Komunikaty PR

Jak działa telemedycyna w Polsce? SiDLY publikuje raport za II kwartał 2022 r.

2022-08-11  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Barbara Kurzejewska
Made in PR

Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/
Do pobrania Raport ( 3.48 MB )

W drugim kwartale bieżącego roku Telecentrum Medyczne SiDLY przeprowadziło aż 466 akcji ratunkowych na terenie całego kraju. Pod opieką ratowników medycznych znalazło się w tym czasie blisko 20 tysięcy seniorów – podopiecznych Miejskich i Gminnych Ośrodków Pomocy Społecznej, którzy mogli skorzystać z teleopieki m.in. w ramach rządowego projektu Korpus Wsparcia Seniorów. ¼ wszystkich wezwań pochodziła od podopiecznych z województwa dolnośląskiego i mazowieckiego.

Korpus Wsparcia Seniorów (KWS) jest elementem polityki społecznej Państwa w zakresie wsparcia działań na rzecz seniorów. Finansowany jest ze środków Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, a jego bezpośrednimi beneficjentami są osoby w wieku pow. 65 roku życia, niesamodzielne ze względu na wiek lub stan zdrowia. W ramach projektu seniorzy zostali wyposażeni w opaski telemedyczne SiDLY z funkcją wzywania pomocy oraz otoczeni całodobową opieką ratowników medycznych.

Idea działania teleopieki

W ramach KWS seniorzy otrzymali opaski telemedyczne SiDLY, wyposażone wyłącznie w jeden przycisk SOS, służące do kontaktu z ratownikami medycznymi Telecentrum Medycznym. Opaska powstała z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa seniorom, a jej proste i intuicyjne użytkowanie jest szczególnie istotne w  sytuacjach nagłego  pogorszenia stanu zdrowia. Aby skontaktować się z ratownikiem medycznym, seniorzy nie muszą posiadać telefonu czy zastanawiać się nad wybraniem odpowiedniego przycisku. Po wciśnięciu przycisku SOS lub automatycznym wyzwoleniu alarmu upadku i bezruchu, opaska połączy użytkownika z ratownikiem, który przeprowadzi wywiad dotyczący aktualnej sytuacji oraz podejmie decyzję o dalszych krokach – powiadomieniu bliskich, wezwaniu zespołu ratownictwa medycznego bądź udzieleniu porady.  Pomocne w ocenie sytuacji niebezpiecznej są poglądowe pomiary tętna i saturacji, a także możliwość lokalizacji opaski.

Akcje ratunkowe

W II kwartale br. Telecentrum Medyczne SiDLY przeprowadziło 466 akcji ratunkowych na terenie całego kraju. Najwięcej wezwań alarmowych odnotowano w woj. dolnośląskim (67), mazowieckim (64) i podkarpackim (51). Ratownicy medyczni SiDLY najczęściej reagowali w sytuacjach nagłych skoków ciśnienia, wykrycia upadku i bezruchu, bólów w klatce piersiowej czy podejrzenia wystąpienia udaru.

Korzystanie z usługi telemedycyny wpływa realnie nie tylko na poczucie bezpieczeństwa seniorów, ale również ich bliskich – Gdyby nie opaska SiDLY, moja mama nie otrzymałaby pomocy na czas. Nie mieszkam z mamą a opaska powoduje, że jestem spokojna. Dziękuję ratownikom za pomoc jaką okazują. Cieszę się, że nasz samorząd korzysta z programu – mówi Pani Alina z Barlinka w województwie zachodniopomorskim.

Program Korpus Wsparcia Seniorów wpływa na poprawę bezpieczeństwa i komfortu życia osób starszych. System teleopieki SiDLY przyczynia się do wydłużenia okresu samodzielności seniorów we własnym domu oraz daje możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym – to ważne aspekty w kontekście długofalowych działań gminy na rzecz seniorów oraz wydłużenia okresu, w którym seniorzy mogą pozostać w swoim lokalnym środowisku. Projekt potrwa do końca 2022 roku.

-------------------------------------

SiDLY jest polską firmą, oferującą usługę teleopieki na bazie własnego, autorskiego rozwiązania w formie opaski na nadgarstek. Korzysta z niej już ponad 50 000 osób i 600 jednostek samorządowych w każdym województwie. Każdego miesiąca opaski telemedyczne dokonują średnio 1 300 000 pomiarów, a ratownicy medyczni odbierają 6 i pół tysiąca wezwań wysyłanych za pośrednictwem opaski. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami Biuro prasowe
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.

Robotyka i SI

Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować rolnictwo. Pomaga w zbiorach i dzięki niej koszty działania gospodarstw są niższe

Algorytmy sztucznej inteligencji są dziś wykorzystywane m.in. do analizy zdjęć roślin, prognozowania plonów czy automatycznego sterowania maszynami. AI wspiera dziś produkcję rolną na wielu poziomach – od siewu po zbiór, a nawet sprzedaż, pomaga też ograniczyć koszty i adaptować się do zmian klimatu. Dlatego, choć teraz w Polsce z nowych technologii korzystają przede wszystkim właściciele największych gospodarstw, skala wykorzystania AI szybko rośnie.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.