Komunikaty PR

Najlepiej opłacane technologie w branży IT w 2021 roku. Zarobki nawet do 50 tys.

2021-08-31  |  11:31
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Dziesięć najlepiej opłacanych specjalizacji IT w 2021 roku

Portal No Fluff Jobs, na podstawie zamieszczonych na nim ogłoszeń, opracował listę dziesięciu najlepiej opłacanych kategorii w branży IT w okresie od stycznia do lipca 2021 roku – w związku z tym, iż umowa B2B jest bardziej preferowana przez specjalistów IT, daje większą elastyczność i możliwość zarobków większych o ok.3-4 tys. zł w porównaniu z umową o pracę, przeanalizowano je pod kątem tej właśnie formy zatrudnienia. 

Znaleźli się w niej pracujący w kategoriach Security (18,9-23,1 tys. zł netto + VAT), Artificial Intelligence (17-23 tys. zł netto + VAT), Business Intelligence (16,8-22 tys. zł netto + VAT), DevOps (16,8-22 tys. zł netto + VAT), Big Data (15,1-21,8 tys. zł netto + VAT), Mobile (14,7-20 tys. zł netto + VAT), Backend (14-20 tys. zł netto + VAT), Fullstack (14-20 tys. zł netto + VAT), Agile (15,1-19,3 tys. zł netto + VAT) oraz Project Manager (14-18,9 tys. zł netto + VAT). 

Kategorie mniej opłacane, które znalazły się poza pierwszą dziesiątką, to według No Fluff Jobs: Frontend (13-18,9 tys. zł netto + VAT), Embedded (11-18,4 tys. zł netto + VAT), IT Administration (13-18 tys. zł netto + VAT), Gaming (8-17,6 tys. zł netto + VAT), Business Analysis (13,4-17 tys. zł netto + VAT), Product Management (13-17 tys. + VAT), UX (10-14 tys. zł netto + VAT) oraz IT Support (8,5-12,6 tys. zł netto + VAT).  Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs podkreśla jednak, że są stanowiska, na których oferowane zarobki sięgają nawet do 50 tys. zł netto + VAT.

  Zapotrzebowanie na rozwiązania IT sprawia, że firmy walczą o najbardziej doświadczonych specjalistów w branży, zapewniając im możliwie najlepsze warunki zatrudnienia. I co ciekawe, technologie, niszowe jeszcze kilka lat temu, obecnie stają się niezwykle pożądane. Stąd tak wysokie wynagrodzenia specjalistów zajmujących się sztuczną inteligencją, big data czy cyberbezpieczeństwem – mówi Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs.Maksymalne wynagrodzenie w branży IT to zwykle ok. 18–20 tys. zł netto (+VAT) na B2B oraz około 3–4 tys. zł brutto mniej na UoP. Zdarzają się jednak oferty z dużo wyższym wynagrodzeniem, choć nie ma ich zbyt wiele. Dotyczą one stanowisk takich jak Technical Business Analyst, których widełki oscylują w granicach 33–39 tys. zł netto + VAT, Senior Swift Developer – 38–42 tys. zł netto + VAT czy Senior Data Architect (MongoDB) – 45–50 tys. zł netto + VAT.  

Jak wejść do świata IT? Java najpopularniejszą technologią w ofertach pracy dla juniorów

Wybranie właściwej ścieżki w IT niejednokrotnie stanowi problem dla chcących wejść do branży. No Fluff Jobs, sprawdził, jakie technologie w bieżącym roku pojawiały się najczęściej jako wymagania dla juniorów, czyli stawiających w niej swoje pierwsze kroki. Okazały się nimi Java (29 proc.), .Net (16,2 proc.) i JavaScript (14,8 proc.). Poza podium znalazły się SQL (13,8 proc.), HTML i CSS (11,5 proc.), Python (11,2 proc.) oraz PHP (10,6 proc.). Zdecydowanie rzadziej poszukiwani są początkujący, którzy chcą rozwijać się w technologiach takich jak React (4,4 proc.), Angular (3,8 proc.), Selenium (3,4 proc.), C++ (3,2 proc.) i Android (2,6 proc.). Marek Psiuk, CTO w No Fluff Jobs podpowiada, jak znaleźć swoją pierwszą pracę w branży i co zrobić, by kariera w IT nabrała tempa. 

Obecnie do IT prowadzi wiele dróg. Oprócz oczywistej ścieżki, czyli studiów informatycznych, można przejść proces przebranżowienia i/lub ukończyć kurs, brać udział w bootcampach, a nawet zostać samoukiem – mówi Marek Psiuk, CTO w No Fluff Jobs. Klucz do sukcesu leży w odpowiednim podejściu. Trzeba śledzić rynek pracy IT i skupiać się na kategoriach, które z roku na roku zyskują na popularności: testowanie, analityka biznesowa, big data, cyberbezpieczeństwo czy blockchain. Warto również sprawdzać wymagania na konkretne stanowiska i rozwijać swoje umiejętności zgodnie z oczekiwaniami rynku. Można także brać udział w różnego rodzaju projektach lub tworzyć swoje własne, aby stopniowo budować portfolio, rozwijać umiejętności i móc pokazać się rekruterom z jak najlepszej strony. 

Uwzględnione w raporcie oferowane wysokości wynagrodzeń to stawki miesięczne netto na umowie B2B. Przedstawione zestawienia wynagrodzeń są to mediany górnych i dolnych widełek oferowanych w ogłoszeniach ofert pracy IT na portalu No Fluff Jobs, opublikowanych od stycznia do lipca 2021 roku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.