Konkurs dla start-upów „Idea 3W dla Zdrowia”
Zespół 3W organizuje konkurs dla start-upów na najlepszy elevator pitch – „Idea 3W dla Zdrowia”. Szczególnie poszukiwane są projekty technologiczne, które wykorzystują przynajmniej jeden z trzech zasobów – wodę, wodór, węgiel oraz pozytywnie wpływają na jakość życia i zdrowia człowieka. Zgłoszenia można wysyłać do 9 marca br. Nagrodą w konkursie będzie prezentacja projektu podczas III Kongresu 3W.
Pomysły na oczyszczanie wody, by tej nadającej się do picia nam nie brakowało, autobusy na wodór, by w miastach powietrze było czystsze, czy grafenowe biosensory do monitorowania glukozy we krwi – to tylko kilka przykładów rozwiązań, które wykorzystują zasoby 3W i mogą mieć wpływ na jakość życia każdego z nas.
– Mamy w naszym kraju wielu utalentowanych naukowców, ambitnych studentów, odważnych przedsiębiorców z wizją i pomysłami, które mogą zmienić nasze codzienne życie. Tworzymy im przestrzeń, gdzie mogą zaprezentować swoje pomysły – zachęca do udziału w konkursie Adam Żelezik, dyrektor Departamentu 3W w BGK.
Kogo szukamy?
Konkurs przeznaczony jest dla przedsiębiorców, start-upów, naukowców i studentów, którzy realizująprojekty zgodne z Ideą 3W oraz są autorami projektów lub pomysłodawcami technologii wykorzystujących jeden z trzech zasobów – wodę, wodór i węgiel – a które mogą pozytywnie wpływać na jakość życia i zdrowie człowieka.
Kapituła będzie oceniać wideo z elevator pitch. Uczestnicy, którzy najlepiej zaprezentują w wideo swój projekt związany z 3W, wystąpią w Warszawie przed szerokim audytorium podczas III Kongresu 3W. Ubiegłoroczna edycja imprezy organizowanej przez BGK zgromadziła prawie 500 słuchaczy i 100 mówców. Wydarzenie obserwowali dziennikarze z 35 redakcji. Wideo z relacją można obejrzeć tutaj.
Jak wziąć udział w konkursie?
Na początek wystarczy przygotować opis projektu w formie tekstowej, wysłać go do 9 marca poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie: https://forms.office.com/e/rAgMFMYcfG wraz z danymi do kontaktu.
Z nadesłanych zgłoszeń Kapituła konkursu do 10 marca wybierze do dziesięciu projektów i zaprosi ich autorów do nagrania krótkiej wideo prezentacji tzw. elevator pitch. Nagrania odbędą się 17 marca br. we Wrocławiu, podczas konferencji „Zielona uczelnia w zielonym mieście” organizowanej przez Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu.
Ogłoszenie Laureatów odbędzie się najpóźniej 31 marca 2023 r., a najlepsze nagrania będą opublikowane na profilu LinkedIn Idea 3W.
Regulamin konkursu dostępny jest obok tekstu
Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.