Ratownictwo medyczne z nowym systemem
Służby ratunkowe z systemem od Globemy
System Wspomagania Dowodzenia dla Państwowego Ratownictwa Medycznego (SWD PRM), używany przez dysponentów i służby ratownictwa w całej Polsce, został rozbudowany o nową funkcjonalność. Ostrzega ona automatycznie służby ratownicze, że pod wskazanym miejscem zdarzenia przebywa osoba poddana kwarantannie. Informacja ta jest przekazywana zarówno do dyspozytora, jak i do załogi ratownictwa medycznego. Dzięki temu załoga może być z góry przygotowana na zastosowanie wszystkich procedur związanych z epidemią COVID-19. Rozwiązanie zostało stworzone przez polską firmę Globema na zlecenie Krajowego Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego i w porozumieniu z Ministerstwem Zdrowia.
Dane o lokalizacji, w której przebywa osoba objęta kwarantanną, są pobierane do Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego z Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia.
Nowa funkcjonalność działa od 3 kwietnia, a zespół Globemy stworzył ją w rekordowym tempie - zaledwie 3 dni.
System Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (SWD PRM) umożliwia centralne monitorowanie działań ratunkowych. Jest on częścią większego Systemu Informatycznego Powiadamiania Ratunkowego (SIPR). Jako całość jest zintegrowany z rozwiązaniami IT Centrów Powiadamiania Ratunkowego oraz pośrednio z innymi systemami – SWD Policji i Państwowej Straży Pożarnej.
Globema w konsorcjum z Pentegy S.A. współtworzyła SWD PRM od podstaw w latach 2014 – 2019. Obecnie Globema rozwija system jako podwykonawca Gabos Sp. z o.o. Korzystają z niego wszystkie dyspozytornie w kraju, lekarze koordynujący ratownictwo medyczne i ponad 1500 ambulansów. System umożliwia szybką wymianę informacji pomiędzy rejonami operacyjnymi, a także skraca całkowity czas oczekiwania na połączenie, przyjęcia zgłoszenia i udzielenie pomocy.
Więcej informacji o systemie:
https://www.globema.pl/swd-prm-covid/
https://www.globema.pl/swd-prm-karetki-pogotowia/
https://www.globema.pl/przelaczenie-swd-prm/
O Globemie
Globema Sp. z o.o. została założona w 1997 roku. Już w kolejnym roku firma nawiązała partnerstwo z brytyjską firmą Smallworld, przejętą potem przez koncern General Electric. Od 2004 roku Globema działa także na rynkach zagranicznych – dotychczas otworzyła oddziały w Czechach, Rumunii oraz Stanach Zjednoczonych. Firma działa także w partnerstwie strategicznym m.in. z koncernami Google, Oracle i Microsoft. W 2012 roku Globema uzyskała z rąk Ministra Gospodarki status Centrum Badawczo-Rozwojowego. Głównymi produktami Globemy są specjalizowane, branżowe systemy zarządzania zasobami przestrzennymi przedsiębiorstw sieciowych, a także systemy wsparcia realizacji zadań terenowych oraz technologie lokalizacji obiektów w czasie rzeczywistym. Rozwiązania Globemy obejmują prowadzenie inwentaryzacji sieci, projektowanie jej rozwoju, wsparcie eksploatacji, obsługę awarii oraz zarządzanie służbami mobilnymi i automatyzację procesów logistycznych.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.