Glovo liderem przyszłej generacji dostaw na żądanie dzięki Q-commerce
Glovo ogłasza start nowego obszaru działalności biznesowej: Q-Commerce. To pionierskie rozwiązanie prowadzące do trzeciej generacji branży commerce. Dzięki niemu firma zrealizuje dostawy dowolnych artykułów zamówionych za pośrednictwem aplikacji w przestrzeni miejskiej w maksymalnie pół godziny.
Q-commerce, to system szybkiego handlu, który dzięki partnerstwu i współpracy z największymi sieciami handlowymi, jak Empik, Biedronka czy Auchan, umożliwia użytkownikom niemal nieograniczone dostawy wprost do domów. Rozwiązanie obejmuje nie tylko artykuły spożywcze i restauracyjne dania, ale cały asortyment sklepów: od zabawek, po płyty, książki, żywe kwiaty czy lekarstwa.
Glovo, jako jeden z pionierów obsługi szerokiego zakresu dostaw, znacznie wyprzedza swoją konkurencję i branżę. Dopiero po wybuchu pandemii większość graczy na rynku poszerzyło swoją ofertę dostaw jedzenia o dodatkowe usługi. Glovo wykonało już ponad 12 milionów dostaw z różnych kategorii na całym świecie. W 2020 roku, w okresie od stycznia do listopada, liczba zamówień artykułów spożywczych w Polsce wzrosła ponad 12-krotnie.
W związku z ograniczeniami w handlu i wprowadzaniem lockdownu w wielu krajach na całym świecie, coraz więcej osób oczekuje możliwości dostaw niezbędnych artykułów i jedzenia do domu. Sytuacja zewnętrzna wprowadziła zapotrzebowanie, z jakim branża nie spotkała się do tej pory. Co więcej, zmieniło się także podejście do czasu realizacji zamówienia. Klienci oczekują szybkich dostaw, nie chcą oczekiwać na nie 24 czy 48 nawet godzin. Dlatego w Glovo, dzięki dostępności wszystkich produktów w ramach Q-Commerce, zobowiązaliśmy się do realizacji zamówień w czasie do 30 minut lub mniej. Wprowadzenie tego rozwiązania w Hiszpanii, a następnie rozszerzenie funkcjonalności na resztę Europy i kraje afrykańskie w ciągu najbliższych 12 miesięcy, to ważny krok w rozwoju naszej oferty, na który czekamy z niecierpliwością– zaznacza Daniel Alonso, Global Director Q-Commerce w Glovo.
Za wdrożenie rozwiązania odpowiada Daniel Alonso, szef działu Q-Commerce w Glovo, który dzięki bogatemu doświadczeniu w branży eCommerce, które zdobywał m.in. jako Senior Director w Wallmart, umocni pozycję firmy jako pioniera rozwiązania przyszłości branży delivery.
__
O Glovo
Założona w Barcelonie firma działa w ponad 650 miastach w 22 krajach w regionie EEMEA, LATAM i Afryce Subsaharyjskiej. Glovo ma ponad 2,5 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie, 50 000 aktywnych kurierów i ponad 50 000 stowarzyszonych partnerów na całym świecie.
Aplikacja pojawiła się w Polsce w lipcu 2019 roku przejmując PizzaPortal. Już teraz z usługi można skorzystać w 33 miastach w Polsce: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Katowice, Sopot, Lublin, Szczecin, Toruń, Bydgoszcz, Białystok, Rzeszów, Olsztyn, Opole, Płock, Gliwice, Sosnowiec, Chorzów, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Częstochowa, Bielsko-Biała, Rybnik, Kielce, Bytom, Tychy, Radom, Dąbrowa Górnicza, Zielona Góra, Koszalin.
Więcej informacji na stronie: http://about.glovoapp.com/en/

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.