Marta – rewolucja na rynku usług opiekuńczych już w Polsce!
W wielu krajach Europy rynek usług opiekuńczych jest fragmentaryczny i brakuje na nim przejrzystości. Z tym problemem spotkał się założyciel marty, Jan Hoffmann, kiedy przez długi czas nie mógł znaleźć opiekunów dla swoich dziadków. Właśnie wtedy w jego głowie narodził się pomysł budowy platformy, która, jak puzzle, połączy rodziny z opiekunami. To podejście oparte na danych, które znacząco obniża koszty i skraca czas poszukiwania. Nowatorski pomysł na biznes spotkał się z dużym zaufaniem ze strony inwestorów oraz aniołów biznesu (doświadczonych inwestorów prywatnych, lokujących kapitał we wczesnej fazie rozwoju firmy, w zamian za objęcie części akcji lub udziałów) i uzyskał 6,6 mln euro na rozbudowę i rozwój.
Aby skorzystać z platformy, wystarczy zarejestrować się na stronie marta | Caregiver (wkrótce będzie można także skorzystać z aplikacji). Nawet już po kilkunastu minutach system jest w stanie znaleźć dopasowanie z niemiecką rodziną. Zarówno na samym początku, jak i na późniejszym etapie rekrutacji każda osoba, która chce znaleźć pracę przez platformę, może skorzystać z pomocy konsultanta. Na infolinii czekają wykwalifikowani pracownicy, którzy wytłumaczą, jakie kolejne kroki należy podjąć, by z sukcesem rozpocząć współpracę z rodziną.
Marta to platforma, która jest nie tylko łatwa w obsłudze, ale również transparentna. Opieka według marty ma jasne i czytelne zasady, dzięki czemu opiekuni w mniejszym stopniu są narażeni na rozczarowanie związane z zakresem obowiązków w docelowym miejscu pracy, czy brakiem należytej wypłaty. Na start bardzo ważna jest choćby minimalna znajomość j. niemieckiego – to ważne, by podopieczny rozumiał podstawowe zwroty dot. opieki. Na podstronie są wymienione typowe obowiązki opiekuna, jak również usługi wyłączone, w tym m.in. opieka medyczna, sprzątanie, czy opieka 24h. Marta oferuje również wsparcie w zakresie merytorycznym – po znalezieniu odpowiedniej rodziny i zawarciu umowy franczyzowej, konsultanci na infolinii doradzą m.in. jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą (w Niemczech to Gewerbe), czy pomogą zorganizować dojazd. Co ważne, opiekunowie naprawdę mogą czuć się bezpieczni – marta zapewnia ubezpieczenie, m.in. wypłatę pensji, nawet jeśli pracodawca, mimo wykonania obowiązków, odmówi zapłaty.
Proste, technologiczne rozwiązania, jak marta są niezwykle ważne, by z sukcesem zarządzać w XXI wieku naturalnymi procesami, m.in. nieuchronnemu starzeniu się społeczeństw. Według prognoz do końca 2025 roku udział osób 60 plus w populacji świata będzie stanowił 15%, a do końca 2050 roku będzie to ponad 1/5 ludności[1]. Starzeniu coraz częściej towarzyszy niesamodzielność. Zapotrzebowanie na opiekunów jest więc z roku na rok coraz większe.
W samych Niemczech 4 mln seniorów poszukuje opieki, podczas gdy na rynku jest jedynie 280 tys. opiekunów. To stwarza szansę dla ponad 600 tys. opiekunów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w tym z Polski. – tłumaczy Patryk Budziński, Head of Poland w marta i dodaje: Płace w sektorze opieki długoterminowej, niezależnie publicznej, czy prywatnej są w Polsce wciąż stosunkowo niskie w porównaniu z rynkiem niemieckim, natomiast opiekunowie, którzy zarejestrowali się na naszej platformie otrzymają minimum 1700, a średnio 1900 euro po odprowadzeniu wszelkich opłat. Godne wynagrodzenie to tylko początek benefitów, jakie proponuje marta. Przede wszystkim zależy nam, by każdy opiekun (także ten, który już ma pracę, ale poszukuje lepszej oferty) znalazł bezpieczne oraz stabilne miejsce pracy.
[1] Pod.red. P. Błędowskiego, 1. Edycja raportu Opieka Długoterminowa w Polsce dziś i jutro, Warszawa 2019
NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych
Poznański start-up zdobywa uznanie w USA. Polska odpowiedź na globalne wyzwania
Nowy sposób na problemy z najemcą?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Infrastruktura
Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.