Rola komunikacji wizualnej w branży retail
Oki Systems Polska
Domaniewska 42
02-672 Warszawa
info|oki.com.pl| |info|oki.com.pl
22 44 86 500
www.oki.pl
Javier Lopez, General Manager Vertical Solutions, OKI Europe Ltd
Supermarkety i sklepy spożywcze należą do detalistów, którzy sprzedają produkty cechujące się niezmiennym popytem. Obecnie, w obliczu globalnej pandemii, rola sklepów detalicznych oferujących artykuły pierwszej potrzeby jest oczywista.
Lokalne sklepy spożywcze należą do podsektora sprzedaży detalicznej, który odczuł zmniejszone skutki pandemii – konsumenci często decydują się na „ultralokalne” zakupy, co zaowocowało prawie o 20%1 większą odwiedzalnością. Ta tendencja prawdopodobnie utrzyma się przez kolejne miesiące, nie oznacza to jednak, że nie dotyczą ich wyzwania, przed którymi stoją inni detaliści.
Jest nadzieja, że wraz z postępami programów szczepień skutki pandemii zelżeją, a świat powoli będzie wracał do normalności. W jaki sposób niezależni sprzedawcy detaliczni – tacy jak lokalne sklepy spożywcze, które prosperowały w ciągu ostatniego roku dzięki większej liczbie klientów – mogą utrzymać lojalność klientów i zachęcać ich do zakupów?
Wykorzystanie komunikacji wizualnej w celu dostarczania wartości klientom
Komunikacja wizualna może pomóc sprzedawcom w stworzeniu bezproblemowego i bezpiecznego środowiska dla kupujących. Strategicznie rozmieszczone oznakowanie może zachęcać klientów do odwiedzin, kierować ich do konkretnych alejek i kategorii produktów oraz wpływać na decyzje zakupowe.
Możliwość drukowania oznakowania na miejscu, na żądanie i w profesjonalnej jakości umożliwia właścicielom sklepów szybkie reagowanie na trendy rynkowe i konsumenckie oraz zachęcanie do kolejnych odwiedzin i zapewnia wartość poprzez nagradzanie lojalności za pomocą kuponów i ofert VIP. Dysponując odpowiednim rodzajem drukarki w sklepie, sprzedawcy detaliczni mogą przejąć kontrolę nad drukowaniem potrzebnych materiałów w stosownym czasie, w profesjonalnej jakości i przy użyciu wybranego nośnika. Nie muszą już polegać na zewnętrznych dostawcach w celu tworzenia oznakowań z długim czasem realizacji i zazwyczaj z minimalną ilością wydruków, które często wymagają miejsca na przechowywanie i niezmiennie prowadzą do strat materiału.
Szybkość i elastyczność są najważniejsze
Możliwość drukowania na miejscu – od promocji popularnych produktów lub określonego motywu (np. zrównoważonego rozwoju) po reagowanie na zmieniające się wytyczne dotyczące np. zakrywania twarzy, dystansu społecznego i godzin otwarcia – zapewnia sprzedawcom szybkość i elastyczność wymagane do reagowania na oczekiwania klientów i spełnianie ich.
Za pomocą niewielkiego urządzenia obsługującego szeroką gamę nośników, takiego jak wydajne drukarki kolorowe i urządzenia wielofunkcyjne OKI, które z łatwością zmieszczą się w kiosku lub na zapleczu, sprzedawcy mogą z łatwością dostosowywać i drukować w profesjonalnej jakości wszystkie potrzebne materiały. Od przyciągających wzrok oznaczeń po etykiety na półkach, naklejki z kodem QR lub kupony, obrazy produktów w wysokiej rozdzielczości, samoprzylepne oznakowanie na okna i podłogi, wiszące i wolnostojące banery, papierowe torby z logo, ulotki i wiele innych.
Co więcej, sprzedawcy detaliczni mogą drukować na szerokiej gamie materiałów, w tym na wstępnie przyciętych nośnikach, wodoodpornych, odpornych na promienie UV i samoprzylepnych naklejkach o różnych rozmiarach i gramaturach. Drukowanie w biurze i na żądanie daje właścicielom sklepów możliwość jak najszybszego reagowania na zachodzące zmiany.
Aby pomóc sprzedawcom w funkcjonowaniu oraz zachęcaniu klientów do odwiedzin, w ramach kampanii Adapt Today firma OKI Europe oferuje bezpłatny* pakiet Business Agility Pack o wartości około 2200 PLN* przy zakupie objętej promocją drukarki kolorowej OKI i zestawu oryginalnych tonerów CMYK firmy OKI*. Klienci posiadający już kolorową drukarkę OKI mogą skorzystać z pakietu „Adapt Today” przy zakupie zestawu oryginalnych tonerów CMYK firmy OKI*.
Pakiet obejmuje bezpłatną** sześciomiesięczną subskrypcję usługi The Design Hub i ABBYY FineScanner Premium, nośniki do zastosowań dla poszczególnych sektorów oraz dostęp do szablonów i grafik. Te narzędzia i zasoby zostały zaprojektowane, aby pomóc firmom szybko dostosować komunikaty i oznakowania klienta do zmieniających się warunków, takich jak przestrzeganie wytycznych rządowych lub reagowanie na zmieniające się trendy rynkowe i społeczne, bez konieczności polegania na dostawcach zewnętrznych.
* Obowiązuje regulamin. Podane wartości są przybliżone.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.