Komunikaty PR

Inteligentne meble - wspólny projekt Kinnarps i Collectomate

2020-01-08  |  14:45
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Krawsz
Kinnarps Polska

ul. Puławska 354/356
02-819 Warszawa
aleksandra.krawsz|kinnarps.pl| |aleksandra.krawsz|kinnarps.pl
+48 22 314 64 70
www.kinnarps.pl

Kinnarps - europejski lider branży meblowej i Collectomate - polski startup technologiczny łączą siły, rozwijając serię inteligentnych mebli, które ułatwiają życie pracownikom i administratorom biur. Wspólny projekt Kinnarps i Collectomate rozwiązuje wiele problemów, z którymi mierzą się intensywnie użytkowane siedziby dynamicznie rozwijających się firm. Jednym z najbardziej widocznych wyzwań jest pracochłonna obsługa służbowych oraz prywatnych przesyłek w przeładowanych recepcjach.
 

Podstawowym elementem inteligentnych mebli oferowanych przez Kinnarps i Collectomate jest wieloskrytkowy moduł, do którego dostęp zapewnia nowoczesne rozwiązanie z kategorii Internetu Rzeczy (IoT) w postaci aplikacji dostępnej z dowolnego urządzenia mobilnego.
 

W dobie technologicznego przyspieszenia i związanych z nim zmian zachowań oraz oczekiwań pracowników, rozwiązania oparte na koncepcji Internetu Rzeczy, stają się koniecznością nowoczesnego, mobilnego środowiska pracy. W szerszej perspektywie połączenie technologii i architektury umożliwia nowe spojrzenie na środowisko pracy, w którym potrzeby użytkowników będą zaspokajane w większym stopniu.
 

Kinnarps, jako europejski lider rynku wyposażenia wnętrz, promuje innowacje technologiczne, które umożliwiają lepsze wykorzystanie środowiska pracy oraz szersze spojrzenie na zmiany wzorców zachowań użytkowników biur. Musimy uświadomić sobie, że najlepszym sposobem budowania kultury firmy jest zorientowanie na potrzeby pracowników. Środowisko pracy nie może być jedynie bezosobowym miejscem wykonywania obowiązków służbowych, ale integracja życia zawodowego i prywatnego wymaga stworzenia elastycznych warunków. Doskonałym przykładem rozwiązania, które gwarantuje takie podejście, są inteligentne meble opracowane wspólnie z naszym partnerem technologicznym, firmą Collectomate – mówi Beata Osiecka, prezes Kinnarps Polska.
 

Meble nowej generacji dostarczane wspólnie przez Kinnarps i Collectomate wspierają elastyczne modele pracy, sprzyjają produktywności i tworzeniu przyjaznego środowiska pracy. Użytkownicy, korzystając z wygodnej aplikacji w telefonie, zyskują szybki dostęp do swoich rzeczy oraz sprawnie współdziałają z innymi pracownikami w biurze, przekazując i odbierając korespondencję, dokumenty i przesyłki. To nowatorskie rozwiązanie, które uwzględnia sposób, w jaki obecnie korzystamy z rzeczy prywatnych w miejscu pracy, przechowujemy sprzęt biurowy oraz współdziałamy ze sobą.

Widzimy możliwość bardzo szerokiego zastosowania produktów opracowanych przez Kinnarps i Collectomate. Nasze inteligentne meble mogą unowocześnić funkcjonowanie przestrzeni biurowych i socjalnych oraz usprawnić pracę użytkowników i administratorów biur, coworkingów i hoteli i innych obiektów. Kolektomaty, czyli skrytki dostępne dla przesyłek z zewnątrz, rozwiązują problemy logistyki przesyłek, co, w związku z popularyzacją zakupów online, może okazać się kluczowe dla rozwoju wielu sektorów. Natomiast i-Lockery, jak nazywany szafki pracownicze otwierane za pośrednictwem aplikacji, to konieczność w większości miejsc, gdzie mobilności użytkowników nie może ograniczać konieczność przechowywania przedmiotów – wyjaśnia Marek Rutkowski, Project Manager działu innowacji w Kinnarps Polska
 

Wdrożenie inteligentnych mebli to krok w stronę innowacyjnych i sprzyjających efektywności środowisk pracy.
 

Produkty, które stworzyliśmy wspólnie z Kinnarps nie tylko rozwiązują problemy pracowników współczesnych biur, lecz także doskonale wpisują się w najnowsze trendy dotyczące środowiska pracy m.in. activity based working. Wykorzystaliśmy technologię, żeby wspólnie zbudować inteligentne, obsługiwane za pomocą aplikacji meble do przechowywania lub przekazywania przedmiotów, które spełniają oczekiwania wszystkich generacji pracowników. Jestem dumny ze współpracy Collectomate z największym producentem mebli w Europie – podkreśla Marcin Ciącio, CSO Collectomate.

 

Tworzenie nowoczesnych miejsc pracy na miarę wyzwań współczesności wymaga wykorzystania interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu technologii, projektowania, architektury i psychologii. Żyjemy w ciekawych czasach. To bez wątpienia odpowiedni moment, aby spojrzeć na środowisko pracy z nowej perspektywy i zmieniać je, przyjmując za punkt wyjścia cyfrową rewolucję.
 

Gdy firma Collectomate zwróciła się do Kinnarps, jako solidnego i otwartego na innowacje partnera w branży meblowej, który poważnie podejdzie do tematu wdrożenia technologicznych rozwiązań, byliśmy gotowi na podjęcie wyzwania. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy. Wspólnie stworzyliśmy proces, zaangażowaliśmy zespół i opracowaliśmy nowatorski produkt. Wierzymy, że zrozumienie przemian zachodzących na rynku biurowym i odważne wykorzystywanie ich, umożliwia stworzenie rozwiązań na miarę dzisiejszych czasów. Wierzymy także w sukces naszego wspólnego przedsięwzięcia, które stanowi trafną odpowiedź na aktualne i bardzo pilne potrzeby wielu użytkowników. W czasach, w których można być pewnym tylko kolejnych zmian, jesteśmy przyzwyczajeni do pracy pełnej wyzwań i znajdowania nowych rozwiązań - podsumowuje Beata Osiecka, prezes Kinnarps Polska.
 

Więcej o Inteligentnych meblach Kinnarps i Collectomate można dowiedzieć się na stronach www.kinnarps.pl/inteligentne-meble oraz www.collectomate.io

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Kinnarps Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na
Startupy Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
2024-10-24 | 12:00

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawiają się nowe wyzwania w obszarze dostaw. Dotyczą one szczególnie kluczowego etapu doręczeń w obrębie miasta, jakim jest tzw.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.