Pokolenie cyfrowych mistrzów Europy – EIT Digital Challenge 2020
Made in PR
Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/
Poznaliśmy finałową dwudziestkę firm zakwalifikowanych do czołówki EIT – Digital Challenge, prestiżowego konkursu dla firm technologicznych, który po raz siódmy organizowany jest przez EIT - European Institute of Innovation and Technology (Europejski Instytut Innowacji i Technologii). Konkurs skupia się wokół dobrze prosperujących startupów – tzw. scaleupów – oferujących produkty deep tech, które wykorzystują zaawansowane technologie, wspierając tym samym transformację cyfrową.
Rekordowa ilość zgłoszeń
W tym roku aż 403 scaleupy z 32 krajów zgłosiły się europejskiego konkursu, co oznacza 44% wzrostu w stosunku do 2019 r. Do finału zakwalifikowało się tylko dwadzieścia spośród nich. W finałowym zestawieniu pojawiły się dwa z Polski. Są to: SentiOne, który wspiera największe przedsiębiorstwa w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii AI (chatbotów i asystentów głosowych) oraz TakeTask prezentujący rozbudowaną aplikację do przydzielania, wykonywania i weryfikowania zadań na szeroką skalę.
„Ten konkurs ma na celu wyłonienie kolejnego pokolenia cyfrowych mistrzów Europy i wspieranie ich w tworzeniu przełomowych rozwiązań, które sprostają wyzwaniom współczesnego świata. Rekordowa ilość zgłoszeń pokazuje, że nasze praktyczne wsparcie silnie przemawia do europejskich przedsiębiorców” – mówi Chahab Nastar, dyrektor ds. innowacji w EIT Digital.
EIT Digital zaprosił do konkursu najlepsze europejskie firmy zajmujące się zaawansowanymi technologiami oraz dynamicznie rozwijające się startupy, które są gotowe wejść na międzynarodowy rynek. O pozycję europejskiego lidera powalczą także firmy z Wielkiej Brytanii: Building Radar, Financial Network Analytics, Runecast Solutions oraz Unmanned Life, Francji: Deepomatic, TRIBVN Healthcare i Wishibam, Irlandii: CitySwift, Belgii: Icometrix, Holandii: SwipeGuide, Włoch: Inxpect i Roboze, Szwajcarii: PXL Vision, Scantrust i Squirro, Niemiec: Targomo, Szwecji: Vårdinnovation i Finlandii: Ultimate.ai. Finaliści rywalizować będą o zwycięstwo w jednym z pięciu obszarów tematycznych, wybranych pod kątem głównych trendów cyfrowych: Digital Tech (Cyfrowa Technologia), Digital Industry (Przemysł Cyfrowy), Digital Cities (Cyfrowe Miasta), Digital Finance (Finanse Cyfrowe) and Digital Wellbeing (Cyfrowa Równowaga).
Wielki Finał
Dwadzieścia najlepszych firm wystąpi przed jury składającym się z największych międzynarodowych korporacji oraz potencjalnych inwestorów. Zdobywca pierwszego miejsca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 tyś. euro. Dodatkowo spośród 20 finalistów jury wybierze 5 zwycięzców, którzy otrzymają całoroczne wsparcie w rozwoju od EIT Digital Accelerator o wartości 50 tyś. euro.
EIT Digital Accelerator działający w 17 miastach Europy, a także w centrum Doliny Krzemowej wesprze zwycięzców EIT Digital Challenge, pomagając im w zdobywaniu międzynarodowych klientów na rynkach docelowych i uzyskaniu środków na rozwój. Od 2012 r. wsparcie otrzymało ponad 300 startupów (m.in. Piwik PRO, Synerise, Cash Director & Versabox), które zgromadziły łącznie 920 mln euro w postaci venture capital.
Podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli aranżować spotkania biznesowe z finalistami a także nawiązywać kontakty z innymi przedsiębiorcami związanymi z konkursem. Całe przedsięwzięcie odbędzie się za pomocą platformy internetowej.
Zwycięzcy EIT Digital Challenge zostaną ogłoszeni już 12 listopada 2020 r.

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.