Komunikaty PR

Polski startup MultiWash rozpoczął ekspansję na rynki CEE

2020-06-29  |  01:00
Biuro prasowe

MultiWash to pierwszy na świecie B2B marketplace, oferujący dostęp do sieci myjni samochodowych w formie subskrypcyjnej. Powstały 3 lata temu startup zrzesza 550 ręcznych myjni samochodowych w całej Polsce, a niebawem usługa będzie również dostępna w Czechach, gdzie rozpoczęła się właśnie budowa sieci myjni (docelowo około 150 punktów), z których będą korzystali klienci aplikacji. Pod koniec roku MultiWash planuje też kolejną rundę finansowania, na dalszą ekspansję na rynki Słowacji, Austrii i Niemiec.

Polska jest jednym z większych rynków w Europie, pod względem liczby zarejestrowanych pojazdów (23 mln),
a konsumenci wydają rocznie około 0,5 mld EUR na mycie swoich samochodów. Według danych Eurostat w całej Unii Europejskiej zarejestrowanych jest 262 mln pojazdów, a rynek car wash wart jest około 6 mld EUR (dane za: International Carwash Association).

Jesteśmy pierwszą firmą na świecie, sprzedającą usługi sprzątania pojazdów w formie subskrypcyjnej. MultiWash to również największa w Europie sieć myjni samochodowych, zrzeszonych w jednym systemie partnerskim. Niektórzy określają to rozwiązanie jako „Booking.com lub Uber dla myjni”, czyli de facto services marketplace, który jest połączony z aplikacją mobilną, oferując atrakcyjne plany abonamentowe – podkreśla Tomasz Czerniejewski, CEO MultiWash.

W trzy lata od startu firmy z rozwiązania MultiWash korzysta w Polsce blisko 15 tysięcy użytkowników z takich firm jak: PepsiCo, Microsoft, ING Bank, Red Bull, Pfizer, Tchibo, DPD czy Sanofi. Startup bardzo dynamicznie rozwija również sprzedaż abonamentów na mycie i sprzątanie pojazdów poprzez współpracę vendorską z Santander Leasing, Athlon Fleet Management czy BMW Financial Services.

Z punktu widzenia użytkownika, aplikacja MultiWash to rozwiązanie, pozwalające zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze, bo plany abonamentowe są średnio o 30% tańsze niż w przypadku płatności pay-per-use. Użytkownicy biznesowi wybierają MultiWash również ze względu na ekologię, gdyż według badań naukowców z Politechniki Warszawskiej ręczne mycie pojazdów jest trzy razy mniej szkodliwe dla środowiska naturalnego niż korzystanie z myjni automatycznych.

Koncepcja MultiWash powstała na początku 2017 roku i od samego początku model biznesowy firmy oparty był na dostępie dla klientów biznesowych do największej sieci myjni, poprzez prostą aplikację mobilną i atrakcyjne plany abonamentowe. Nasi klienci docenili wygodę i komfort aplikacji mobilnej, bezgotówkowe rozliczenia oraz średnio o 1/3 niższe ceny usług – dodaje Tomasz Czerniejewski.

W czerwcu bieżącego roku MultiWash wygrał konkurs Fleet Derby 2020 w kategorii: ekologiczne rozwiązania dla flot samochodowych.

Więcej informacji na https://www.multiwash.pl/en/#/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami Biuro prasowe
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Transport

Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego

To nie brak środków, ale systemowe bariery, w tym uzależnienie od programów unijnych, uniemożliwiają efektywne inwestycje na kolei – oceniają przedstawiciele Izby Gospodarczej Transportu Lądowego oraz Railway Business Forum. To powoduje problemy firm wykonawczych, ma negatywny wpływ na konkurencyjność branży i rozwój gospodarczy Polski. Osłabia także strategiczne zdolności transportowe, niezbędne dla bezpieczeństwa państwa. Eksperci z IGTL i RBF apelują o pilną reformę finansowania kolei. Jak podkreślają, nie wymaga ona nowych źródeł finansowania, ale tylko ich uelastycznienia. Nad swoimi rozwiązaniami pracuje też resort infrastruktury.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.