Komunikaty PR

Pokolenie cyfrowych mistrzów Europy – EIT Digital Challenge 2020

2020-11-04  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mateusz Madiuk
Made in PR

Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/

Poznaliśmy finałową dwudziestkę firm zakwalifikowanych do czołówki EIT Digital Challenge, prestiżowego konkursu dla firm technologicznych, który po raz siódmy organizowany jest przez EIT - European Institute of Innovation and Technology (Europejski Instytut Innowacji i Technologii). Konkurs skupia się wokół dobrze prosperujących startupów tzw. scaleupów oferujących produkty deep tech, które wykorzystują zaawansowane technologie, wspierając tym samym transformację cyfrową.

 

Rekordowa ilość zgłoszeń

W tym roku aż 403 scaleupy z 32 krajów zgłosiły się europejskiego konkursu, co oznacza 44% wzrostu w stosunku do 2019 r. Do finału zakwalifikowało się tylko dwadzieścia spośród nich. W finałowym zestawieniu pojawiły się dwa z Polski. Są to: SentiOne, który wspiera największe przedsiębiorstwa w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii AI (chatbotów i asystentów głosowych) oraz TakeTask prezentujący rozbudowaną aplikację do przydzielania, wykonywania i weryfikowania zadań na szeroką skalę.

„Ten konkurs ma na celu wyłonienie kolejnego pokolenia cyfrowych mistrzów Europy i wspieranie ich w tworzeniu przełomowych rozwiązań, które sprostają wyzwaniom współczesnego świata. Rekordowa ilość zgłoszeń pokazuje, że nasze praktyczne wsparcie silnie przemawia do europejskich przedsiębiorców” – mówi Chahab Nastar, dyrektor ds. innowacji w EIT Digital.

EIT Digital zaprosił do konkursu najlepsze europejskie firmy zajmujące się zaawansowanymi technologiami oraz dynamicznie rozwijające się startupy, które są gotowe wejść na międzynarodowy rynek. O pozycję europejskiego lidera powalczą także firmy z Wielkiej Brytanii: Building Radar, Financial Network Analytics, Runecast Solutions oraz Unmanned Life, Francji: Deepomatic, TRIBVN Healthcare i Wishibam, Irlandii: CitySwift, Belgii: Icometrix, Holandii: SwipeGuide, Włoch: Inxpect i Roboze, Szwajcarii: PXL Vision, Scantrust i Squirro, Niemiec: Targomo,  Szwecji: Vårdinnovation i  Finlandii: Ultimate.ai. Finaliści rywalizować będą o zwycięstwo w jednym z pięciu obszarów tematycznych, wybranych pod kątem głównych trendów cyfrowych: Digital Tech (Cyfrowa Technologia), Digital Industry (Przemysł Cyfrowy), Digital Cities (Cyfrowe Miasta), Digital Finance (Finanse Cyfrowe) and Digital Wellbeing (Cyfrowa Równowaga).

Wielki Finał

Dwadzieścia najlepszych firm wystąpi przed jury składającym się z największych międzynarodowych korporacji oraz potencjalnych inwestorów. Zdobywca pierwszego miejsca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 tyś. euro. Dodatkowo spośród 20 finalistów jury wybierze 5 zwycięzców, którzy otrzymają całoroczne wsparcie w rozwoju od EIT Digital Accelerator o wartości 50 tyś. euro.

EIT Digital Accelerator działający w 17 miastach Europy, a także w centrum Doliny Krzemowej wesprze zwycięzców EIT Digital Challenge, pomagając im w zdobywaniu międzynarodowych klientów na rynkach docelowych i uzyskaniu środków na rozwój. Od 2012 r. wsparcie otrzymało ponad 300 startupów (m.in. Piwik PRO, Synerise, Cash Director & Versabox), które zgromadziły łącznie 920 mln euro w postaci venture capital.

Podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli aranżować spotkania biznesowe z finalistami a także nawiązywać kontakty z innymi przedsiębiorcami związanymi z konkursem. Całe przedsięwzięcie odbędzie się za pomocą platformy internetowej.

Zwycięzcy EIT Digital Challenge zostaną ogłoszeni już 12 listopada 2020 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na
Startupy Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
2024-10-24 | 12:00

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawiają się nowe wyzwania w obszarze dostaw. Dotyczą one szczególnie kluczowego etapu doręczeń w obrębie miasta, jakim jest tzw.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.