezygnacji z ambitnych celów.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Infrastruktura

Branża budowlana przygotowuje się na boom w inwestycjach infrastrukturalnych. Wyzwaniem może być dostęp do kadr i materiałów

W najbliższych miesiącach mogą ruszyć duże inwestycje publiczne w drogownictwie, kolei, energetyce i obronności. To efekt aktywizacji KPO i przesunięcia części środków z komponentu klimatyczno-energetycznego do tzw. Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności. Dla branży wyzwaniem będzie nie tylko dostęp do materiałów i ich sprawne dostawy, ale także kwestie kadrowe, które już dziś sprawiają problemy w realizacji zadań.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.