Konkurs Assay SUPERHERO dla startupów zmieniających świat na lepsze
Ruszył konkurs Assay SUPERHERO dla startupów pozytywnego wpływu. Słowo SUPERHERO rozumiane jest w tym kontekście jako Start Up Positive Effects Recognition to Help Earth Regain Ownership, a definicja ta stanowi punkt wyjścia do oceny startupów zgłaszanych do konkursu. Udział w konkursie jest bezpłatny – mogą w nim wystartować startupy zarejestrowane w Polsce, oparte na skalowalnym i generującym przychody pomyśle biznesowym, których celem działania – obok wzrostu wartości i generowania przychodów – jest rozwiązywanie istotnych wyzwań społecznych i środowiskowych. Organizatorem konkursu, który swój finał będzie miał w dniu 24 kwietnia 2023 r. podczas wydarzenia branżowego pod nazwą Assay SmartUp Day, jest fundusz inwestycyjny – Grupa Assay.
Nasz świat stoi przed licznymi wyzwaniami, a zaradzić im mogą tylko ludzie zamieszkujący tę wyjątkową planetę. Najlepszym źródłem innowacyjnych rozwiązań w tym obszarze są startupy, które nieustająco poszukują przełomowych modeli biznesowych.
– Chcemy poznać i docenić te innowacyjne rozwiązania, dlatego ogłosiliśmy konkurs Assay SUPERHERO dla startupów pozytywnego wpływu, które torują drogę do zmian w kwestiach środowiskowych i społecznych – powiedział Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay. – Obok potencjału biznesowego danego startupu pod uwagę brane będą wartości takie jak zaangażowanie społeczne, troska o środowisko naturalne, etyczność oraz transparentność działania. Konkurs wpisuje się w 17 celów zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych, które pozwolą pielęgnować różnorodność życia na Ziemi, wspierać konserwację zasobów naturalnych, jak i czynić ludzkość zdrowszą i bardziej szczęśliwą – dodał Łukasz Blichewicz.
Szczegóły konkursu i zgłoszeń zostały opisane na stronie https://assay.pl/wiedza/konkurs-assay-superhero/. Otwartą drogę do uczestnictwa mają podmioty zarejestrowane w Polsce i przynoszące już pierwsze przychody. Istotnym elementem udziału w konkursie jest opisanie innowacyjności proponowanego rozwiązania, jego wpływu na poprawę sytuacji określonych grup społecznych, zmniejszenie skali kryzysów, z którymi boryka się ludzkość i planeta, a także sposobu powiązania wizji działań podmiotu z pasją założycieli lub kierownictwa startupu.
– Oprócz poznania szczytnych celów i działań danego startupu chcemy się także dowiedzieć, w jaki sposób dany biznes może generować ze swojej działalności przychody i skalować działania – powiedział Szymon Klimas, przedstawiciel Grupy Assay i członek jury. – Cieszymy się, kiedy powstają piękne idee przyczyniające się do zmiany świata, jednak bez przemyślanego planu biznesowego i konkretnych przychodów z działalności koncepcje te nie będą miały możliwości realizacji. Dlatego czekamy na zgłoszenia firm, które mogą połączyć cele środowiskowe i społeczne z generowaniem przychodów – dodał Szymon Klimas.
Zgłoszenia konkursowe oceniane będą przez niezależne jury, składające się z ekspertów i autorytetów w dziedzinie zrównoważonego rozwoju oraz rozwoju biznesu:
- prof. Bolesław Rok, dyrektor Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu w Katedrze Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie na Akademii Leona Koźmińskiego;
- dr Marta Karwacka, Deloitte, socjolożka biznesu, Liderka Zrównoważonego Rozwoju wg. Forbes Women, od 17 lat zawodowo związana z tematem zrównoważonego rozwoju;
- Paweł Niziński, B Corp, B Lab Country Partner / CEO better, doradca strategiczny w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, budowy marek z przesłaniem, CSR i regeneratywnych modeli biznesowych;
- Maryla Wojcieszek, Innovation Shaper i Interim Head of Knowledge w Huge Thing – hubie aktywnie wspierającym twórców i odbiorców innowacji;
- Aga Maciejowska, CEO i współzałożycielka Plan Be Eco, narzędzia dla firm wspierającego proces osiągnięcia neutralności klimatycznej, a wcześniej założycielka Evenea.pl (exit w 2019 roku);
- Szymon Klimas, Grupa Assay, ekspert rynku kapitałowego z ponad 20-letnim doświadczeniem, stojący na stanowisku, że startupy i rynek VC są kluczem do technologicznego i gospodarczego rozwoju gospodarki.
Na zgłoszenia startupów organizatorzy czekają do 24 marca 2023 r., kiedy to zostaną one przeanalizowane przez członków jury. Wybranych zostanie nie więcej niż 10 finalistów, którzy podczas wydarzenia branżowego Assay SmartUp Day w kampusie Google for Startups w Warszawie w dniu 24 kwietnia 2023 roku zaprezentują swoje koncepcje wprost przed jury w krótkich, 4-minutowych sesjach pitchingowch. Laureaci pierwszych 3 miejsc zostaną nagrodzeni statuetkami Assay SUPERHERO, a dodatkowo otrzymają możliwość skorzystania z cennej wiedzy ekspertów rynku kapitałowego w ramach programu szkoleniowo-mentorskiego „Smart Up Your Startup” realizowanego przez Grupę Assay we współpracy z partnerami wydarzenia.
Assay SmartUp Day, podczas którego poznamy zwycięzców konkursu, to unikatowa konferencja dla branży startupów i inwestorów, podczas której uczestnikom zaproponowana zostanie porcja wartościowej wiedzy. To także doskonała platforma do wymiany myśli w zakresie istotnych tematów dotyczących kwestii środowiskowych i społecznych, jak również do networkingu z zaproszonymi gośćmi i ekspertami oraz innymi przedstawicielami środowiska startupów.
Wydarzenie kierowane jest do startupów, founderów, potencjalnych startuperów, inwestorów, aniołów biznesu, przedsiębiorców, innowatorów i pasjonatów innowacji, a także ekspertów branżowych. Podczas wydarzenia odbędą się panele dyskusyjne, prezentacje oraz Executive Meetup. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny dla zarejestrowanych uczestników, a wszelkie szczegóły wydarzenia znajdują się na stronie https://assay.pl/wiedza/assay-smartup-day/.
Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.