Komunikaty PR

Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej stawia na AI w biznesie

2020-08-13  |  15:15
Biuro prasowe

Zainteresowanie sztuczną inteligencją nie słabnie, a prognozy nie pozostawiają wątpliwości – najlepsze lata dopiero przed globalnym i krajowym rynkiem AI. To również wiele wyzwań, bo wkrótce biznes będzie potrzebować wykwalifikowanych menedżerów i specjalistów przygotowanych do opracowywania strategii, znających podstawy uczenia maszynowego i biegle orientujących w praktycznych aspektach wdrożeń AI. Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej właśnie uruchomiła zapisy na pierwszy w Polsce interaktywny kurs online, poświęcony zastosowaniu sztucznej inteligencji w biznesie.

Już za dwa lata nowe technologie mają zapewnić 133 miliony nowych miejsc pracy, a za pięć – wartość globalna całego sektora AI ma wynieść blisko 190 miliardów dolarów. Prognozy i nadzieje dla polskiej gospodarki są równie ambitne – według PARP w naszym kraju do 2025 r. powinno powstać 700 firm wykorzystujących sztuczną inteligencję, co ma przełożyć się na zapotrzebowanie na 200 tys. specjalistów w sektorze. Do 2025 r., według PARP, z AI będzie korzystać 97 % największych globalnych graczy.[1] To już więc nie melodia odległej przyszłości, ale teraźniejszość, i to bardzo realna, na wyciągnięcie ręki. I nie do końca pokrywająca się z tym, co znamy z filmów science-fiction, w których często przedstawiana jest jako potencjalne zagrożenie. W rzeczywistości to przede wszystkim ogromna szansa na rozwój. Sztuczna inteligencja jest i będzie głównym motorem napędowym Przemysłu 4.0, opartego o rozszerzone technologie informacyjne, roboty czy komputery o wysokiej mocy obliczeniowej, ale również o Big Data czy właśnie wspomnianą AI.

Praca na żywym organizmie

Nie dziwi więc, że wobec postępującego rozwoju technologicznego dojdzie do daleko idących zmian na rynku pracy. Specjaliści są potrzebni już teraz, a wkrótce popyt na ich usługi jeszcze bardziej się zwiększy. Umiejętność korzystania z AI, Big Data czy analityki danych za kilka lat będzie jedną z najbardziej pożądanych kompetencji - również dla nowoczesnych menedżerów średniego i wyższego szczebla. Dlatego Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej już teraz rozpoczęła prace nad interaktywnym kursem online z zakresu wykorzystania AI w biznesie. Kurs „Sztuczna Inteligencja w Biznesie” to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce, oparte na modelu „Instructor-Guided Project-Based Learning”. Uczestnicy będą się uczyć wdrożeń AI, opracowując projekty, przy wsparciu mentora-praktyka z wieloletnim doświadczeniem.

– To potwierdzony naukowo model, który udowadnia, że „praca na żywym organizmie” sprawdza się najlepiej i umacnia praktyczną wiedzę. Dodatkowo interaktywne zajęcia będą łączone z pracą zespołową nad własnym projektem, a także skoncentrowane na biznesowej stronie projektów wdrożeń AI. Chodzi o to, by projekty były umiejętnie uzasadnione z punktu widzenia biznesu, a przy tym przynosiły maksimum korzyści – wyjaśnia dr hab. Andrzej Wodecki, autor i opiekun merytoryczny kierunku Sztuczna Inteligencja w biznesie i wykładowca programów MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, specjalizujący się w systemach informacyjnych, biznesie elektronicznym, e-learningu oraz zarządzaniu innowacjami.

Teoria, praktyka i certyfikat

Kurs rozpocznie się w połowie października i potrwa trzy miesiące, do końca stycznia. Tematy wykładów to m.in. możliwości i zastosowania systemów AI, ich architektury, algorytmy i metody uczenia maszynowego, uzasadnienie biznesowe dla sztucznej inteligencji czy dobre praktyki i strategie wdrożenia w organizacji.

Część praktyczną, czyli przygotowanie projektu – stanowić będzie pięć komponentów: pomysły, architektura rozwiązania, uzasadnienie biznesowe, plan wdrożenia oraz prezentacja rozwiązania Zarządowi.

Warunkiem otrzymania certyfikatu ukończenia kursu jest udział w każdym z elementów pracy nad projektem grupowym. Więcej informacji na temat rekrutacji oraz przebiegu i programu zajęć znajduje się na stronie internetowej Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.


[1] Źródło: https://www.parp.gov.pl/component/content/article/58357:do-2025-r-polska-bedzie-potrzebowac-ok-200-tys-specjalistow-zajmujacych-sie-sztuczna-inteligencja?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter_parp

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nauka Pre-NeurIPS 2024: jak młodzi Polacy prowadzą badania nad AI Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Pre-NeurIPS 2024: jak młodzi Polacy prowadzą badania nad AI

Rozgrzewka przed gigantyczną konferencją naukową, szansa, by zaprezentować wyniki szerszej publiczności, pierwsze kroki w międzynarodowym środowisku naukowym. Na początku grudnia na
Nauka BRAK ZDJĘCIA
2024-12-19 | 16:10

Test Myers-Briggs a nauka języków obcych! Rób to, do czego jesteś stworzony!

Logicy, dyskutanci, protagoniści, wirtuozi – to tylko niektóre z 16 typów osobowości wyróżnianych w teście Myers-Briggs. Zrozumienie tych typów może mieć kluczowe znaczenie w procesie rozwoju
Nauka Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
2024-09-30 | 01:00

Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów

Pfeifer & Langen Polska wprowadza Tofi MET – nowy, wyjątkowy produkt stworzony z myślą o hodowcach bydła mlecznego. To jedyne na rynku, połączenie metabolizowanej metioniny oraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

Firma

Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

Handel

Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić

65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.