Stripe głównym globalnym partnerem sieci Accor w zakresie płatności
Firma Stripe, oferująca cyfrową infrastrukturę finansową dla biznesu, nawiązała współpracę z siecią Accor. W efekcie Stripe stał się głównym globalnym partnerem przy obsłudze płatności Accor, jednej z największych grup hotelowych na świecie, która liczy obecnie ponad 40 marek hotelowych w 5 600 lokalizacjach w ponad 110 krajach.
Accor ma ambicję, by stworzyć kompleksową platformę e-commerce, obejmującą nie tylko rezerwacje pokoi hotelowych, ale także ofertę spa, restauracji, czy inne wyjątkowe doświadczenia. Grupa hotelowa chciała skonsolidować płatności, by uprościć proces rezerwacji i odpowiednio wewnętrznie przekierowywać środki, w zależności od produktów i usług wybranych przez swoich gości.
Do tej pory Accor korzystał z wielu bramek płatniczych u różnych dostawców. We współpracy ze Stripe, firma wdraża jeden scentralizowany system rezerwacji online dla całej swojej oferty. W porównaniu z poprzednimi systemami, Accor już zanotował znaczący wzrost współczynnika konwersji netto na etapie płatności za rezerwacje przedpłacone w swoich kanałach e-commerce, co skutkowało zauważalnym wzrostem przychodów na poziomie hotelu.
„Nasze partnerstwo ze Stripe pozwoli zmienić doświadczenia płatnicze zarówno naszych hoteli, jak i ich gości, umożliwiając wdrożenie nowych metod płatności na dużą skalę” – powiedział Jean Noël Lau Keng Lun, Senior Vice-President, odpowiedzialny za zarządzanie produktami. “Nasza współpraca przyczyni się do poprawy współczynników konwersji i otworzy przed nami nowe możliwości biznesowe” – podsumował.
„Każdy kto rezerwował pokój hotelowy zna uczucie frustracji, gdy proces płatności nie działa tak, jak powinien” - powiedziała Eileen O’Mara, Chief Revenue Officer w Stripe. „Accor stawia potrzeby swoich gości hotelowych na pierwszym miejscu i chce im zapewnić jak najlepsze doświadczenie przy płatnościach. Cieszymy się, że możemy odegrać rolę w realizacji strategii Accor z korzyścią dla hoteli i ich klientów” – podsumowała.
Więcej informacji na temat rozwiązań oferowanych przez Stripe jest dostępnych na stronie: https://stripe.com/.
***
Kontakt dla mediów:
NBS Communications
Robert Mrozowski, tel. 600 011 417 | rmrozowski@nbs.com.pl
Piotr Wojtaszek, tel. 500 202 355 | pwojtaszek@nbs.com.pl

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

Bezpieczeństwo w świecie kryptowalut – jak chronić swoje cyfrowe aktywa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.