Komunikaty PR

Tak zniszczysz pompę cieczy chłodzącej

2023-12-13  |  18:00
Biuro prasowe

Airtex - producent oryginalnych zestawów rozrządu wskazuje na najpopularniejsze przyczyny awarii pomp cieczy chłodzącej. Jak się okazuje, nawet najlepszą pompę można zniszczyć w ciągu kilkunastu sekund. W każdym przypadku podpowiadamy co zrobić, aby uniknąć problemów.

1. Niewłaściwy płyn chłodniczy

Odpowiedni płyn chłodniczy nie tylko chroni silnik przed przegrzaniem, ale również konserwuje uszczelnienia. W sposób oczywisty oddziałuje on także na pompę cieczy. Jeśli zastąpimy go wodą lub niewłaściwym odpowiednikiem, może dojść do degradacji łopatek pompy lub perforacji uszczelnienia jej łożyska.
W przypadku, gdy podczas spuszczania płynu przed wymianą pompy widać, że jest on mocno zanieczyszczony, należy bezwzględnie zastosować nowy płyn. Nie zaszkodzi również płukanie układu przed zastosowaniem nowego płynu.

2. Pozostawienie starej pompy przy wymianie rozrządu, który napędza pompę

Wszyscy producenci pomp zalecają wymianę pompy przy każdej wymianie rozrządu, chyba że producent silnika wskazuje inaczej. Wynika to z faktu, że rolka napędowa pompy przenosi na łożysko pompy siły oddziaływania paska. Łożysko wypracowane podczas eksploatacji poprzedniego paska może nie wytrzymać kolejnego interwału między wymianami, tym bardziej, że nowy pasek oddziałuje zawsze trochę mocniej niż stary, wypracowany.

3. Wadliwe uszczelnienie pompy

W zależności od konkretnego silnika, pompa cieczy może być uszczelniona tradycyjną uszczelką, uszczelką papierową, uszczelką typu o-ring lub pastą uszczelniającą. Lekceważenie tych założeń i uszczelnianie profilaktyczne np. silikonem może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Ostatecznie może dojść do wycieku płynu lub uszkodzenia łożyska pompy. Warto pamiętać, że na uszczelnienie oddziałuje nie tylko płyn, ale również wysoka temperatura, więc oryginalny sposób uszczelnienia nie jest przypadkowy.

4. Wadliwy moment dokręcania

Śruby mocujące pompę należy dokręcać zgodnie z instrukcją obsługi, zarówno jeśli chodzi o kolejność jak też, jeśli chodzi o moment dokręcania. Fatalne w skutkach może okazać się zbyt słabe jak też zbyt mocne dokręcenie.

5. Dobór odpowiedniego typu pompy

W niektórych modelach samochodów producent w ramach modernizacji lub akcji serwisowej wymienił pompę z wirnikiem metalowym na pompę z wirnikiem z tworzywa sztucznego (lub odwrotnie). Jeśli w ofercie występują dwa rodzaje pompy, należy upewnić się, czy w przypadku naprawianego silnika nie pojawiła się tego typu adnotacja serwisowa i czy można je stosować zamiennie.

6. Próby uruchomienia silnika, w którym zamarzł płyn

Na koniec zapowiedziana na początku materiału „recepta” na uszkodzenie pompy cieczy w ciągu kilkunastu sekund. Otóż w przypadku, gdy zimą dojdzie do zamarznięcia płynu w układzie chłodniczym, wystarczy podjąć zwyczajną próbę rozruchu. Pasek rozrządu szarpnie za koło napędowe pompy, podczas gdy wirnik będzie uwięziony w zamarzniętym lub "zżelowanym" płynie. Wówczas może dojść do uszkodzenia łopatek lub łożyska pompy.

Airtex radzi mechanikom nie ulegać pokusie pozostawiania starej pompy przy okazji wymiany rozrządu. Nawet jeśli jest ona jeszcze w idealnym stanie, raczej nie wytrzyma kolejnych 60 czy 90 tys. km, do następnej wymiany rozrządu. Ważne jest także, aby podczas wymiany pompy dbać o czystość miejsca, w które wkłada się nową pompę oraz o przestrzeganie prawidłowej procedury montażu. Przełoży się to na zminimalizowanie liczby reklamacji i wzrost zadowolenia klientów. Sławomir Lewczuk, Airtex

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.