Komunikaty PR

Jak działa telemedycyna w Polsce? SiDLY publikuje raport za II kwartał 2022 r.

2022-08-11  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Barbara Kurzejewska
Made in PR

Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/
Do pobrania Raport ( 3.48 MB )

W drugim kwartale bieżącego roku Telecentrum Medyczne SiDLY przeprowadziło aż 466 akcji ratunkowych na terenie całego kraju. Pod opieką ratowników medycznych znalazło się w tym czasie blisko 20 tysięcy seniorów – podopiecznych Miejskich i Gminnych Ośrodków Pomocy Społecznej, którzy mogli skorzystać z teleopieki m.in. w ramach rządowego projektu Korpus Wsparcia Seniorów. ¼ wszystkich wezwań pochodziła od podopiecznych z województwa dolnośląskiego i mazowieckiego.

Korpus Wsparcia Seniorów (KWS) jest elementem polityki społecznej Państwa w zakresie wsparcia działań na rzecz seniorów. Finansowany jest ze środków Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, a jego bezpośrednimi beneficjentami są osoby w wieku pow. 65 roku życia, niesamodzielne ze względu na wiek lub stan zdrowia. W ramach projektu seniorzy zostali wyposażeni w opaski telemedyczne SiDLY z funkcją wzywania pomocy oraz otoczeni całodobową opieką ratowników medycznych.

Idea działania teleopieki

W ramach KWS seniorzy otrzymali opaski telemedyczne SiDLY, wyposażone wyłącznie w jeden przycisk SOS, służące do kontaktu z ratownikami medycznymi Telecentrum Medycznym. Opaska powstała z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa seniorom, a jej proste i intuicyjne użytkowanie jest szczególnie istotne w  sytuacjach nagłego  pogorszenia stanu zdrowia. Aby skontaktować się z ratownikiem medycznym, seniorzy nie muszą posiadać telefonu czy zastanawiać się nad wybraniem odpowiedniego przycisku. Po wciśnięciu przycisku SOS lub automatycznym wyzwoleniu alarmu upadku i bezruchu, opaska połączy użytkownika z ratownikiem, który przeprowadzi wywiad dotyczący aktualnej sytuacji oraz podejmie decyzję o dalszych krokach – powiadomieniu bliskich, wezwaniu zespołu ratownictwa medycznego bądź udzieleniu porady.  Pomocne w ocenie sytuacji niebezpiecznej są poglądowe pomiary tętna i saturacji, a także możliwość lokalizacji opaski.

Akcje ratunkowe

W II kwartale br. Telecentrum Medyczne SiDLY przeprowadziło 466 akcji ratunkowych na terenie całego kraju. Najwięcej wezwań alarmowych odnotowano w woj. dolnośląskim (67), mazowieckim (64) i podkarpackim (51). Ratownicy medyczni SiDLY najczęściej reagowali w sytuacjach nagłych skoków ciśnienia, wykrycia upadku i bezruchu, bólów w klatce piersiowej czy podejrzenia wystąpienia udaru.

Korzystanie z usługi telemedycyny wpływa realnie nie tylko na poczucie bezpieczeństwa seniorów, ale również ich bliskich – Gdyby nie opaska SiDLY, moja mama nie otrzymałaby pomocy na czas. Nie mieszkam z mamą a opaska powoduje, że jestem spokojna. Dziękuję ratownikom za pomoc jaką okazują. Cieszę się, że nasz samorząd korzysta z programu – mówi Pani Alina z Barlinka w województwie zachodniopomorskim.

Program Korpus Wsparcia Seniorów wpływa na poprawę bezpieczeństwa i komfortu życia osób starszych. System teleopieki SiDLY przyczynia się do wydłużenia okresu samodzielności seniorów we własnym domu oraz daje możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym – to ważne aspekty w kontekście długofalowych działań gminy na rzecz seniorów oraz wydłużenia okresu, w którym seniorzy mogą pozostać w swoim lokalnym środowisku. Projekt potrwa do końca 2022 roku.

-------------------------------------

SiDLY jest polską firmą, oferującą usługę teleopieki na bazie własnego, autorskiego rozwiązania w formie opaski na nadgarstek. Korzysta z niej już ponad 50 000 osób i 600 jednostek samorządowych w każdym województwie. Każdego miesiąca opaski telemedyczne dokonują średnio 1 300 000 pomiarów, a ratownicy medyczni odbierają 6 i pół tysiąca wezwań wysyłanych za pośrednictwem opaski. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na
Startupy Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
2024-10-24 | 12:00

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawiają się nowe wyzwania w obszarze dostaw. Dotyczą one szczególnie kluczowego etapu doręczeń w obrębie miasta, jakim jest tzw.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE

Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.

Konsument

Za pół roku zacznie obowiązywać w Polsce system kaucyjny. Polacy obawiają się jego uciążliwości

1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to, że system zacznie działać.

Edukacja

W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.