Targi Mieszkań i Domów w Poznaniu nadal popularne
Wiosenna edycja Targów Mieszkań i Domów w Poznaniu za nami. Podczas dwudniowej imprezy swoją ofertę przedstawili deweloperzy realizujący projekty na terenie Poznania, powiatu, ale także z innych regionów Polski. Łącznie pojawiło się ponad 70 wystawców.
Marcowe targi to już druga edycja imprezy po przerwie spowodowanej pandemią covid-19. Od września zeszłego roku wiele się jednak zmieniło. Sytuacja na rynku mieszkaniowym jest z wielu powodów bardzo dynamiczna. Ponadto zeszłoroczny popyt, a tym samym rekordowe wyniki sprzedaży spowodowały, że liczba ofert na poznańskim rynku się zmniejszyła. Niemniej oferta poznańskich deweloperów jest nadal przyzwoita, a klienci mają z czego wybierać. Podczas dwudniowej imprezy proponowano zarówno mieszkania i apartamenty w mniejszych czy większych osiedlach, a także domy w zabudowie szeregowej czy bliźniaki. Pojawiły się także debiutujące projekty, czy nowe etapy realizowanych już inwestycji. – Jak to bywa zawsze na targach, ciekawych propozycji nie brakowało. Zarówno dla osób szukających nieruchomości dla siebie, jak i klientów inwestycyjnych – mówi Grzegorz Zieliński, dyrektor Targów Mieszkań i Domów z firmy Nowy Adres. Nie zabrakło też dużych graczy rynku mieszkaniowego, jak Ataner, Grupa Inwest, Konimpex-Invest, Nickel Development, czy UWI.
Wśród nowości targowych warto wskazać projekty Nova Dachowa spółki SSS Invest, Junique od art.Locum, czy inwestycję Rynek Wschodni realizowaną przez Quadro Development. Ten ostatni to 5-cio kondygnacyjny budynek wielorodzinny, w którym znajdzie się 47 mieszkań o powierzchni od 29 do 89 m kw. Ofertę stanowią kompaktowe kawalerki oraz mieszkania 2- i 3-pokojowe, a uzupełnieniem są większe lokale z tarasami, o powierzchni mieszkalnej nawet do 89 mkw. Bogatą propozycję przedstawiła Grupa Inwest, która jednocześnie była partnerem targów. - Dwa dni targowe to konkretne rozmowy z potencjalnymi klientami, których następstwem są wstępne rezerwacje. Dotyczy to zwłaszcza inwestycji Wilda Corner i Nova Łacina - mówi Mateusz Glema z poznańskiego biura sprzedaży Grupy Inwest. Wilda Corner to budynek wielorodzinny na terenie Wildy, z 60 lokalami o powierzchni od 34 do 89 mkw. Dostępne są kawalerki oraz mieszkania 2- i 3- pokojowe. Z kolei na Ratajach spółka realizuje II etap projektu Nova Łacina, czyli 236 mieszkań o powierzchni od 25 do 75 mkw., a wśród nich kawalerki oraz lokale 2- i 3- pokojowe. Uzupełnieniem targowej oferty Grupy Inwest było osiedle Horyzont Naramowice. EBF Development zaprezentował najnowszy projekt Apartamenty Bergera. Na Wildzie przy ulicy Gothilifa Bergera powstaje budynek ze 134 mieszkaniami o powierzchni od 33 do 131 mkw., a wśród nich dostępne są kawalerki jak i lokale -2, -3, -4 i -5 pokojowe. Grupa Proxin proponowała inwestycje Nowe Ogrody i Słowackiego 7. Pierwsza z nich to ciągle rozbudowywany projekt na poznańskich Jeżycach. W sprzedaży jest VII etap, a obecnie dostępne są mieszkania 3- i 4-pokojowe o powierzchni od 42 do 88 mkw. Z kolei projekt Słowackiego 7 to już ścisłe centrum Poznania. Kameralny budynek składa się z 3 segmentów, a dostępnych będzie 61 mieszkań. Tutaj w ofercie pozostały mieszkania w przedziale 45 – 67 mkw. Uzupełnieniem oferty spółki Proxin był Nautic Park, czyli gotowy już apartamentowiec z widokiem na Bałtyk, a zlokalizowany na terenie nadmorskiego Darłówka.
Patronat nad wydarzeniem objął Oddział Poznański Polskiego Związku Firm Deweloperskich. - Targi Mieszkań i Domów to okazja, by spojrzeć w szerszej perspektywie na rynek pierwotny i zobaczyć, co on oferuje klientom indywidualnym oraz inwestorom. To także moment do wspólnych rozmów w kontekście zmieniającej się sytuacji gospodarczej i otoczenia, w którym nasza branża funkcjonuje – wskazuje Andrzej Marszałek, Prezes Zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Jak przy każdej edycji targów można było skorzystać z bezpłatnych seminariach w ramach strefy zakupu oraz strefy finansów. Wydarzenie odbyło się z zachowaniem wszelkich zasad reżimu sanitarnego.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.