Konkurs dla start-upów „Idea 3W dla Zdrowia”
Zespół 3W organizuje konkurs dla start-upów na najlepszy elevator pitch – „Idea 3W dla Zdrowia”. Szczególnie poszukiwane są projekty technologiczne, które wykorzystują przynajmniej jeden z trzech zasobów – wodę, wodór, węgiel oraz pozytywnie wpływają na jakość życia i zdrowia człowieka. Zgłoszenia można wysyłać do 9 marca br. Nagrodą w konkursie będzie prezentacja projektu podczas III Kongresu 3W.
Pomysły na oczyszczanie wody, by tej nadającej się do picia nam nie brakowało, autobusy na wodór, by w miastach powietrze było czystsze, czy grafenowe biosensory do monitorowania glukozy we krwi – to tylko kilka przykładów rozwiązań, które wykorzystują zasoby 3W i mogą mieć wpływ na jakość życia każdego z nas.
– Mamy w naszym kraju wielu utalentowanych naukowców, ambitnych studentów, odważnych przedsiębiorców z wizją i pomysłami, które mogą zmienić nasze codzienne życie. Tworzymy im przestrzeń, gdzie mogą zaprezentować swoje pomysły – zachęca do udziału w konkursie Adam Żelezik, dyrektor Departamentu 3W w BGK.
Kogo szukamy?
Konkurs przeznaczony jest dla przedsiębiorców, start-upów, naukowców i studentów, którzy realizująprojekty zgodne z Ideą 3W oraz są autorami projektów lub pomysłodawcami technologii wykorzystujących jeden z trzech zasobów – wodę, wodór i węgiel – a które mogą pozytywnie wpływać na jakość życia i zdrowie człowieka.
Kapituła będzie oceniać wideo z elevator pitch. Uczestnicy, którzy najlepiej zaprezentują w wideo swój projekt związany z 3W, wystąpią w Warszawie przed szerokim audytorium podczas III Kongresu 3W. Ubiegłoroczna edycja imprezy organizowanej przez BGK zgromadziła prawie 500 słuchaczy i 100 mówców. Wydarzenie obserwowali dziennikarze z 35 redakcji. Wideo z relacją można obejrzeć tutaj.
Jak wziąć udział w konkursie?
Na początek wystarczy przygotować opis projektu w formie tekstowej, wysłać go do 9 marca poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie: https://forms.office.com/e/rAgMFMYcfG wraz z danymi do kontaktu.
Z nadesłanych zgłoszeń Kapituła konkursu do 10 marca wybierze do dziesięciu projektów i zaprosi ich autorów do nagrania krótkiej wideo prezentacji tzw. elevator pitch. Nagrania odbędą się 17 marca br. we Wrocławiu, podczas konferencji „Zielona uczelnia w zielonym mieście” organizowanej przez Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu.
Ogłoszenie Laureatów odbędzie się najpóźniej 31 marca 2023 r., a najlepsze nagrania będą opublikowane na profilu LinkedIn Idea 3W.
Regulamin konkursu dostępny jest obok tekstu

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE
Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Robotyka i SI
Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować rolnictwo. Pomaga w zbiorach i dzięki niej koszty działania gospodarstw są niższe

Algorytmy sztucznej inteligencji są dziś wykorzystywane m.in. do analizy zdjęć roślin, prognozowania plonów czy automatycznego sterowania maszynami. AI wspiera dziś produkcję rolną na wielu poziomach – od siewu po zbiór, a nawet sprzedaż, pomaga też ograniczyć koszty i adaptować się do zmian klimatu. Dlatego, choć teraz w Polsce z nowych technologii korzystają przede wszystkim właściciele największych gospodarstw, skala wykorzystania AI szybko rośnie.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.