Plenti wprowadza model Revenue Share, partnerzy otrzymają nawet 60% przychodu z
Plenti wprowadza do programu PlentiPartners nowy model Revenue Share. Od teraz obok dzierżawy ze stałym czynszem, przedsiębiorcy mogą zdecydować się na wynagrodzenie wypłacane tylko za faktyczne wynajmy kupionego przez nich sprzętu. W zamian ich udział w przychodach z każdego wynajmu to nawet 60%.
PlentiPartners to oferta dla przedsiębiorców, która pozwala przedsiębiorcom zarabiać na wynajmie elektroniki na platformie Plenti. Program jest przeznaczony dla aktywnych płatników podatku VAT (jednoosobowych działalności gospodarczych i spółek prawa handlowego). Po przystąpieniu do programu kupują oni – za pośrednictwem Plenti – urządzenia na wynajem. Następnie Plenti dzierżawi od nich elektronikę, która zostaje udostępniona klientom platformy.
Dotychczas program działał w modelu Fix, w którym partnerzy mogli liczyć na stałe wynagrodzenie z tytułu czynszu. W zależności od warunków współpracy oznaczało ono roczną marżę na poziomie od 12% do 15% wartości umowy. Do końca września 2024 programu dołączyło dotychczas 162 partnerów, którzy podpisali 248 umów i wpłacili ponad 12,2 mln PLN.
Teraz Plenti wprowadza model Revenue Share, w którym wypłaca partnerom wynagrodzenie tylko za rzeczywisty wynajem kupionego przez nich sprzętu. W zamian za zwiększone ryzyko mogą oni liczyć nawet na 60% przychodu z tytułu każdego najmu. Przez cały okres dzierżawy sprzęt jest ubezpieczony i serwisowany przez Plenti. Platforma odpowiada także za wszystkie operacje związane z obsługą wynajmu. Po zakończeniu umowy Plenti może odkupić urządzenie od partnera.
Partnerzy, którzy zdecydują się na model Revenue Share, mogą zdecydować, jakie urządzenia chcą kupić. Plenti sugeruje im jednak paczki urządzeń o największej potencjalnej efektywności wynajmu, które dobiera na podstawie historycznych danych dla poszczególnych kategorii i modeli. W paczce znajdują się modele, które cieszą się największą popularnością w wynajmie krótkoterminowym – w tym gogle VR (np. Meta Quest 3) i konsole do gier (np. PlayStation 5), ale też urządzenia wynajmowane przez klientów na 1 rok lub dłużej, jak laptopy (np. modele MacBook Pro z procesorami M3).
Program Revenue Share został udostępniony po okresie pilotażowym, trwającym od lipca 2024. Do końca września 15 partnerów zdecydowało się na zakup sprzętu o łącznej wartości 895 tys. PLN.
– Po roku od uruchomienia programu PlentiPartners pozyskaliśmy 162 partnerów, którzy widzą w wynajmie sprzętu atrakcyjne źródło dodatkowego dochodu. Model Revenue Share to także odpowiedź na pytania części partnerów, którzy mają większy apetyt na ryzyko, ale liczą na większy zysk. Program jest dalej oparty o nasze dane i znajomość potrzeb oraz zwyczajów klientów. W katalogu Plenti posiadamy na przykład urządzenia, które sami wprowadziliśmy do oferty 4-5 lat temu, a które do dzisiaj notują bardzo wysoką efektywność wynajmu. A teraz na ich wynajmie mogą zarobić nasi partnerzy – mówi Wojciech Rokosz, prezes i założyciel Plenti.
Średni okres wynajmu elektroniki w Plenti wynosi 6 miesięcy, a użytkownicy zawierają 50% umów na 1 miesiąc lub krócej, przy czym 40% subskrypcji na tydzień jest przedłużanych. Najpopularniejsze kategorie urządzeń wynajmowanych w sierpniu 2024 w Plenti to gaming i VR, smartfony i tablety oraz aparaty i kamery, które odpowiadały odpowiednio za 31%, 17% i 10% wynajmów. Najpopularniejsze urządzenia to google VR Oculus Quest 2 i Meta Quest 3, konsola PlayStation 5, google Sony PlayStation VR2 i kierownica Logitech G923.
Plenti działa na polskim rynku od sześciu lat. Przez ten czas spółka pozyskała w rundach finansowania od inwestorów ponad 30 mln zł. W tym 23,5 mln zł w transakcji ogłoszonej w lutym 2023, której przewodził fundusz 4growth VC, przy udziale Montis Capital. Finansowanie zapewnił też NIF, aniołowie biznesu, w tym Piotr Biało (CFO i współzałożyciel Docplanner) i Kuba Filipowski (współzałożyciel Netguru) oraz dotychczasowi inwestorzy, którzy wspierają Plenti od rundy pre-seed, m.in. AIP Seed, twórcy grupy Blix oraz założyciele Allegro. W maju 2024 Plenti zostało wyróżnione przez Sifted jako jeden z 10. najszybciej rozwijających się startupów z Europy Środkowo-Wschodniej.

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
Sześć farm wiatrowych o mocy 83,5 MW znalazło się w portfolio Grupy Enea. Spółka Enea Nowa Energia kupiła je od European Energy Polska i zapowiada, że to nie koniec tego typu transakcji. Ten rok ma być intensywny dla spółki pod względem rozwoju OZE. Celem strategicznym jest osiągnięcie 2,1 GW mocy zainstalowanej w zielonych źródłach w 2030 roku i 4,9 GW pięć lat później.
Przemysł
Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora

Sektor kosmiczny jest jednym z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie obszarów w gospodarce. Zapotrzebowanie na kosmiczne technologie napędzają niestabilność gospodarczo-polityczna oraz kryzys klimatyczny. Rozwój polskiego sektora kosmicznego mocno przyspieszył po przystąpieniu Polski do ESA, jednak brak przyjętej polityki kosmicznej sprawia, że nie wykorzystujemy do końca związanego z tym potencjału. Brak jasnych przepisów utrudnia też współpracę bilateralną z innymi krajami.
Problemy społeczne
Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami

Niemal połowa nastolatków zetknęła się z przemocą online. Co czwarty był wyzywany w sieci, a co piąty doświadczył ośmieszania – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Skala cyberprzemocy jest coraz większa, co w połączeniu z uzależnieniem od mediów społecznościowych oraz rosnącą presją wizerunkową negatywnie odbija się na zdrowiu psychicznym młodego pokolenia. 25 marca podczas nieformalnego posiedzenia Rady ds. Zdrowia EPSCO ministrowie zdrowia państw UE dyskutowali na temat tego, jak chronić zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w dobie technologii i mediów społecznościowych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.