Styropian DP Styropmin – najpopularniejszy od 30 lat
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Styropian dach-podłoga (EPS) to najpopularniejszy na rynku materiał do termoizolacji, oferowany przez Styropmin od 30. lat. Jest lekki, trwały i odporny na ściskanie. Skutecznie chroni budynek przed utratą ciepła. Jak jednak bardzo zmienił się przez ten czas?
Styropmin od początku, od roku 1993, stawiał na skuteczną termoizolację. Jako pierwsze oferowane były płyty styropianowe przeznaczone do izolacji tylko podłóg i ścian. Dzisiaj oferta firmy jest znacznie bogatsza, ale w tamtych czasach był to jedyny wybór.
- Gdy 30 lat temu zaczynaliśmy produkcję, na rynku styropian występował w dwóch odmianach. Na ściany i na podłogi. Klienci określali go jako styropian (zwykły na ściany) i styropian utwardzany (na podłogi). Jedynym rozróżnikiem tych produktów była waga. Natomiast reszty parametrów w ogóle się nie badało - nie było nawet takich możliwości – wspomina Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin.
Skuteczne ocieplenie podłóg
Czasy się zmieniły. Obecnie styropian podłogowy nadal skutecznie chroni budynek przez utratą ciepła, ale wybór pod kątem jego parametrów jest znacznie szerszy. - Dziś mamy wiele grup styropianów precyzyjnie skierowanych do aplikowania w różnych miejscach budynku. Rozróżniamy styropiany pod wieloma parametrami takimi jak: termika (lambda), wytrzymałość mechaniczna, hydrofobowość, odporność ogniowa, poziom tłumienia dźwięków - dodaje Dariusz Pruszkowski.
Styropian przeznaczony do podłóg jest przede wszystkim znacznie twardszy niż styropian fasadowy. Musi on znieść obciążenie poruszających się w pomieszczeniach ludzi, a także mebli czy bardzo ciężkiego wyposażenia domu, np. wanny lub murowanego kominka. Bardzo istotne są tu właściwości termoizolacyjne. - Styropmin DP CS PRO 100 zapewnia bardzo skuteczne ocieplenie. Współczynnik przewodzenia ciepła Lambda= 0,036 W/mK to praktycznie najlepsza wartość osiągana przez styropiany białe. Lepszy parametr λ mają tylko droższe produkty jak styropiany grafitowe lub styropiany parkingowe. Jednak do większości zastosowań taki współczynnik λ w zupełności wystarczy. Co istotne ma też bardzo dobrą wytrzymałość na ściskanie (>100 kPa). Oznacza to, że produkt wytrzymuje obciążenie do 3 t/m2 - podkreśla Dariusz Pruszkowski.
Izolacja podłóg i posadzek przemysłowych to jeszcze większe wyzwanie dla inwestorów. Zdecydowanie sprostają temu płyty Styropmin DP CS 150 i DP CS 200. Wytrzymują one nie tylko duże obciążenie, ale także mają podwyższoną odporność na działanie wody i wilgoci.
Ciepło dachem już nie ucieka
30 lat temu nie zwracano większej uwagi na skuteczną izolację termiczną dachów. - Aby zatrzymać ciepło w domu, trzeba zadbać o solidne ocieplenie podłogi i dachu. Nie wystarczy dobra termoizolacja ścian zewnętrznych. Wielu inwestorów już się przekonało do solidnego ocieplenia dachu. Przez dach ucieka najwięcej ciepła z budynku, ponieważ przemieszcza się ono ku górze. Linia płyt styropianowych Styropmin DP CS PRO skutecznie temu zapobiega – podsumowuje Dariusz Pruszkowski. Twarde styropiany EPS można stosować zarówno do dachów płaskich, jak i skośnych, a także poddaszy użytkowych.
Jaki kamień naturalny wybrać na podłogę? Porady i inspiracje
Nowa Murowana z miesiącem korzyści
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.