Komunikaty PR

Nowe funkcje SentiOne - Profil Idealnego Klienta i zaawansowana analiza Twittera

2022-02-08  |  11:00
Biuro prasowe

Polski SentiOne uruchamia nową funkcję w ramach analizy kanałów własnych marki - Profil Idealnego Klienta. Dzięki analizie bazy jej obserwatorów w social media w ciągu minuty będzie można określić jakiej płci jest statystyczny klient marki, ile ma lat, skąd pochodzi, w jakim mieście mieszka i jakim językiem się posługuje. To pierwsze tak zaawansowane narzędzie na rynku. Oprócz tego do serwisów uwzględnianych w analizie kanałów własnych dołącza Twitter, a użytkownicy SentiOne zyskają dostęp do danych takich jak wyświetlania i analiza obserwatorów. 

W styczniu 2022 r. użytkownicy Internetu stanowili 62,5 proc. populacji świata, a użytkownicy mediów społecznościowych 58,5 proc., jak wynika z raportu kanadyjskiej agencji Hootsuite. W stosunku do stycznia ubiegłego roku jest to wzrost odpowiednio o 4 i 10 proc. W Polsce użytkownicy Internetu stanowią 87 proc. populacji, a użytkownicy mediów społecznościowych 72 proc. Liczby te z roku na rok systematycznie rosną. Z kolei według raportu Advox Studio, polskiej firmy zajmującej się budowaniem sklepów internetowych, niemal połowa Polaków robiących zakupy przez Internet o ofertach e-sklepów dowiaduje się z reklam w social media. A ponieważ koszty reklam internetowych rosną, pozyskiwanie third party data, czyli danych od firm zewnętrznych, jest coraz trudniejsze, a do tego nadchodzą ograniczenia w śledzeniu plików cookie, zdecydowanie wzrasta znacznie analizy kanałów własnych marek. Do niedawna były to głównie strona internetowa i ewentualnie fanpage, ale w nowoczesnym Internecie ich liczba stale rośnie.

 

Profil Idealnego Klienta - nowa funkcja w aplikacji SentiOne

SentiOne, polska firma wspierająca marki w monitoringu Internetu i automatyzacji obsługi klienta z pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji, postanowiła w 2022 r. wyjść naprzeciw potrzebom marketerów i skupić się na rozwijaniu rozwiązań umożliwiających użytkownikom zaawansowaną analizę ich kanałów własnych. Od 10 lutego w ramach analizy Owned Media dostępna będzie nowa funkcja - zbudowanie Profilu Idealnego Klienta. Na podstawie danych z monitoringu Internetu oraz first party data, czyli informacji o odbiorcach marki na podstawie bazy osób obserwujących ją we wszystkich kanałach social media,  będzie można określić jakiej płci jest jej statystyczny klient, ile ma lat, skąd pochodzi, w jakim mieście mieszka i jakim językiem się posługuje - a to wszystko w czasie rzeczywistym w ciągu dosłownie minuty. Nowa funkcja będzie dostępna bez dodatkowych opłat w pakiecie Enterprise we wszystkich 75 językach, jakie monitoruje SentiOne. 

Zdarza się, że firmy błądzą po omacku, nie wiedząc dokładnie, kim są odbiorcy marki, gdzie w Internecie można ich znaleźć, jakie treści mogą ich zainteresować i jakim językiem należy do nich mówić - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOneStworzenie Profilu Idealnego Klienta pozwoli zrozumieć, kto rzeczywiście interesuje się daną marką i czy pokrywa się to z jej grupą docelową, dowiedzieć się, czy grupy odbiorców w różnych kanałach są takie same i jak zmieniają się w czasie. To z kolei pozwoli dostosować styl komunikacji względem tego, do kogo chcemy dotrzeć, i lepiej targetować płatne treści. To pierwsze rozwiązanie na rynku tak sprawnie łączące social listening, czyli informacje o tym, co na dany temat piszą Internauci, z analizą kanałów własnych.

 

Do analizy kanałów własnych w SentiOne dołączają dane z Twittera

Do tej pory analiza Owned Media dostępna była dla Facebooka i Instagrama. Teraz do tej grupy dołączył również Twitter. Analiza wszystkich kanałów w jednej aplikacji jest zdecydowanie łatwiejsza i bardziej przejrzysta, niż logowanie się do każdej platformy oddzielnie. Na jednym wykresie będzie można sprawdzić i porównać liczbę wyświetleń postów we wszystkich trzech serwisach, liczbę obserwatorów i jej zmienność w czasie oraz podsumować profil obserwatorów. Tak zebranych danych z trzech największych platform nie oferuje żadne narzędzie analityczne, jednak dzięki połączeniu API Twittera i algorytmów SentiOne jesteśmy w stanie przedstawić je w sposób przystępny i w czasie rzeczywistym - dodaje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne

Analiza Owned Media jest dostępna w aplikacji SentiOne od października i już po dwóch miesiącach w badaniu satysfakcji klientów uzyskała średnią 4,75 punktów na 5. Rozwój narzędzi wspierających codzienną pracę agencji czy marketera bardzo nas cieszy - komentuje  Marek, Strategy & Creative Lead w Agencji Luźno - W przypadku SentiOne z poziomu jednego narzędzia jesteśmy w stanie nie tylko analizować przyrost fanów i zasięgi w kanałach social media naszych klientów, ale także zestawiać je z tym, co dzieje się globalnie na rynku online. 

SentiOne już od 10 lat rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji, które rozumieją ludzkie intencje z trafnością na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje - radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Aplikacja SentiOne do monitoringu Internetu pozwala na sprawdzanie w ramach jednego projektu nieograniczonej liczby słów kluczowych i dzielenie się wynikami analizy z innymi użytkownikami. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Nowy sposób na problemy z najemcą? Biuro prasowe
2023-11-27 | 10:00

Nowy sposób na problemy z najemcą?

Ustawa o ochronie praw lokatorów, która ma na celu zapewnić każdemu obywatelowi dach nad głową narusza interesy właścicieli mieszkań, którzy nie mogą swobodnie
Startupy Digitalizacja to nowy trend na rynku najmu?
2023-10-24 | 10:00

Digitalizacja to nowy trend na rynku najmu?

Warszawa, 24 października – od pandemii cyfryzacja na świecie zdecydowanie przyspieszyła, jednak na rynku najmu wciąż pozostaje duże pole do zagospodarowania. Stwarza to okazję dla
Startupy Czy doradcy zawodowi są jeszcze potrzebni?
2023-09-19 | 15:34

Czy doradcy zawodowi są jeszcze potrzebni?

Ponad 60 proc. młodych ludzi w wieku 18-25 lat ma utrudniony dostęp do pracy z powodu braku niezbędnych informacji, jak wynika z danych polskiego start-upu Jobbli. Głównie z myślą o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

W okresie okołoświątecznym Polacy generują duże ilości elektroodpadów. Połowa nie wie, że nie można ich wyrzucić do śmietnika

Polacy mają problem z prawidłowym wskazaniem elektroodpadów i nie do końca wiedzą, gdzie oddawać takie zużyte sprzęty – pokazuje badanie agencji badawczej Zymetria na zlecenie RLG. 34 proc. badanych przyznało, że zdarzyło im się źle zutylizować wyrzucane elektroodpady. Odpady, które najczęściej trafiają w nieodpowiednie miejsce, to m.in. kable, ładowarki czy słuchawki. – Podobnie jest z różnego rodzaju golarkami, lokówkami, zabawkami na baterie i innymi małymi sprzętami, czyli tym, co niebawem będziemy kupować pod choinkę – zauważa Monika Wyciechowska z RLG w Polsce. Jak wskazuje, ponad połowa Polaków nie wie, że starych sprzętów nie wolno wyrzucać do pięciu frakcji, ale trzeba je oddać do specjalnych punktów zbiórki.

Partner serwisu

Edukacja

Demografia, zdrowie, edukacja i ekologia. Nowe technologie mają coraz większe znaczenie dla rozwiązywania najbardziej palących problemów

O pozytywnym wpływie technologii na biznes mówi się od dawna, za czym idą rosnące z roku na rok inwestycje przedsiębiorstw w ten obszar, m.in. chmurę czy sztuczną inteligencję. Coraz częściej nowe technologie znajdują także zastosowanie w rozwiązywaniu palących problemów globalnych. Pracują nad nimi zarówno duże korporacje, naukowcy i studenci, jak i start-upy z całego świata. – Nowe technologie posiadają ogromny potencjał w przekształcaniu i wspieraniu kluczowych obszarów społeczno-gospodarczych, takich jak edukacja, zdrowie, środowisko i gospodarka – mówi Alicja Tatarczuk z Huaweia. Koncern szuka takich innowacyjnych pomysłów wśród młodych naukowców w swoim konkursie Tech4Good, który jest częścią programu Seeds for the Future.

Handel

Technologie rewolucjonizują biznes restauracyjny. Kioski samoobsługowe, kody QR, a wkrótce sztuczna inteligencja będą standardem w branży gastronomicznej

Digitalizacja i nowe technologie stają się głównym motorem rozwoju branży restauracyjnej, a rozwiązania technologiczne – takie jak kody QR, kioski samoobsługowe, cyfrowe menu czy systemy AI wspierające sprzedaż – coraz powszechniej pojawiają się w stacjonarnych restauracjach, usprawniając ich funkcjonowanie i przyciągając klientów. – Niewątpliwie technologia będzie nadal zmieniać sektor gastronomiczny. Im lepsze interakcje z klientem, tym częściej korzysta on z naszych usług – mówi Luis Comas, CEO AmRestu, operatora m.in. marek: KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, który w tym roku obchodzi 30-lecie swojej działalności.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.