Jesienne spotkanie z markami ZTE i nubia
Dynamika wzrostu 5G
W ostatnich latach ZTE odnotowało szybki wzrost popularności urządzeń 5G. W 2022 roku dominowały jeszcze rozwiązania LTE (około 80%), jednak w 2023 roku urządzenia 5G osiągnęły około 40% rynku, a w 2024 roku przewiduje się wyrównanie udziału LTE i 5G.
– ZTE jest globalnym liderem na rynku FWA i MBB, wyprzedzając swoją konkurencję w okresie ostatnich 3 lat. Jeżeli chodzi o rynek polski, po latach dominacji stacjonarnych routerów LTE/5G (CPE)w sprzedaży ogółem, zauważamy sukcesywny wzrost udziału kategorii routerów zewnętrznych ODU-IDU. Wynika to, przede wszystkim z charakterystyki technologii 5G. Coraz większa dostępność sieci 5G przekłada się na zwiększenie zainteresowania konsumentów urządzeniami z nią współpracującymi. Dla ZTE ta kategoria w roku przyszłym powinna stanowić zdecydowanie większość sprzedaży. Naszym kolejnym celem strategicznym jest budowanie kategorii smartfonów, co zostało rozpoczęte ponad rok temu i jest obecnie kontunuowanie, stawiając na pierwszym miejscu serię produktów marki nubia – powiedział Jacek Koba, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu ZTE.
Innowacyjna marka nubia
Oprócz routerów firma ZTE wprowadziła też do sprzedaży smartfony nubia. Marka ta koncentruje się na dostarczaniu innowacyjnych urządzeń mobilnych, dedykowanych pod konkretne grupy odbiorców. Nubia zdobyła uznanie, dzięki wysokiej jakości ekranom, wydajnym podzespołom oraz unikalnym rozwiązaniom, takim jak zaawansowane funkcje fotograficzne, często skierowane do entuzjastów mobilnej fotografii Wśród flagowych modeli marki znajduje się też seria RedMagic, znana z telefonów gamingowych, które charakteryzują się dużą mocą obliczeniową, systemami chłodzenia oraz wysoką częstotliwością odświeżania ekranu, co czyni je jednymi z najlepszych smartfonów do gier na rynku.
Nubia wyróżnia się również nowoczesnym designem oraz stosowaniem najnowszych technologii, takich jak 5G czy szybkie ładowanie, przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjnych cen. Marka ta stale rozszerza swoją obecność na globalnych rynkach, zdobywając klientów, którzy szukają urządzeń bardzo dobrej jakości za przystępną cenę.
Smartfony nubia są dostępne, m.in. w sklepach Media Expert, x-Kom oraz w ofercie operatorskiej Plusa, a także na ZTEshop.pl
Krótka historia ZTE
Firma ZTE została założona w 1985 roku i jest pierwszym chińskim producentem telekomunikacyjnym, który na przestrzeni dekad zdobył renomę w dziedzinie zaawansowanych technologii sieciowych i telekomunikacyjnych. Od 2005 roku firma działa również w Polsce, budując swoją pozycję na rynku europejskim. Kluczowe kompetencje ZTE koncentrują się w kategorii routerów, na które składają się zarówno zasoby własnych działów badawczo-rozwojowych (R&D), jak i intensywne inwestycje w technologie. Firma od lat należy do światowej czołówki patentowej, zajmując miejsce w pierwszej trójce pod względem liczby zgłoszeń patentowych.
ZTE posiada własne fabryki i rozwija rozwiązania nowej generacji, w tym autorski chipset 5G, którego wdrożenie planowane jest na 2025 rok. Większość modeli routerów firmy dostępnych na polskim rynku przechodzi rygorystyczne testy w laboratoriach operatorów sieci komórkowych, co zapewnia wysoką jakość i stabilność oferowanych urządzeń. W zakresie smartfonów, ZTE konsekwentnie realizuje strategię organicznego wzrostu, kładąc nacisk na rozwój marki nubia.

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.
Transport
Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie

– Będę proponować, żeby w marcu na sesji plenarnej w Strasburgu odbyła się debata i żebyśmy przyjęli rezolucję w sprawie rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku – zapowiedział europoseł PO Dariusz Joński. Jego zdaniem to zbyt ambitny i nierealny do zrealizowania plan, który może doprowadzić do upadku sektora motoryzacyjnego, dziś wciąż poważnej siły napędowej europejskiej gospodarki. Przemysł w UE od lat traci na konkurencyjności, przede wszystkim na rzecz Chin i USA, dlatego zdaniem europarlamentarzysty propozycja rewizji może zyskać szerokie poparcie w PE.
Firma
Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb

Próby cyberataków to codzienność większości polskich firm. Największym zagrożeniem jest phishing, czyli maile czy SMS-y podszywające się pod różne instytucje mające na celu wyłudzenie danych i pieniędzy. Rośnie też liczba prób ataku ransomware, czyli szyfrowania zasobów organizacji dla okupu. Większość przedsiębiorców, mimo rozpoznania próby oszustwa, nic z tym nie robi. Tylko niewielki odsetek zgłasza incydenty do CERT Polska, często nie wiedząc, jakie korzyści może to przynieść.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.