Nowe rozwiązanie eGabinet zapewni pacjentom całodobowy kontakt z przychodniami.
Rozwijany przez Piotra Strychalskiego startup eGabinet nie zwalnia tempa i zgodnie z zapowiedziami wprowadza kolejne innowacyjne rozwiązanie odpowiadające na potrzeby placówek medycznych oraz ich pacjentów. Wdrożona technologia zaawansowanego voice bota umożliwi m.in. całodobową rejestrację telefoniczną i obsługę zapytań pacjentów oraz szeroką automatyzację powtarzalnych zadań operacyjnych. Jak zapewnia CEO eGabinet, rozwiązanie tego typu jest w stanie zaoszczędzić kilkadziesiąt godzin pracy personelu medycznego tygodniowo.
Sektor medyczny w Polsce zmaga się z narastającymi wyzwaniami, a jednym z najpoważniejszych jest pogłębiający się niedobór kadry medycznej. Zgodnie z raportem OECD „Health at a Glance 2023”, na każdy tysiąc mieszkańców w naszym kraju przypada zaledwie 3,4 praktykującego lekarza, podczas gdy średnia dla krajów OECD wynosi 3,7. Według danych GUS Polska stoi w obliczu braku około 50 tysięcy lekarzy, co prowadzi do wydłużających się kolejek, ograniczenia dostępności specjalistów oraz przeciążenia obecnie pracujących medyków. Warto również przywołać raport Polskiej Akademii Nauk, który zwraca uwagę na alarmująco niski odsetek lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej w Polsce, wynoszący zaledwie 9% w 2020 roku, podczas gdy średnia unijna to 20%. W odpowiedzi na te wyzwania, Akademia zaleca optymalizację wykorzystania czasu personelu medycznego poprzez odciążenie go od zadań pomocniczych i administracyjnych.
Technologia remedium na braki kadrowe sektora medycznego
eGabinet postanowił stawić czoła wyzwaniom w sektorze medycznym, wdrażając nowe rozwiązanie do swojej platformy, który usprawni zarządzanie kontaktem z pacjentami. Dzięki zaawansowanemu voice botowi, placówki będą mogły efektywnie obsługiwać interakcje, takie jak potwierdzanie wizyt, przypomnienia oraz obsługę zapytań – zarówno głosowych, jak i tekstowych. Po wdrożeniu, bot automatyzuje kluczowe procesy, odciążając personel i pozwalając mu skupić się na najistotniejszych aspektach pracy. „Nasze rozwiązanie znacząco usprawni cały proces kontaktu pacjenta z lekarzem, przejmując na siebie potrzebne lecz czasochłonne zadania takie jak np. rejestracja, potwierdzanie lub odwołanie wizyty czy udzielanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Chociaż na rynku istnieją już podobne rozwiązania, jak chociażby Talkie.ai, my bazując na naszym szerokim doświadczeniu w pracy z placówkami medycznymi, podeszliśmy do tematu w sposób holistyczny. Nasz bot jest w pełni zintegrowany z platformą do zarządzania placówką, tworząc tym samym samowystarczalny ekosystem, który nie tylko ułatwia komunikację, ale również optymalizuje zarządzanie i nadzór nad całym procesem obsługi pacjenta.” - komentuje Piotr Strychalski, CEO eGabinet
Biorąc pod uwagę, że ponad 80% pacjentów uważa słabą komunikację za najgorszy element ich doświadczeń z sektorem zdrowia, produkt zapowiadany przez polski startup, może znacząco wpłynąć na ich pozytywne doświadczenia. Dzięki botowi, pacjenci zyskają możliwość całodobowego kontaktu z placówkami medycznymi, co wyeliminuje dotychczasowe bariery czasowe. Automatyzacja rutynowych zadań, takich jak potwierdzanie czy przekładanie terminów wizyt, przyniesie również oszczędność czasu personelu, umożliwiając mu większe zaangażowanie w bardziej złożone przypadki, a tym samym przełoży się na lepszą i bardziej spersonalizowaną opiekę. Nasze rozwiązanie zapewni pacjentom szybki dostęp do odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, takie jak kwestia opóźnień, dostępność lekarzy czy szczegóły usług i jej ewentualnych kosztów. Wszystko odbywa się bez potrzeby angażowania personelu medycznego. Co więcej, dzięki automatycznym przypomnieniom i potwierdzeniom wizyt, znacząco zmniejszamy ryzyko niepojawienia się pacjentów, co przekłada się na oszczędności zarówno czasu, jak i pieniędzy dla placówek medycznych. - wyjaśnia Strychalski
eGabinet powstał jako nowoczesna alternatywa dla tradycyjnej rejestracji telefonicznej, a dziś oferuje kompleksowe rozwiązania wspierające zarządzanie placówkami medycznymi oraz dokumentacją pacjentów, co znacząco ułatwia pracę lekarzy i personelu medycznego. Na początku 2024 roku startup ogłosił pozyskanie 2,4 mln PLN od aniołów biznesu w swojej drugiej rundzie finansowania, co znacząco przyspieszyło jego rozwój technologiczny oraz zasięg działalności.
Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.