Technologia 5G bez tajemnic
Nowe technologie ułatwiają nam życie i dają szansę na szybszy rozwój gospodarczy. Jednak to, co nieznane, zbyt często budzi także nasze obawy. Źródłem popularnych teorii spiskowych i towarzyszących im strachu jest niewiedza. Dlatego przedstawiciele firm zajmujących się infrastrukturą sieci oraz innowacyjnymi rozwiązaniami dyskutowali w ramach ogólnodostępnego webinarium o rozwoju sieci 5G, problemach towarzyszących realizacji idei cyfrowego państwa oraz zmianach, które niesie ze sobą pandemia.
Webinarium w czasach izolacji
Przedstawiciele pięciu wyróżniających się w Polsce firm, zajmujących się infrastrukturą sieci i nowoczesnymi technologiami, spotkali się w sposób zdalny, by porozmawiać o cyfryzacji Polski. Ze względu na ograniczenia wprowadzone przez rząd w związku z panującą epidemią, dyskusja przebiegła w formie webinarium.
Uczestnicy wirtualnego seminarium mieli okazję usłyszeć wypowiedzi ekspertów reprezentujących kilka specjalizacji. Z perspektywy operatora sieci wypowiadał się Maciej Zengel, dyrektor Strategii Sieci i Infrastruktury Mobilnej firmy Orange. Punkt widzenia producenta sprzętu prezentował dyrektor ds. rozwiązań 5G firmy Huawei Polska, Aleksander Jakubczak. Przedsiębiorstwo Fibrain, zajmujące się tworzeniem infrastruktury sieci, reprezentował jej główny udziałowiec, Jan Kalisz. Nie zabrakło również przedstawicieli firm dedykujących innowacyjne rozwiązania bazujące na infrastrukturze sieci. Firmę APA, lidera inteligentnej automatyki przemysłowej i systemów zarządzania budynkami, reprezentował prezes zarządu Artur Pollak. Przedstawicielem firmy Atende, dostarczającej rozwiązania informatyczne był dyrektor Działu Usług IT Mariusz Mierzejewski. Rozmowę moderował prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, Andrzej Dulka.
Pełna relacja dostępna pod linkiem: https://apagroup.prowly.com/93458-technologia-5g-bez-tajemnic
Rozmowę moderował:
- Andrzej Dulka, Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji
Paneliści:
- Aleksander Jakubczak, Dyrektor ds. rozwiązań 5G, Huawei Polska
- Jan Kalisz, Business Advisor ICTall, były Prezes Zarządu, FIBRAIN
- Mariusz Mierzejewski, Dyrektor Działu Usług IT, Atende
- Artur Pollak, Prezes Zarządu, APA Group
- Maciej Zengel, Dyrektor Strategii Sieci i Infrastruktury Mobilnej, Orange Polska

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.