Komunikaty PR

Hinter.ai rozwinie sztuczną inteligencję ze wsparciem nowego inwestora

2021-09-20  |  12:08
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania hinter ( 0.08 MB )

Rozwiązanie, które wzmacnia sprawność działania firm stawia na sztuczną inteligencję (AI) i uczenie maszynowe (ML). Hinter.ai ma już zadowolonych klientów, którzy korzystają z platformy. Teraz w rozwiązanie zainwestował fundusz Carlson EVIG Alfa. Pozyskane pieniądze będą przeznaczone na dalszy rozwój algorytmów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

Platforma na bazie zebranych danych o firmie w formie krótkich, pracowniczych ankiet online przygotowuje dla menedżerów listę zalecanych działań, których wdrożenie pomoże usprawnić funkcjonowanie organizacji. Rekomendacje są wynikiem zaawansowanych analiz statystycznych wykorzystujących wiedzę z obszaru psychologii organizacji. W kolejnym kroku Hinter.ai aktywizuje menedżerów do wdrażania w firmie adekwatnych inicjatyw i sprawdza rezultaty podjętych działań.

Diagnoza i lekarstwo dla każdej firmy

Kluczowa w naszym rozwiązaniu jest biznesowa praktyczność proponowanego rozwiązania. Klienci nie otrzymują suchego raportu z wynikami przeprowadzonego badania i to nie badanie jest tutaj istotą. Kluczem jest wynik w postaci konkretnych propozycji usprawnień i rozwiązań zidentyfikowanych problemów. Dzięki temu menedżerowie mogą się skoncentrować na pracy z podwładnymi, a mniej czasu poświęcają na poszukiwanie w firmie informacji uzasadniających realizowane projekty. Nie muszą też przedzierać się przez wielostronicowe raporty dzięki efektywnie podanym informacjom w formie listy zalecanych działań. System łączy technologię z wiedzą ekspercką w obszarze psychologii organizacji, którą zdobył na przestrzeni lat Instytut Gaussa – mówi Bartosz Michałek, współtwórca Hinter.ai.

Odpowiednio zaprojektowane moduły badawcze pomagają zdiagnozować tzw. „kluczowe czynniki” danych zjawisk w organizacji, czyli możliwe przyczyny danej sytuacji w firmie. Można powiedzieć, że Hinter.ai nie tylko określa poziom danego zjawiska (co robią zwykłe badania), ale też potrafi wskazać potencjalne przyczyny tego, co się dzieje. Jeśli pracownicy firmy nisko oceniają poziom benefitów to zwykle firma zabiera się za poprawienie benefitów, co zwiększa koszty stałe, lecz może nie mieć wpływu na zaangażowanie pracowników. Hinter.ai potrafi wykryć, co stoi u podstaw zaangażowania pracowników i poprawy warunków pracy. Zwykle to są proste i tanie rozwiązania dla firmy, jednak bez zaawansowanych analiz statystycznych nie są dostrzegalne na pierwszy rzut oka.

Kluczowe czynniki” mają bardzo duże znaczenie dla efektywnego podejmowania decyzji. Niejednokrotnie firmy dostrzegają problemy np. z funkcjonowaniem w trybie pracy zdalnej lub hybrydowej, jednak nie znając przyczyn, działają na podstawie samej intuicji. W takiej sytuacji są zmuszeni szukać i testować różnego rodzaju rozwiązania, co w konsekwencji pochłania czas i pieniądze. Nierozwiązane problemy z czasem powiększają się. Identyfikując przyczyny oraz sposoby ich rozwiązania wiele spraw w organizacji można poprawić szybciej i skuteczniej, używając dużo mniejszego budżetu. To pokazuje jaką wartość mają dzisiaj informacje o funkcjonowaniu firmy dla kadry zarządzającej – mówi Dariusz Ambroziak z Instytutu Gaussa, współtwórca rozwiązania.

Nowy wymiar wykorzystania danych dzięki sztucznej inteligencji

Kolejnym etapem rozwoju Hinter.ai jest zwiększenie możliwości analitycznych i większa automatyzacja procesów, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Finansowanie prac badawczo-rozwojowych w tym zakresie zapewnia fundusz Carlson EVIG Alfa, który powstał w ramach inicjatywy BRIdge Alfa.

– Hinter.ai to spółka z bardzo dużym potencjałem. Rozwiązanie jest już dopracowane i sprawdzone przez klientów. Z kolei obszar usprawniania funkcjonowania organizacji jest wyzwaniem dla wielu firm, ponadto zaburzonym przez pandemię. Powszechne wprowadzenie pracy zdalnej lub hybrydowej dodatkowo powoduje, że takie rozwiązanie jest na rynku bardzo potrzebne – mówi Dawid Wesołowski Prezes funduszu Carlson EVIG Alfa. – Co więcej, wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego sprawia, że Hinter.ai może skalować swoje usługi na każdym rynku na świecie, w którym firmy korzystają z nowych technologii – dodaje.

Obecnie za pomocą Hinter.ai można zbadać firmę z wykorzystaniem sprawdzonych modułów badawczych „Przegląd Organizacji” czy „Analiza Pracy Zdalnej” oraz badań tworzonych zgodnie z indywidualnymi potrzebami danej firmy. Trwają prace nad kolejnymi modułami, a wdrożenie funkcjonalności sztucznej inteligencji znacząco ten zakres rozszerzy.

– Wdrożenie algorytmów uczenia maszynowego przyniesie dużo większe możliwości analizowania danych, które do tej pory były niewykorzystywane przez firmy. Dzięki sztucznej inteligencji system samodzielnie nauczy się danej organizacji i stworzy jeszcze bardziej precyzyjne rekomendacje działań dla firmy. Warto zauważyć, że algorytmy AI/ML potrafią znajdować takie powiązania, które dla nas ludzi są nieoczywiste, lecz mają istotny wpływ na nasze funkcjonowanie. System połączy także dane pozyskane w ramach badania pracowników z twardymi danymi  pochodzącymi z organizacji, dzięki czemu dowiemy się jak określone zjawiska wpływają np. na sprzedaż, różne wskaźniki efektywnościowe i tzw. twarde dane HR typu L-4, czas pracy itp. – mówi Dariusz Ambroziak.

Następny krok – ekspansja międzynarodowa

Spółka pochodząca z Chełma planuje oferować swoje usługi również firmom spoza Polski. Model biznesowy Hinter.ai pozwala na skalowanie narzędzia we wszystkich krajach, gdzie są wykorzystywane technologie, a firmom zależy na pracownikach i dynamicznym rozwoju swojej organizacji.

– Nasze rozwiązanie jest już dostępne w języku angielskim i planujemy wprowadzać kolejne wersje językowe. Mamy już za sobą pierwsze anglojęzyczne wdrożenia, które zakończyły się sukcesem. Nasz system umożliwia przeprowadzenie badania w ramach jednej organizacji nawet w kilku językach. Model biznesowy jest dopracowany, dlatego w przyszłości chcemy szukać potencjalnych inwestorów, którzy przede wszystkim pomogą nam wejść na nowe rynki i dotrzeć do klientów – mówi Bartosz Michałek.

Początki narzędzia Hinter.ai sięgają 2017 roku, gdy Bartosz Michałek, były prezes Comperia.pl, założył startup iniJOB. Platforma oferowała m.in. Pulsometr iniJOB, który umożliwiał monitorowanie doświadczeń pracowników z firmą i zbieranie pomysłów od zespołu. Po kilku latach doświadczeń z rynku, dołączeniu Instytutu Gaussa oraz wielu pivotach startup ewoluował do dopracowanego rozwiązania Hinter.ai. Na samym początku w pomysł iniJOB zainwestowało ponad 100 inwestorów w ramach kampanii crowdfundingowej, którzy obecnie są pośrednio akcjonariuszami Hinter.ai.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na
Startupy Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
2024-10-24 | 12:00

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawiają się nowe wyzwania w obszarze dostaw. Dotyczą one szczególnie kluczowego etapu doręczeń w obrębie miasta, jakim jest tzw.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Firma

Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych

Szanse i zagrożenia związane z nowymi technologiami, w szczególności rozwój sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa oraz zrównoważonego rozwoju i zmienność geopolityczna – to te tematy zyskują na znaczeniu na agendzie zarządów oraz rad nadzorczych działających w Europie spółek giełdowych. Jak wskazuje Raport Board Monitor Europe 2024, rola tych organów w firmach rośnie. Podobnie jak zaangażowanie pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych.

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.