Nowe rozwiązanie eGabinet zapewni pacjentom całodobowy kontakt z przychodniami.
Rozwijany przez Piotra Strychalskiego startup eGabinet nie zwalnia tempa i zgodnie z zapowiedziami wprowadza kolejne innowacyjne rozwiązanie odpowiadające na potrzeby placówek medycznych oraz ich pacjentów. Wdrożona technologia zaawansowanego voice bota umożliwi m.in. całodobową rejestrację telefoniczną i obsługę zapytań pacjentów oraz szeroką automatyzację powtarzalnych zadań operacyjnych. Jak zapewnia CEO eGabinet, rozwiązanie tego typu jest w stanie zaoszczędzić kilkadziesiąt godzin pracy personelu medycznego tygodniowo.
Sektor medyczny w Polsce zmaga się z narastającymi wyzwaniami, a jednym z najpoważniejszych jest pogłębiający się niedobór kadry medycznej. Zgodnie z raportem OECD „Health at a Glance 2023”, na każdy tysiąc mieszkańców w naszym kraju przypada zaledwie 3,4 praktykującego lekarza, podczas gdy średnia dla krajów OECD wynosi 3,7. Według danych GUS Polska stoi w obliczu braku około 50 tysięcy lekarzy, co prowadzi do wydłużających się kolejek, ograniczenia dostępności specjalistów oraz przeciążenia obecnie pracujących medyków. Warto również przywołać raport Polskiej Akademii Nauk, który zwraca uwagę na alarmująco niski odsetek lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej w Polsce, wynoszący zaledwie 9% w 2020 roku, podczas gdy średnia unijna to 20%. W odpowiedzi na te wyzwania, Akademia zaleca optymalizację wykorzystania czasu personelu medycznego poprzez odciążenie go od zadań pomocniczych i administracyjnych.
Technologia remedium na braki kadrowe sektora medycznego
eGabinet postanowił stawić czoła wyzwaniom w sektorze medycznym, wdrażając nowe rozwiązanie do swojej platformy, który usprawni zarządzanie kontaktem z pacjentami. Dzięki zaawansowanemu voice botowi, placówki będą mogły efektywnie obsługiwać interakcje, takie jak potwierdzanie wizyt, przypomnienia oraz obsługę zapytań – zarówno głosowych, jak i tekstowych. Po wdrożeniu, bot automatyzuje kluczowe procesy, odciążając personel i pozwalając mu skupić się na najistotniejszych aspektach pracy. „Nasze rozwiązanie znacząco usprawni cały proces kontaktu pacjenta z lekarzem, przejmując na siebie potrzebne lecz czasochłonne zadania takie jak np. rejestracja, potwierdzanie lub odwołanie wizyty czy udzielanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Chociaż na rynku istnieją już podobne rozwiązania, jak chociażby Talkie.ai, my bazując na naszym szerokim doświadczeniu w pracy z placówkami medycznymi, podeszliśmy do tematu w sposób holistyczny. Nasz bot jest w pełni zintegrowany z platformą do zarządzania placówką, tworząc tym samym samowystarczalny ekosystem, który nie tylko ułatwia komunikację, ale również optymalizuje zarządzanie i nadzór nad całym procesem obsługi pacjenta.” - komentuje Piotr Strychalski, CEO eGabinet
Biorąc pod uwagę, że ponad 80% pacjentów uważa słabą komunikację za najgorszy element ich doświadczeń z sektorem zdrowia, produkt zapowiadany przez polski startup, może znacząco wpłynąć na ich pozytywne doświadczenia. Dzięki botowi, pacjenci zyskają możliwość całodobowego kontaktu z placówkami medycznymi, co wyeliminuje dotychczasowe bariery czasowe. Automatyzacja rutynowych zadań, takich jak potwierdzanie czy przekładanie terminów wizyt, przyniesie również oszczędność czasu personelu, umożliwiając mu większe zaangażowanie w bardziej złożone przypadki, a tym samym przełoży się na lepszą i bardziej spersonalizowaną opiekę. Nasze rozwiązanie zapewni pacjentom szybki dostęp do odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, takie jak kwestia opóźnień, dostępność lekarzy czy szczegóły usług i jej ewentualnych kosztów. Wszystko odbywa się bez potrzeby angażowania personelu medycznego. Co więcej, dzięki automatycznym przypomnieniom i potwierdzeniom wizyt, znacząco zmniejszamy ryzyko niepojawienia się pacjentów, co przekłada się na oszczędności zarówno czasu, jak i pieniędzy dla placówek medycznych. - wyjaśnia Strychalski
eGabinet powstał jako nowoczesna alternatywa dla tradycyjnej rejestracji telefonicznej, a dziś oferuje kompleksowe rozwiązania wspierające zarządzanie placówkami medycznymi oraz dokumentacją pacjentów, co znacząco ułatwia pracę lekarzy i personelu medycznego. Na początku 2024 roku startup ogłosił pozyskanie 2,4 mln PLN od aniołów biznesu w swojej drugiej rundzie finansowania, co znacząco przyspieszyło jego rozwój technologiczny oraz zasięg działalności.
Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.