Polski startup MultiWash rozpoczął ekspansję na rynki CEE
MultiWash to pierwszy na świecie B2B marketplace, oferujący dostęp do sieci myjni samochodowych w formie subskrypcyjnej. Powstały 3 lata temu startup zrzesza 550 ręcznych myjni samochodowych w całej Polsce, a niebawem usługa będzie również dostępna w Czechach, gdzie rozpoczęła się właśnie budowa sieci myjni (docelowo około 150 punktów), z których będą korzystali klienci aplikacji. Pod koniec roku MultiWash planuje też kolejną rundę finansowania, na dalszą ekspansję na rynki Słowacji, Austrii i Niemiec.
Polska jest jednym z większych rynków w Europie, pod względem liczby zarejestrowanych pojazdów (23 mln),
a konsumenci wydają rocznie około 0,5 mld EUR na mycie swoich samochodów. Według danych Eurostat w całej Unii Europejskiej zarejestrowanych jest 262 mln pojazdów, a rynek car wash wart jest około 6 mld EUR (dane za: International Carwash Association).
Jesteśmy pierwszą firmą na świecie, sprzedającą usługi sprzątania pojazdów w formie subskrypcyjnej. MultiWash to również największa w Europie sieć myjni samochodowych, zrzeszonych w jednym systemie partnerskim. Niektórzy określają to rozwiązanie jako „Booking.com lub Uber dla myjni”, czyli de facto services marketplace, który jest połączony z aplikacją mobilną, oferując atrakcyjne plany abonamentowe – podkreśla Tomasz Czerniejewski, CEO MultiWash.
W trzy lata od startu firmy z rozwiązania MultiWash korzysta w Polsce blisko 15 tysięcy użytkowników z takich firm jak: PepsiCo, Microsoft, ING Bank, Red Bull, Pfizer, Tchibo, DPD czy Sanofi. Startup bardzo dynamicznie rozwija również sprzedaż abonamentów na mycie i sprzątanie pojazdów poprzez współpracę vendorską z Santander Leasing, Athlon Fleet Management czy BMW Financial Services.
Z punktu widzenia użytkownika, aplikacja MultiWash to rozwiązanie, pozwalające zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze, bo plany abonamentowe są średnio o 30% tańsze niż w przypadku płatności pay-per-use. Użytkownicy biznesowi wybierają MultiWash również ze względu na ekologię, gdyż według badań naukowców z Politechniki Warszawskiej ręczne mycie pojazdów jest trzy razy mniej szkodliwe dla środowiska naturalnego niż korzystanie z myjni automatycznych.
Koncepcja MultiWash powstała na początku 2017 roku i od samego początku model biznesowy firmy oparty był na dostępie dla klientów biznesowych do największej sieci myjni, poprzez prostą aplikację mobilną i atrakcyjne plany abonamentowe. Nasi klienci docenili wygodę i komfort aplikacji mobilnej, bezgotówkowe rozliczenia oraz średnio o 1/3 niższe ceny usług – dodaje Tomasz Czerniejewski.
W czerwcu bieżącego roku MultiWash wygrał konkurs Fleet Derby 2020 w kategorii: ekologiczne rozwiązania dla flot samochodowych.
Więcej informacji na https://www.multiwash.pl/en/#/
NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych
Poznański start-up zdobywa uznanie w USA. Polska odpowiedź na globalne wyzwania
Nowy sposób na problemy z najemcą?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.
Edukacja
Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.