Komunikaty PR

Polski startup MultiWash rozpoczął ekspansję na rynki CEE

2020-06-29  |  01:00
Biuro prasowe

MultiWash to pierwszy na świecie B2B marketplace, oferujący dostęp do sieci myjni samochodowych w formie subskrypcyjnej. Powstały 3 lata temu startup zrzesza 550 ręcznych myjni samochodowych w całej Polsce, a niebawem usługa będzie również dostępna w Czechach, gdzie rozpoczęła się właśnie budowa sieci myjni (docelowo około 150 punktów), z których będą korzystali klienci aplikacji. Pod koniec roku MultiWash planuje też kolejną rundę finansowania, na dalszą ekspansję na rynki Słowacji, Austrii i Niemiec.

Polska jest jednym z większych rynków w Europie, pod względem liczby zarejestrowanych pojazdów (23 mln),
a konsumenci wydają rocznie około 0,5 mld EUR na mycie swoich samochodów. Według danych Eurostat w całej Unii Europejskiej zarejestrowanych jest 262 mln pojazdów, a rynek car wash wart jest około 6 mld EUR (dane za: International Carwash Association).

Jesteśmy pierwszą firmą na świecie, sprzedającą usługi sprzątania pojazdów w formie subskrypcyjnej. MultiWash to również największa w Europie sieć myjni samochodowych, zrzeszonych w jednym systemie partnerskim. Niektórzy określają to rozwiązanie jako „Booking.com lub Uber dla myjni”, czyli de facto services marketplace, który jest połączony z aplikacją mobilną, oferując atrakcyjne plany abonamentowe – podkreśla Tomasz Czerniejewski, CEO MultiWash.

W trzy lata od startu firmy z rozwiązania MultiWash korzysta w Polsce blisko 15 tysięcy użytkowników z takich firm jak: PepsiCo, Microsoft, ING Bank, Red Bull, Pfizer, Tchibo, DPD czy Sanofi. Startup bardzo dynamicznie rozwija również sprzedaż abonamentów na mycie i sprzątanie pojazdów poprzez współpracę vendorską z Santander Leasing, Athlon Fleet Management czy BMW Financial Services.

Z punktu widzenia użytkownika, aplikacja MultiWash to rozwiązanie, pozwalające zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze, bo plany abonamentowe są średnio o 30% tańsze niż w przypadku płatności pay-per-use. Użytkownicy biznesowi wybierają MultiWash również ze względu na ekologię, gdyż według badań naukowców z Politechniki Warszawskiej ręczne mycie pojazdów jest trzy razy mniej szkodliwe dla środowiska naturalnego niż korzystanie z myjni automatycznych.

Koncepcja MultiWash powstała na początku 2017 roku i od samego początku model biznesowy firmy oparty był na dostępie dla klientów biznesowych do największej sieci myjni, poprzez prostą aplikację mobilną i atrakcyjne plany abonamentowe. Nasi klienci docenili wygodę i komfort aplikacji mobilnej, bezgotówkowe rozliczenia oraz średnio o 1/3 niższe ceny usług – dodaje Tomasz Czerniejewski.

W czerwcu bieżącego roku MultiWash wygrał konkurs Fleet Derby 2020 w kategorii: ekologiczne rozwiązania dla flot samochodowych.

Więcej informacji na https://www.multiwash.pl/en/#/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na
Startupy Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
2024-10-24 | 12:00

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawiają się nowe wyzwania w obszarze dostaw. Dotyczą one szczególnie kluczowego etapu doręczeń w obrębie miasta, jakim jest tzw.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.