Komunikaty PR

Fintechy na fali wznoszącej

2021-02-16  |  11:00
Biuro prasowe

Autorem komentarza jest Aleksander Gruszczyński, Prezes Zarządu w Carlson Investments S.A.

Zgodnie z danymi serwisu Statista inwestycje w firmy o profilu fintech wzrosły skokowo w 2019 r., osiągając pułap 135,7 mld dolarów*. Można powiedzieć, że pieniądze idą za klientem bowiem stopień absorpcji rozwiązań fintechowych przez konsumenta znacznie przekroczył poziom oczekiwań już w 2019 r., gdzie zgodnie z Global FinTech Adoption Index 2019 64% konsumentów z całego świata używało co najmniej jednej fintechowej platformy, podczas gdy w 2017 r. było to tylko 33%**. Według tego samego opracowania aż 96% miało świadomość co najmniej jednej usługi fintech. To dane, które już wcześniej kazały spojrzeć na sektor fintech z zainteresowaniem, a lockdowny i epidemia koronowirusa to okoliczności, na których ekspansja rynkowa fintechów, z racji swojej specyfiki, mogła jeszcze przyspieszyć.

Branża fintech w jaskrawy sposób korzysta na postępującej technicyzacji społeczeństw – paliwem dla jej rozwoju jest zarówno upowszechnienie telefonów komórkowych jak i generalnie dynamiczny rozwój aplikacji mobilnych oraz doskonałe przyjęcie przez konsumenta tych rozwiązań, zwłaszcza że wiąże się to z dużą oszczędnością czasu w porównaniu z wizytą w placówce po to by skorzystać z danej usługi finansowej. To w jaki sposób aplikacja Robinhood wpłynęła na popularność inwestycji giełdowych, pokazuje jak już obecnie wielki potencjał z realnym rynkowym oddźwiękiem (hossa) drzemie w aplikacjach finansowych i jak bardzo mogą one wpływać na kształt rynku. Ten boom zaczął się jeszcze przed pandemią, a to co nastąpiło w jej wyniku, prawdopodobnie jeszcze wzmocni tendencje. Sektor finansowy w ogromnej mierze polega na zaufaniu – stad długoletnie przywiązanie do świadczenia usług stacjonarnie, jak się jednak okazuje klient, szczególnie młody, nie ma wielkiego problemu by zaufać aplikacji i za jej pośrednictwem dokonywać transakcji o realnych wartościach.

Jak możemy w Polsce na tym skorzystać? Już korzystamy, będąc największym ośrodkiem fintech w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Swoistą rolę odegrały tu banki, będące w awangardzie procesu i oswajające z sukcesem klientów z innowacjami technologicznymi. Zresztą w percepcji zagranicznego biznesu niektóre z nich od dłuższego czasu mają miano fintechów! Dzięki tym ruchom sektor bankowy w Polsce zdecydowanie można uznać za innowacyjny. Nie zmienia to jednak potencjału tego obszaru, który wciąż jest ogromny, bo też nie wszystkie usługi o finansowym charakterze są równo pokryte przez fintechowe rozwiązania. O ile płatności cyfrowe są obecnie głównym obszarem zagospodarowanym przez rozwiązania fintech, to już np. ubezpieczenia czy alternatywne pożyczki, a nawet finanse osobiste wciąż czekają na nowe rozwiązania, a chłonność rynku w tym względzie jest trudna do oszacowania w swoich optymistycznych wariantach. Co ważne, to młody sektor i to dobry moment by zaangażować się z pomysłem w coraz mocniejszy globalny trend.

*https://www.statista.com/statistics/719385/investments-into-fintech-companies-globally/?fbclid=IwAR03YB58R1AXOSlaKUUTouzE6KzCcWrHESlIJ4eaa9YtzfErUd5348MM3FU

**https://assets.ey.com/content/dam/ey-sites/ey-com/en_gl/topics/banking-and-capital-markets/ey-global-fintech-adoption-index.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami Biuro prasowe
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Bankowość

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.