Komunikaty PR

64 proc. Polaków chce pracować zdalnie. Jak zintegrować zespół w jednym Hubie?

2020-06-30  |  17:06
Biuro prasowe

Praca zdalna i zmieniające się otoczenie biznesowe wymaga od firm nowego spojrzenia na to, jak technologia może uzupełniać nasze potrzeby. Cześć pracowników musi przyjść do biura, zakładu pracy, ale wciąż duża część zostaje w domu, np. osoby starsze. Firmy dają wolność wyboru miejsca wykonywania obowiązków i choć następuje transformacja modelu pracy, jedno jest niezmienne – projekty muszą być realizowane w odpowiednim czasie a biznes powinien rozwijać się dalej. 

Rozproszone środowisko pracy – wspólne działania 

Sala konferencyjna wypełniona po brzegi grupą projektową składającą się z kilkunastu osób. Każdy z członków zespołu podchodzi do ekranu, gdzie wyświetlana jest prezentacja z projektora. Obok flipchart i kilka markerów. Każdy dostaje grupy plik kartek przedstawiających założenia projektu. Scenariusz znany z nie tak odległych czasów, dzisiaj jest po prostu nierealny. 

„Obecnie, kiedy wiele zespołów działa w formie rozproszonej, kierownik projektu lub osoba, która nadal pracuje w siedzibie firmy, wraz z Surface Hub 2S może w dużo prostszy sposób skoordynować działania grupy osób pracujących zdalnie – wszystko dzięki łatwiejszej komunikacji i szybszej pracy nad wspólnymi pomysłami – mówi Rafał Stolarczyk, Head of IT Department w Xella Polska, firmie działającej w sektorze budowlanym.  

„Nawet kilkuset osobowe zespoły projektowe mogą dzisiaj spotykać się bez konieczności przemieszczania. To, co integruje pracę całego zespołu, to Surface Hub 2S. Stanowi bazę nawigacyjną do pracy w grupie. Urządzenie to uniwersalna tablica cyfrowa z dotykowym ekranem o wyjątkowej jakości obrazu i dźwięku, która pozwala w pełni wykorzystać funkcjonalności Microsoft Teams oraz aplikacji Whiteboard. Niezależnie od lokalizacji, każdy uczestnik może wyświetlać prezentację, wprowadzać lub dopisywać swoją treść i komentować je. Mimo odległości możemy pracować dosłownie ramię w ramię” – dodaje Anna Wesołowska z polskiego oddziału Microsoft. 

Znak nowych czasów: bezpieczeństwo i komfort

Spotkania zarządów czy rad nadzorczych, burze mózgów kierownictwa, gdzie wymieniane są opinie na temat nowych produktów i usług oraz weryfikowane są kreatywne pomysły to tylko kilka sytuacji, w których szczególne znaczenie ma bezpieczeństwo i poufność danych.

Surface Hub 2S pozwala współpracować na różnych urządzeniach z dostępem do plików w aplikacji usługi Microsoft 365. W ten sposób korzystamy również z funkcji bezpieczeństwa w chmurze Microsoft, która pozwala na szyfrowanie plików oraz ustalenie różnych poziomów dostępności do danych. Dodatkowo, administratorzy IT mają szansę wygodnego zarządzania sprzętem i wdrażania użytkowników w sposób zdalny.

„Nie ma już konieczności przynoszenia do sali konferencyjnej własnych laptopów. Logując się do Surface Hub swoim kontem Microsoft 365 mamy dostęp do własnych danych i po kilku sekundach wyświetlamy prezentacje PowerPoint czy arkusz Excel. Bez przepinania się i kłopotu. Surface Hub 2S to proste dołączanie do spotkania prowadzonego przez Microsoft Teams za pomocą jednego dotknięcia oraz  idealny komfort pracy” – mówi Rafał Stolarczyk.

Każdego uczestnika widać i słychać, a do tego wszyscy mogą aktywnie uczestniczyć w spotkaniu dzięki kamerze 4K o kącie widzenia 90 stopni, mikrofonom dalekiego zasięgu, 3 kanałowym głośnikom zapewniającym krystalicznie czysty dźwięk oraz znakomitemu ekranowi o rozdzielczości 4K+.

„Pracujemy efektywniej i mamy z tego więcej przyjemności. A jedno urządzenie łączy wszystkie wykorzystywane dotąd funkcje – dodaje przedstawiciel firmy Xella Polska. 

Kupić, wynająć, a może przetestować? 

Inwestycja w budowę środowiska do współpracy wymaga analizy opłacalności i dostosowania do możliwości firmy. Korzystanie z Surface Hub 2S jest możliwe nie tylko w wyniku zwykłego zakupu i poniesienia jednorazowego kosztu, ale również na zasadzie wynajmu w modelu Device as a Service. Sprzęt na wynajem daje firmom możliwość dostępu do urządzenia za pomocą miesięcznej opłaty za okres dostępności. W ramach abonamentu dostępny jest także serwis urządzeń wraz z pomocą techniczną w trakcie użytkowania. Wybrani Partnerzy Microsoft udostępniają również opcję „testowania” urządzenia w modelu Try&Buy, zapewniając możliwość podjęcia świadomej i w pełni przemyślanej decyzji. 

Surface Hub 2S można „wynająć” wraz z pakietem aplikacji, które pomogą usprawnić pracę. Jedną z nich jest aplikacja Microsoft Whiteboard, czyli cyfrowa kanwa, na której różne osoby mogą zamieszczać swoją zawartość i pomysły w dowolnej formie z dowolnego miejsca na świecie i na dowolnym urządzeniu. Tablice są bezpiecznie przechowywane w chmurze i można do nich wrócić na tym samym lub innym urządzeniu. Aplikacja Whiteboard zapewnia miejsce do rozwijania pomysłów. Umożliwia również przekształcanie zawartości w profesjonalnie wyglądające wykresy i kształty na nieskończonej kanwie , który można obsługiwać za pomocą pióra, dotyku i klawiatury.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry Biuro prasowe
2024-04-17 | 14:00

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry

Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o
Technologie Mniejsze zużycie farby - nowy elektrostatyczny pistolet natryskowy
2024-04-10 | 14:30

Mniejsze zużycie farby - nowy elektrostatyczny pistolet natryskowy

Firma Dürr rozszerza swoją ofertę ręcznych pistoletów natryskowych o model EcoGun AS MAN DC/EC. Dürr dodaje elektrostatyczny pistolet ESTA do swojej oferty ręcznych
Technologie Najważniejszy element projektu transformacji cyfrowej? Czynnik ludzki
2024-04-10 | 01:00

Najważniejszy element projektu transformacji cyfrowej? Czynnik ludzki

Wszyscy mówią o cyfrowej transformacji, jednak praktyczne wyzwania związane z jej wdrażaniem są rzadko omawiane szerzej. Według raportu IDC InfoBrief zleconego przez Endavę[1], aż

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.