Programisto, masz dość rozmów o pracę? Najlepsze zlecenia z Lemon.io
Elephate
ul. Robotnicza 42A
53-608 Wrocław
alicjakubow|elephate.com| |alicjakubow|elephate.com
667724033
https://www.elephate.com
Zapotrzebowanie na specjalistów IT w Polsce od lat jest ogromne. Jednak wbrew pozorom znalezienie satysfakcjonującej pracy w tej branży nie zawsze należy do najłatwiejszych. Naprzeciw rosnącym oczekiwaniom specjalistów wychodzi ukraińska platforma Lemon.io. Firma proponuje dołączenie do społeczności programistów, których łączy z ciekawymi projektami.
Programiści na wagę złota
Eurostat podał, że na koniec 2021 r. liczba osób zatrudnionych w IT w Polsce wyniosła prawie 586 tysięcy. Jednak nadal brakuje specjalistów – według danych GUS z kwietnia 2022 r. aż 50% pracodawców z tej branży jako przeszkodę w działalności uznało niedobór wykwalifikowanych pracowników. Zgodnie z wyliczeniami portalu No Fluff Jobs zapotrzebowanie na programistów w naszym kraju w 2021 r. wzrosło aż o 236% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Czy zatem programiści mogą dowolnie przebierać w ofertach pracy? Teoretycznie tak. W praktyce jednak znalezienie satysfakcjonującej pracy jest niełatwym zadaniem. Wadliwe procedury i problemy z komunikacją w firmie to według najnowszego badania Bulldogjob dwie największe przeszkody w efektywnej pracy w IT. Ponadto więcej niż co piąty programista skarży się na presję czasu i niedostatki technologiczne w firmie.
Uber dla branży IT? Tak działa Lemon.io
Naprzeciw wspomnianym wyżej wyzwaniom na rynku pracy w sektorze IT wychodzi platforma z Ukrainy Lemon.io, która łączy freelancerów z klientami. Firma stanowi pomost między szybko rozwijającymi się startupami z Doliny Krzemowej a profesjonalnymi programistami. To rozwiązanie idealne dla osób zmęczonych pracą w korporacjach, ale też odczuwających niedogodności związane z niezależną pracą na zlecenie.
Programistom, którzy trafią do naszej bazy oferujemy wyłącznie takie projekty, które pasują do ich kompetencji, doświadczenia, dostępności i stawek. Jednak decyzja o przyjęciu lub odrzuceniu zlecenia zależy tylko od nich – to dokładnie tak samo, jak w popularnych aplikacjach z ofertami transportu – mówi Aleksandr Volodarsky, CEO Lemon.io.
Zarejestruj się w każdej chwili
Jedyne oczekiwania Lemon.io względem kandydatów to: min. 3 lata doświadczenia, bardzo dobry angielski i komunikatywność. Nie doświadczymy tu żmudnego procesu rekrutacyjnego. Wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej i czekać na odpowiedź. Po analizie zgłoszenia Lemon.io kontaktuje się z kandydatem, by zweryfikować trzy poszukiwane przez nich kompetencje: język angielski, komunikatywność i doświadczenie.
Po krótkim teście z języka angielskiego dochodzi do rozmowy na żywo w celu lepszego poznania, a następnie rozmowy z jednym z deweloperów Lemon.io. I to wszystko – po pozytywnej weryfikacji programista trafia do bazy, dzięki czemu ma szansę na różnorodne i ciekawe projekty dostosowane do swoich zainteresowań, kompetencji, oczekiwań finansowych i dostępności czasowej. Formularz znajduje się na stronie internetowej.
O Lemon.io
Lemon.io to platforma założona w Kijowie, która od 2015 roku dostarcza najlepszych europejskich programistów czołowym amerykańskim firmom. Oferuje uczciwe stawki godzinowe, dobrą komunikację i ciekawe projekty. Wyznaje zasadę justice for all. W praktyce oznacza to, że standardom Lemon.io muszą dorównać nie tylko programiści, ale również klienci, dla których wykonywane są zlecenia. Ponadto firma bierze na siebie cały proces sprzedaży i inne formalności.
Dzięki Lemon.io programiści mogą zapomnieć o nudnych negocjacjach z klientem. Dbamy o to, aby zajmowali się tylko tym, co potrafią najlepiej – kodowaniem. Wystarczy przyjść na rozmowę wstępną z klientem, aby od razu dołączyć do nowego projektu – mówi Aleksandr Volodarsky z Lemon.io.

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.