Jesienne spotkanie z markami ZTE i nubia
Dynamika wzrostu 5G
W ostatnich latach ZTE odnotowało szybki wzrost popularności urządzeń 5G. W 2022 roku dominowały jeszcze rozwiązania LTE (około 80%), jednak w 2023 roku urządzenia 5G osiągnęły około 40% rynku, a w 2024 roku przewiduje się wyrównanie udziału LTE i 5G.
– ZTE jest globalnym liderem na rynku FWA i MBB, wyprzedzając swoją konkurencję w okresie ostatnich 3 lat. Jeżeli chodzi o rynek polski, po latach dominacji stacjonarnych routerów LTE/5G (CPE)w sprzedaży ogółem, zauważamy sukcesywny wzrost udziału kategorii routerów zewnętrznych ODU-IDU. Wynika to, przede wszystkim z charakterystyki technologii 5G. Coraz większa dostępność sieci 5G przekłada się na zwiększenie zainteresowania konsumentów urządzeniami z nią współpracującymi. Dla ZTE ta kategoria w roku przyszłym powinna stanowić zdecydowanie większość sprzedaży. Naszym kolejnym celem strategicznym jest budowanie kategorii smartfonów, co zostało rozpoczęte ponad rok temu i jest obecnie kontunuowanie, stawiając na pierwszym miejscu serię produktów marki nubia – powiedział Jacek Koba, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu ZTE.
Innowacyjna marka nubia
Oprócz routerów firma ZTE wprowadziła też do sprzedaży smartfony nubia. Marka ta koncentruje się na dostarczaniu innowacyjnych urządzeń mobilnych, dedykowanych pod konkretne grupy odbiorców. Nubia zdobyła uznanie, dzięki wysokiej jakości ekranom, wydajnym podzespołom oraz unikalnym rozwiązaniom, takim jak zaawansowane funkcje fotograficzne, często skierowane do entuzjastów mobilnej fotografii Wśród flagowych modeli marki znajduje się też seria RedMagic, znana z telefonów gamingowych, które charakteryzują się dużą mocą obliczeniową, systemami chłodzenia oraz wysoką częstotliwością odświeżania ekranu, co czyni je jednymi z najlepszych smartfonów do gier na rynku.
Nubia wyróżnia się również nowoczesnym designem oraz stosowaniem najnowszych technologii, takich jak 5G czy szybkie ładowanie, przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjnych cen. Marka ta stale rozszerza swoją obecność na globalnych rynkach, zdobywając klientów, którzy szukają urządzeń bardzo dobrej jakości za przystępną cenę.
Smartfony nubia są dostępne, m.in. w sklepach Media Expert, x-Kom oraz w ofercie operatorskiej Plusa, a także na ZTEshop.pl
Krótka historia ZTE
Firma ZTE została założona w 1985 roku i jest pierwszym chińskim producentem telekomunikacyjnym, który na przestrzeni dekad zdobył renomę w dziedzinie zaawansowanych technologii sieciowych i telekomunikacyjnych. Od 2005 roku firma działa również w Polsce, budując swoją pozycję na rynku europejskim. Kluczowe kompetencje ZTE koncentrują się w kategorii routerów, na które składają się zarówno zasoby własnych działów badawczo-rozwojowych (R&D), jak i intensywne inwestycje w technologie. Firma od lat należy do światowej czołówki patentowej, zajmując miejsce w pierwszej trójce pod względem liczby zgłoszeń patentowych.
ZTE posiada własne fabryki i rozwija rozwiązania nowej generacji, w tym autorski chipset 5G, którego wdrożenie planowane jest na 2025 rok. Większość modeli routerów firmy dostępnych na polskim rynku przechodzi rygorystyczne testy w laboratoriach operatorów sieci komórkowych, co zapewnia wysoką jakość i stabilność oferowanych urządzeń. W zakresie smartfonów, ZTE konsekwentnie realizuje strategię organicznego wzrostu, kładąc nacisk na rozwój marki nubia.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Transport
Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
Pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych 2024 rok był drugim najlepszym wynikiem w historii. To był sprzedażowo dobry rok także dla koncernu Mercedes-Benz. Na polskim rynku sprzedaż wyniosła 26,3 tys. samochodów osobowych, co oznacza 38-proc. wzrost w ciągu roku. Mercedes jest też wśród liderów dostaw aut elektrycznych. Ze względu na rosnącą popularność tego segmentu producent w tym roku wprowadzi na rynek nowość – w pełni elektryczny model CLA.
Edukacja
Lekarze będą lepiej przygotowani do pracy w obliczu działań militarnych. Powstał nowy model kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych
Większa interoperacyjność między medycyną cywilną i medycyną pola walki oraz kształtowanie gotowości do podejmowania szybkich decyzji w kryzysowych sytuacjach to jedne z fundamentów nowego modelu kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych. Ministerstwo Obrony Narodowej patronuje projektowi, w ramach którego model ten będzie wdrażany we współpracy między wojskiem, środowiskiem medycznym i uczelniami. Potrzeba zmian w tym zakresie jest dyktowana dynamiczną sytuacją geopolityczną.
Handel
Eksperci: e-papierosy to poważny problem wśród dzieci. Nowe przepisy to dobry krok, ale absolutnie niewystarczający
Konsumpcja e-papierosów wśród młodzieży rośnie alarmująco: statystyki pokazują, że sięga po nie już ponad 20 proc. nastolatków w wieku 13–15 lat. Eksperci alarmują, że takie produkty są specjalnie zaprojektowane pod młodych użytkowników, oferując atrakcyjne smaki, opakowania i marketing. Rząd skierował do Sejmu projekt nowelizacji przepisów, który wprowadza zakaz sprzedaży wszystkich e-papierosów i woreczków nikotynowych nieletnim oraz ogranicza możliwość ich używania w miejscach publicznych. Jednak specjaliści podkreślają, że konieczne jest dalsze uszczelnienie przepisów, zwłaszcza w zakresie sprzedaży internetowej. Konsultant krajowy ds. zdrowia publicznego, prof. Łukasz Balwicki, mówi wprost, że należy wyeliminować z obrotu jednorazowe e-papierosy, jako produkty najbardziej atrakcyjne dla dzieci i młodzieży.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.