Komunikaty PR

PolCard from Fiserv zainstalował już ponad 100 datkomatów w całej Polsce

2022-08-03  |  08:00
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania PolCard ( 0.03 MB )

Zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi wciąż rośnie. Kwestią czasu było wprowadzenie takiej możliwości również w trzecim sektorze. Kościoły oraz organizacje pozarządowe są coraz bardziej otwarte na nowe technologie płatnicze, które znacznie ułatwiają proces pozyskiwania datków, a ludzie chętnie z nich korzystają. W Polsce jest już ponad 100 datkomatów wdrożonych przez PolCard from Fiserv wspólnie z partnerami. Marka zainstalowała także kilkaset terminali płatniczych w organizacjach pożytku publicznego w ramach Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego.

Polacy coraz częściej angażują się w działania dobroczynne i wspierają organizacje charytatywne. Zbiórki jeszcze do niedawna kojarzyły się przede wszystkim z gotówką. Wraz z rozwojem technologii zmieniła się także forma przekazywania pomocy. Dzieje się tak, ponieważ płatności bezgotówkowe wchodzą w różne dziedziny życia, a karta płatnicza czy smartfon stają się dla ludzi naturalną formą płacenia.

Nowe technologie odpowiedzią na potrzeby organizacji charytatywnych

Pandemia trwale wpłynęła na zachowania płatnicze społeczeństwa. Polacy coraz częściej wybierają wygodne płatności bezgotówkowe. Ograniczenie możliwości zbiórek pieniędzy w czasie covid-19 było jednak dużym utrudnieniem dla fundacji, które zaczęły mieć problemy finansowe. Z badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Klon/Jawor Kondycja organizacji pozarządowych 2021” wynika, że aż 66 proc. instytucji charytatywnych odnotowało pogorszenie się ich sytuacji materialnej w wyniku pandemii. Natomiast 37 proc. z nich wymieniła uniemożliwienie bezpośredniego kontaktu z odbiorcami jako główną przyczynę utrudnienia działalności. Narzędzia takie jak datkomaty czy też terminale płatnicze wspomagają organizacje pożytku publicznego, ponieważ pozwalają na bezpieczne i bezkontaktowe wsparcie finansowe. Darczyńca ma pewność, że kwota trafi na właściwe konto i przede wszystkim nie musi martwić się o gotówkę w portfelu. W ramach Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego PolCard from Fiserv zainstalował już kilkaset terminali płatniczych w organizacjach pożytku publicznego.

PolCard from Fiserv pracuje również nad rozwiązaniem umożliwiającym mikrodonację. Ta funkcjonalność polega na przekazywaniu drobnych wpłat na cele charytatywne np. przy okazji płatności kartą za zakupy. Wszystko odbywa się na terminalu płatniczym. Ważnym aspektem tej formy wsparcia jest zbudowanie nawyku, polegającego na małym, ale częstym przekazywaniu datków na cele dobroczynne. Jest to także duże ułatwienie dla darczyńcy, który nie musi szukać portfela, a możliwość wsparcia ma zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych, przy okazji codziennych zakupów.

- Mikrodatki to bardzo wygodny sposób wsparcia organizacji charytatywnych, ponieważ są one realizowane przy okazji innych transakcji sprzedażowych. Obecnie terminale są instalowane na masową skalę, więc warto wykorzystać ich potencjał w szczytnych celach – mówi Elżbieta Burliga, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Fiserv Polska S.A. właściciela marki PolCard.

Czym jest datkomat?

Datkomaty to urządzenia samoobsługowe, które służą do wpłacania pieniędzy na wybrany cel z wykorzystaniem płatności bezgotówkowych. Coraz częściej można je spotkać również w kościołach, ponieważ są wygodne oraz pozwalają wpłacać datki nie tylko w czasie nabożeństw, ale przez cały czas otwarcia świątyni. Jak to działa? Narzędzie posiada duży, dotykowy ekran zintegrowany z terminalem płatniczym. Użytkownik może wskazać wybraną przez siebie kwotę oraz przekazać ją za pomocą karty płatniczej, zegarka lub telefonu. Darczyńca ma pełną kontrolę nad swoim budżetem i wysokością zrealizowanych wpłat, ponieważ na jego wyciągu bankowym widnieje potwierdzenie każdej transakcji. Nowoczesne datkomaty umożliwiają zbiórki kilku fundacjom z poziomu jednego urządzenia. Darczyńca nie tylko sam wybiera kwotę, ale również bliską jego sercu fundację.

- Płatności bezgotówkowe wkroczyły już praktycznie do każdej dziedziny naszego życia. Datkomat jest urządzeniem na miarę naszych czasów, który usprawnia i ułatwia proces wsparcia kościołów czy też organizacji charytatywnych. Istotną kwestią jest to, że każda wpłata jest rejestrowana, a darczyńca otrzymuje jej potwierdzenie. Transakcja trwa zaledwie kilkanaście sekund, natomiast bezpieczeństwo jest gwarantowane przez bankowy system ochrony płatności z użyciem kart płatniczych. Zainteresowanie datkomatami wciąż rośnie. Można je spotkać nie tylko w kościołach a także np. na dworcach w dużych miastach czy galeriach handlowych – podsumowuje Elżbieta Burliga.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.