Innowacyjne aplikacje ułatwiające życie
Personal PR
Grunwaldzka 44
80-241 Gdańsk
karolina.matysek|personal-pr.pl| |karolina.matysek|personal-pr.pl
+ 48 880 887 363
personal-pr.pl/
Postęp technologiczny jest ważnym elementem rozwoju cywilizacji. Coraz więcej mamy do czynienia z digitalizacją. Gazety są wydawane w formie elektronicznej, książki w formie e-booków. Wiele sklepów stacjonarnych przenosi swoją działalność do sieci. Usługodawcy coraz częściej reklamują swoje oferty w Internecie, by przyciągnąć jak największą liczbę klientów. Płatności wykonywane telefonem, zamawianie jedzenia, rezerwacje noclegów, zakup biletów – to najszybszy i najbardziej komfortowy sposób dla użytkowników smartfonów. Wystarczy kilka kliknięć w wyświetlacz telefonu.
Lwia część społeczeństwa korzysta ze smartfonów. Dla przedstawicieli zwłaszcza młodszego pokolenia, normą są płatności dokonywane za pomocy funkcji NFC lub BLIK. Mało kto nosi przy sobie gotówkę. By kupić bilet, nie trzeba ustawiać się w kolejkach do biletomatu lub okienka na stacjach kolejowych. Szybciej dokonuje się zakupu przez Internet. Nie da się przejść obojętnie obok zalet, które oferują te małe urządzenia.
Aplikacje dla żyjących w biegu
Jeszcze większym usprawnieniem są aplikacje. Cechują się intuicyjną obsługą. Oferują możliwość połączenia z kartą płatniczą. W rezultacie dokonywanie zakupów, przelewów ogranicza się do kilkudziesięciu sekund. Korzystanie z wszelkich dostępnych na rynku aplikacji proponowanych przez firmy stało się niewiarygodnym uproszczeniem procesów rezerwacji wizyt w salonach piękności, fryzjerów, trenerów personalnych itd. Dokonywanie rezerwacji tradycyjnymi metodami jak dzwonienie na podany numer, może skutkować zajętą linią telefoniczną lub brakiem odpowiedzi. Pójście w ciemno i czekanie na swoją kolej nie wchodzi w rachubę, ponieważ wszystkie terminy w danym dniu mogą okazać się zarezerwowane. Podobnie sytuacja wygląda w branży hotelarskiej. Tutaj aplikacje również spełniają swoją rolę. Zamiast po kolei przeglądać każdą witrynę internetową z ofertami, sprawdzać ceny oraz wolne terminy, wystarczy pobrać dedykowaną w tym celu aplikację. Jeśli coś jest proste i łatwe użytkownicy o wiele chętniej wybiorą taką opcję.
– Rezerwacje usług, robienie zakupów lub zamawianie posiłków przez Internet, czy aplikacje do tego przeznaczone, stają się coraz bardziej popularne. Ich głównym atutem jest to, że dają ogromną możliwość wyboru w jednym medium. Jest to bardzo wygodne, praktyczne i proste. Aplikacje są tworzone w sposób przyjazny i intuicyjny dla użytkownika, by ten bez problemu potrafił się w niej poruszać. Również metody dokonywania płatności, przelewów stały się proste. Wszystko działa sprawnie, a wykonanie tych czynności zajmuje niewielką ilość czasu. – mówi Leszek Wolany, CMO
Postęp technologiczny dotyczy również branży weterynaryjnej. Pośród ankietowanych ponad 76% odpowiedziało, że lekarz weterynarii powinien przyjmować wizyty na zapisy, żeby zredukować problem oczekiwania w kolejce. Rezerwacje znacznie ułatwiają planowanie dnia. Dla opiekunów zwierząt domowych takie medium byłoby idealnym rozwiązaniem. Skoro na co dzień większość z nich i tak korzysta z wszelkich udogodnień technologicznych, dlaczego nie mieliby również robić tego, gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo i zdrowie ich czworonożnych podopiecznych?
HiPets innowacyjna aplikacja dla miłośników zwierząt
Na rynku pojawiła się aplikacja HiPets. W swojej ofercie zawiera nie tylko możliwość umówienia swojego pupila na wizytę do weterynarza, ale także inne, jak np. behawiorysta, groomer, pet sitting lub dog walking. W planach są uwzględniane również hotele dla zwierząt oraz marketplace produktowy. Jest to pierwsza tego typu aplikacja w Polsce. Wszystkie usługi związane z zwierzętami domowymi znajdują się w jednym miejscu, co pozwala zaoszczędzić czas na przeglądanie stron internetowych oraz dzwonienie w poszukiwaniu wolnego terminu. Na potrzeby rynku została przeprowadzone badanie, które pokazuje, że dla 37.6% opiekunów zwierząt fakt możliwości dokonania rezerwacji online ma wpływ na to, którego lekarza weterynarii wybiorą. Twórcy aplikacji dostrzegli niszę rynkową, którą mają zamiar wypełnić.
– Obserwowaliśmy zainteresowanie przede wszystkim jedną kategorią usług – ofertami związanymi z pielęgnacją i opieką nad zwierzętami domowymi – mówi Dorota Rymaszewska, CEO HiPets
Przy tworzeniu aplikacji podjęto bliską współpracę z profesjonalistami z branży, tworząc radę ekspertów HiPets. Wśród nich znajdują się tacy specjaliści jak lek. wet. Natalia Strokowska – założycielka firmy Vetnolimits oraz dr Ewa Adamkiewicz – zoopsycholog, trenerka psów.
Na rynku zachodnim aplikacje zapewniające dostęp do usług dla zwierząt zostały odebrane przez ich opiekunów z wielkim entuzjazmem i szybko zyskały rozgłos oraz popularność. Analogicznie do innych aplikacji przychodzących z zachodniej granicy, jest tylko kwestią czasu, by aplikacja HiPets osiągnęła taki sam sukces w Polsce.

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.