30 lat na rynku druku –Lexmark podsumowuje zmiany
Firma Lexmark obchodzi w tym roku trzydziestą rocznicę powstania. Dokładnie 30 lat temu, wiosną 1991 roku Lexmark wydzielił się z informatycznej firmy IBM. Ostatnie 3 dekady to czas szybkich i gwałtownych przemian – i z tej okazji firma proponuje przyjrzeć się temu, jak zmieniła się branża drukowania przez ten czas.
Ostatnie 30 lat to czas wielkich przemian. Zmieniły się technologie, inne potrzeby mają konsumenci, a firmy musza nadążyć za postępem i nowymi oczekiwaniami rynku. Jeśli chodzi o drukarki to wygląd stosunkowo mało się zmienił, ale ich funkcje i możliwości są nieporównywalnie inne. Firmy kładą nacisk na niskie koszty eksploatacji, szybkość, mobilność, wysoką niezawodność oraz bezpieczeństwo urządzeń w sieci.
Druk pozostaje integralną i ważną funkcją biznesową. Z badania IDC wynika, że 43% organizacji inwestuje w infrastrukturę drukowania w ramach swoich szerszych inicjatyw w zakresie transformacji cyfrowej (DX). 40% pracowników deklaruje, że spędza 21-30% swojego tygodnia pracy na zadaniach związanych z dokumentami (papierowymi i cyfrowymi) oraz tworzy 23 dokumenty papierowe, przy tym średnio 21 cyfrowo.
Zarządzanie drukiem
Już 1999 roku Lexmark wprowadził usługi zarządzania drukiem, a 7 lat później w 2006 zaczął dostarczać technologie i rozwiązania z zakresu Managed Print Services za pośrednictwem zintegrowanego oprogramowania Lexmark Fleet Manager. Lexmark MPS łączy narzędzia i rozwiązania w ramach najlepszych w swojej klasie modeli zarządzania, które zapewniają interaktywną analizę danych i wizualizacje. Takie rozwiązanie ułatwia konfigurowanie ustawień urządzenia i aktualizowanie zasad dotyczących bezpieczeństwa, pomaga firmom obniżyć koszty i poprawić obsługę klientów.
Chmura
Rozwiązania druku oparte na chmurze, które pojawiły się po raz pierwszy w połowie 2010 roku, umożliwiły przeniesienie znacznej części obciążenia związanego z bezpieczeństwem, dostępnością i wydajnością z lokalnych zespołów IT na plecy dostawcy. Liderzy branży nadal rozwijają usługi drukowania w chmurze, które nie tylko ułatwiają codzienną prace biurową, ale przynoszą też szereg innych wymiernych korzyści, tj. niższe koszty eksploatacji urządzeń i mobilność infrastruktury druku. Odpowiadając na rosnące potrzeby rynku w 2018 roku firma Lexmark wprowadziła do swojej oferty usługi w chmurze Lexmark Cloud Services, które otwarły bardziej efektywną i ekonomiczną drogę do osiągnięcia sukcesu w zakresie zarządzania drukowaniem.
W przeszłości inicjatywy związane z transformacją cyfrową pomijały kwestie związane z drukiem, z czasem to uległo zmianie – ostatnie badania przeprowadzone przez IDC zdecydowanie wykazały, że migracja do chmury jest najważniejszym priorytetem IT we wspieraniu przyszłych inicjatyw w zakresie transformacji cyfrowej.
Bezpieczeństwo
Trzydzieści lat temu drukarki były słabo zabezpieczone. Wiele z nich nie miało połączenia z Internetem, a jedynym zagrożeniem było włamanie do biura i wyniesienie sprzętu. Jednak wraz ze wzrostem dostępu do Internetu zmienił się rodzaj zagrożeń. Inwestycja w zapewnienie klientom bezpieczeństwa jest dziś niezbędna, a urządzenia drukujące muszą oferować cały szereg funkcji bezpieczeństwa.
– Dzisiejszy sprzęt i wbudowane oprogramowanie, oferowane przez Lexmark zaprojektowane są z myślą o ochronie wszystkich aspektów środowiska druku. Zapewniają one między innymi szyfrowanie dysków twardych, technologie bezpiecznego uruchamiania i ciągłej weryfikacji, bezpieczeństwo uwierzytelniania i autoryzacji, kontrolę dostępu, filtrowanie połączeń i portów itp. – mówi Sebastian Szpila, Enterprise Account Manager Lexmark International Polska - Dzięki temu w 2021 roku Lexmark został uznany za lidera branży w dziedzinie bezpieczeństwa – dodaje.
Spojrzenie w przyszłość
W ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpiły dalsze zmiany, które wpłyną na nasze środowisko pracy w nadchodzących latach. Rozproszeni w różnych lokalizacjach pracownicy przyczynią się do dalszego wzrostu wykorzystania chmury i technologii Internetu rzeczy, kontynuując przyspieszenie i przejście na infrastrukturę cyfrową.
– W najbliższych latach potrzeba drukowania nie zniknie, ale organizacje zaczną myśleć bardziej strategicznie o tym, jak uwzględnić druk w szerszym kontekście ich planów związanych z transformacją cyfrową i optymalizacji kosztów – mówi Grzegorz Najda, Managing Director Lexmark Central Europe.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.