Konkurs dla start-upów „Idea 3W dla Zdrowia”
Zespół 3W organizuje konkurs dla start-upów na najlepszy elevator pitch – „Idea 3W dla Zdrowia”. Szczególnie poszukiwane są projekty technologiczne, które wykorzystują przynajmniej jeden z trzech zasobów – wodę, wodór, węgiel oraz pozytywnie wpływają na jakość życia i zdrowia człowieka. Zgłoszenia można wysyłać do 9 marca br. Nagrodą w konkursie będzie prezentacja projektu podczas III Kongresu 3W.
Pomysły na oczyszczanie wody, by tej nadającej się do picia nam nie brakowało, autobusy na wodór, by w miastach powietrze było czystsze, czy grafenowe biosensory do monitorowania glukozy we krwi – to tylko kilka przykładów rozwiązań, które wykorzystują zasoby 3W i mogą mieć wpływ na jakość życia każdego z nas.
– Mamy w naszym kraju wielu utalentowanych naukowców, ambitnych studentów, odważnych przedsiębiorców z wizją i pomysłami, które mogą zmienić nasze codzienne życie. Tworzymy im przestrzeń, gdzie mogą zaprezentować swoje pomysły – zachęca do udziału w konkursie Adam Żelezik, dyrektor Departamentu 3W w BGK.
Kogo szukamy?
Konkurs przeznaczony jest dla przedsiębiorców, start-upów, naukowców i studentów, którzy realizująprojekty zgodne z Ideą 3W oraz są autorami projektów lub pomysłodawcami technologii wykorzystujących jeden z trzech zasobów – wodę, wodór i węgiel – a które mogą pozytywnie wpływać na jakość życia i zdrowie człowieka.
Kapituła będzie oceniać wideo z elevator pitch. Uczestnicy, którzy najlepiej zaprezentują w wideo swój projekt związany z 3W, wystąpią w Warszawie przed szerokim audytorium podczas III Kongresu 3W. Ubiegłoroczna edycja imprezy organizowanej przez BGK zgromadziła prawie 500 słuchaczy i 100 mówców. Wydarzenie obserwowali dziennikarze z 35 redakcji. Wideo z relacją można obejrzeć tutaj.
Jak wziąć udział w konkursie?
Na początek wystarczy przygotować opis projektu w formie tekstowej, wysłać go do 9 marca poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie: https://forms.office.com/e/rAgMFMYcfG wraz z danymi do kontaktu.
Z nadesłanych zgłoszeń Kapituła konkursu do 10 marca wybierze do dziesięciu projektów i zaprosi ich autorów do nagrania krótkiej wideo prezentacji tzw. elevator pitch. Nagrania odbędą się 17 marca br. we Wrocławiu, podczas konferencji „Zielona uczelnia w zielonym mieście” organizowanej przez Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu.
Ogłoszenie Laureatów odbędzie się najpóźniej 31 marca 2023 r., a najlepsze nagrania będą opublikowane na profilu LinkedIn Idea 3W.
Regulamin konkursu dostępny jest obok tekstu

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii
Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Nauka
Dog parenting jest skutkiem szerszych zmian społecznych. U źródeł rosnąca samotność i trudności w budowaniu relacji [DEPESZA]

Naukowcy z Uniwersytetu Loránda Eötvösa w Budapeszcie uważają, że dzięki specyficznym cechom wyglądu niektórych psów, zachowaniom komunikacyjnym zbliżonym do niemowląt i zależności od człowieka mogą one budzić w nas instynkt opiekuńczy porównywalny z tym, jaki wywołują dzieci. Obserwowane w bogatych i rozwiniętych krajach zjawisko dog parentingu budzi wiele kontrowersji, ale zdaniem naukowców nie ma ono wpływu na rodzicielstwo.
Konsument
Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem

Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.