Panasonic: urządzenie wspomagające oddychanie dla pacjentów z COVID-19
Urządzenie wspomagające oddychanie CPAP (Continuous Positive Airway Pressure – stałe dodatnie ciśnienie w drogach oddechowych) zostało zaprojektowane przez dr Rhysa Thomasa z Glangwili Hospital i Maurice'a Clarke z firmy inżynierskiej CR Clarke & Co. Zostało ono wstępnie zatwierdzone przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych i Wyrobów Medycznych, podlegający pod Departament Zdrowia i Opieki Społecznej, który jest odpowiedzialny za regulację wszystkich leków i urządzeń medycznych używanych w Wielkiej Brytanii. Obecnie trwają badania kliniczne z wykorzystaniem aparatu, a centrum produkcyjne Panasonic jest gotowe, aby w razie potrzeby wyprodukować 1000 dodatkowych jednostek.
Urządzenie CPAP zapewnia kontrolowany dopływ ciśnienia dodatniego, silnie dotlenionego powietrza pacjentom zakażonym koronawirusem. Pomaga w ten sposób podnieść poziom tlenu we krwi. Tego rodzaju wspomaganie oddychania może zmniejszyć liczbę pacjentów wymagających inwazyjnej wentylacji mechanicznej podczas leczenia na oddziale intensywnej terapii.
Nad powstaniem aparatu oddechowego czuwało ponad 400 pracowników firmy Panasonic, którzy zajęli się dopracowaniem projektu, zakupem części oraz produkcją. Zespół Mobile Solutions Business, który na co dzień produkuje wytrzymałe notebooki i tablety oraz dział Home Appliance stworzyli nową linię produkcyjną dla aparatu CPAP w zaledwie dwa dni, a prototypy zostały dostarczone w trzy tygodnie po otrzymaniu prośby o wsparcie od walijskiego rządu.
- Sami zgłosiliśmy się do rządu walijskiego z pytaniem, czy możemy wykorzystać nasze umiejętności i zasoby, aby pomóc w tych trudnych czasach i szybko otrzymaliśmy odpowiedź - mówi Robert Blowers, dyrektor działu Home Appliance w Panasonic. – Nasz zespół pracował w święta i weekendy, aby się udało. Wspaniale było patrzeć, jak ludzie z różnych działów połączyli siły, aby sprostać wyzwaniu. Jesteśmy gotowi na masową produkcję aparatów oddechowych, choć mamy nadzieję, że nie będą one potrzebne.
Pracownicy centrum produkcyjnego Panasonic byli również zaangażowani w szereg innych inicjatyw mających na celu pomoc społeczności w czasie kryzysu związanego z koronawirusem. Ich wsparcie objęło pomoc przy przeprowadzeniu testów oraz dokumentacji związanej z kompatybilnością elektromagnetyczną (EMC) nowego oksymetru opracowanego przez University of South Wales do pomiaru poziomu tlenu we krwi. Oprócz tego inżynierowie Panasonic za pomocą drukarek 3D wyprodukowali środki ochrony indywidualnej (PPE) dla pracowników brytyjskiej służby zdrowia. Firma przekazała również notebooki i tablety Panasonic TOUGHBOOK, aby pomóc odizolowanym pacjentom w komunikacji z krewnymi.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.