PRZEŁOMOWA INSTALACJA IMMERSYJNA W BIESZCZADACH OPARTA NA TECHNOLOGII PANASONIC
Public Management
ul. Radzymińska 12/1
03-752 Warszawa
dleszczynska|publicmanagement.pl| |dleszczynska|publicmanagement.pl
668 908 387
https://www.linkedin.com/company/public-management/
Przełomowa w Polsce wystawa immersyjna ożywia bogate dziedzictwo kulturowe Bieszczadów. Jak podkreślił starosta Marek Andruch, wystawa ta opowiada fascynującą historię, o której należy pamiętać.
Przestrzeń multimedialna w Bieszczadzkim Centrum Dziedzictwa Kulturowego Fanto, mieszczącym się w dawnej rafinerii, została zaprojektowana przez integratora systemu – Group AV – tak, aby zapewnić zwiedzającym niezapomniane, immersyjne doświadczenia, które pozwalają na pełne zanurzenie w fascynującej historii i kulturze Bieszczad podczas piętnastominutowego pokazu.
Wciągająca przestrzeń, w której odwiedzający są otoczeni obrazami wyświetlanymi na wszystkich ścianach, podłodze i ekranach parowych, wraz z dźwiękiem odtwarzanym przez 32 kanały, jest zasilana przez projektory Panasonic.
Cała opowieść wyświetlana jest z wykorzystaniem projektorów multimedialnych i tutaj do naszej instalacji wykorzystaliśmy sprzęt Panasonic, który sprawdza się idealnie. Są to urządzenia, które wyświetlają bardzo dobrej jakości obraz i posiadają parametry umożliwiające dostosowanie do tej wymagającej przestrzeni, dodaje Agata Sitko, Prezeska Group AV.
Wystawa podzielona jest na trzy główne strefy
● Pierwsza z nich to strefa immersyjna, w której zwiedzający mogą doświadczyć historii w imponujący sposób dzięki otaczającym obrazom i dźwiękom, które opowiadają całą historię.
● Druga strefa to przestrzeń VR i interaktywna, wyposażona w stoły multimedialne VR, na których zwiedzający mogą oglądać animowane sceny z historii oraz materiały nagrane w 360°, w tym różne ciekawe miejsca w Bieszczadach.
● Trzecia strefa to standardowa przestrzeń wystawiennicza, w której można zorganizować tradycyjne wystawy dzieł sztuki, obrazów i artefaktów historycznych.
Wyzwanie
Kluczowym elementem dla Bieszczadzkiego Centrum Dziedzictwa Kulturowego Fanto, a zwłaszcza dla jego pomysłodawcy, Starosty Bieszczadzkiego Marka Andrucha, było stworzenie unikalnej wystawy immersyjnej dla zwiedzających, która przeniesie ich do historycznych miejsc i wydarzeń. Aby osiągnąć ten cel, konieczne było zastosowanie projektorów o wysokiej jasności i rozdzielczości, które zapewnią wyraźny i żywy obraz, nawet przy dużych wymiarach projekcji. Równie istotny był system dźwiękowy, który musiał umożliwiać odtwarzanie dźwięku z kilkudziesięciu kanałów, tworząc realistyczne i przestrzenne doznania dźwiękowe.
Jednym wielkim artefaktem jest ten budynek i wszystko co jest dookoła, a naszym podstawowym celem było maksymalne odwzorowanie pierwotnej wersji tego miejsca, podkreślił Starosta Bieszczadzki Marek Andruch.
Elastyczność i łatwość integracji były kluczowymi aspektami tego projektu. System musiał umożliwiać łatwe programowanie i sterowanie projekcjami z centralnego miejsca, co pozwalałoby jednemu operatorowi zarządzać wszystkimi projektorami i systemami dźwiękowymi. Dzięki temu proces sterowania miał być prosty i intuicyjny. Niezawodność i wydajność urządzeń były również niezwykle istotne, aby zapewnić nieprzerwaną pracę bez jakichkolwiek przestojów i zakłóceń. Co więcej, cicha praca urządzeń była konieczna, aby nie zakłócać odbioru dźwięków i narracji podczas zwiedzania.
Istotne było również maksymalne uproszczenie interfejsów i elementów sterowania. Choć sterują one zaawansowanymi systemami, interfejs graficzny odpowiedzialny za włączanie i wyłączanie systemu musiał być niezwykle prosty. System sterowania uruchamia wszystkie urządzenia i przygotowuje je do pracy, natomiast na życzenie grupy odwiedzających możemy w dowolnym momencie uruchomić immersyjny pokaz multimedialny.
Rozwiązanie
W Polsce zrealizowaliśmy już kilka instalacji czy wystaw immersyjnych, które obejmują swoją projekcją ściany. Mamy również instalację, która obejmuje zarówno ścianę, jak i sufit. Natomiast ta wystawa jest niezwykle wyjątkowa przez to, że mamy tutaj projekcję, która otacza nas ze wszystkich stron, wskazuje Magdalena Przasnyska, Senior Sales and Marketing Manager w Panasonic Connect Europe.
W samej sali immersyjnej zastosowano 18 najmniejszych, najlżejszych i najcichszych w swojej klasie projektorów Panasonic PT-MZ14KLBEJ z 18 obiektywami Panasonic ET-EMU100. Urządzenia te pracują na poziomie hałasu 42 dB, co zapewnia minimalne zakłócenia dźwiękowe. Pomaga to stworzyć środowisko, w którym wszyscy widzowie mogą skoncentrować się na prezentacji. Jednakże pomimo ich kompaktowych rozmiarów i cichej pracy, generują one imponującą moc światła wynoszącą aż 13 000 ANSI lumenów. Dodatkową zaletą projektorów jest ich laserowe źródło światła i filtr, które nie wymagają wymiany przez 20 000 godzin, co znacznie redukuje zużycie części eksploatacyjnych i liczbę odpadów.
W dodatkowej sali wystawowej użyto 3 projektorów Panasonic PT-MZ780BEJ i 3 obiektywów Panasonic ET-ELU20, które oferują jasność 7000 lumenów oraz wysoką rozdzielczość WUXGA (1920x1200).
Natomiast w pozostałych salach zainstalowano 4 projektory Panasonic PT-MZ880BEJ i 4 obiektywy Panasonic ET-ELW20, umożliwiające różnorodne prezentacje na mniejszych powierzchniach o jasności 8000 lumenów i rozdzielczości WUXGA. Oba te projektory, dzięki laserowemu źródłu światła, również zapewniają długotrwałą i niezawodną pracę, minimalizując potrzebę konserwacji.
Najważniejsze cechy systemu
● Pełna immersja: projekcja obejmująca wszystkie ściany, podłogę oraz sufit, co pozwala na całkowite otoczenie obrazem i dźwiękiem, tworząc realistyczne i wciągające doświadczenie dla zwiedzających.
● Wysoka jakość obrazu i dźwięku: wykorzystanie projektorów Panasonic PT-MZ14KLBEJ o jasności 13,000 ANSI lumenów oraz systemu dźwiękowego z 32 kanałami, zapewniających wyraźny, żywy obraz i przestrzenne doznania dźwiękowe.
● Łatwość integracji i sterowania: możliwość łatwego programowania i zarządzania projekcjami z jednego miejsca przez jednego operatora, dzięki czemu system jest elastyczny i wydajny, a jednocześnie pozwala na oszczędność kosztów operacyjnych.

FIRMA PANASONIC WSPIERAJĄ MODERNIZACJĘ INFRASTRUKTURY UŻYTECZN

PRZEŁOMOWA INSTALACJA IMMERSYJNA W BIESZCZADACH OPARTA NA TECHNOLOGII PANASONIC

Columbus wprowadza usługę do synchronizacji urządzeń energetycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków
Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Prawo
Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii

Surowsze kary dla przestępców, zniesienie terminu przedawnienia i zrównanie przestępstw offline z tymi dokonywanymi w internecie – to niektóre zmiany zaproponowane przez Parlament Europejski do przepisów dotyczących ochrony dzieci przed nadużyciami seksualnymi. Europosłowie chcą, by były to kwestie zharmonizowane w ramach UE. Szczególnie istotne jest dostosowanie prawa do wyzwań związanych z rozwojem nowych technologii – powinno ono uwzględniać m.in. filmy czy obrazy wytworzone z pomocą AI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.