Komunikaty PR

Fintechy na fali wznoszącej

2021-02-16  |  11:00
Biuro prasowe

Autorem komentarza jest Aleksander Gruszczyński, Prezes Zarządu w Carlson Investments S.A.

Zgodnie z danymi serwisu Statista inwestycje w firmy o profilu fintech wzrosły skokowo w 2019 r., osiągając pułap 135,7 mld dolarów*. Można powiedzieć, że pieniądze idą za klientem bowiem stopień absorpcji rozwiązań fintechowych przez konsumenta znacznie przekroczył poziom oczekiwań już w 2019 r., gdzie zgodnie z Global FinTech Adoption Index 2019 64% konsumentów z całego świata używało co najmniej jednej fintechowej platformy, podczas gdy w 2017 r. było to tylko 33%**. Według tego samego opracowania aż 96% miało świadomość co najmniej jednej usługi fintech. To dane, które już wcześniej kazały spojrzeć na sektor fintech z zainteresowaniem, a lockdowny i epidemia koronowirusa to okoliczności, na których ekspansja rynkowa fintechów, z racji swojej specyfiki, mogła jeszcze przyspieszyć.

Branża fintech w jaskrawy sposób korzysta na postępującej technicyzacji społeczeństw – paliwem dla jej rozwoju jest zarówno upowszechnienie telefonów komórkowych jak i generalnie dynamiczny rozwój aplikacji mobilnych oraz doskonałe przyjęcie przez konsumenta tych rozwiązań, zwłaszcza że wiąże się to z dużą oszczędnością czasu w porównaniu z wizytą w placówce po to by skorzystać z danej usługi finansowej. To w jaki sposób aplikacja Robinhood wpłynęła na popularność inwestycji giełdowych, pokazuje jak już obecnie wielki potencjał z realnym rynkowym oddźwiękiem (hossa) drzemie w aplikacjach finansowych i jak bardzo mogą one wpływać na kształt rynku. Ten boom zaczął się jeszcze przed pandemią, a to co nastąpiło w jej wyniku, prawdopodobnie jeszcze wzmocni tendencje. Sektor finansowy w ogromnej mierze polega na zaufaniu – stad długoletnie przywiązanie do świadczenia usług stacjonarnie, jak się jednak okazuje klient, szczególnie młody, nie ma wielkiego problemu by zaufać aplikacji i za jej pośrednictwem dokonywać transakcji o realnych wartościach.

Jak możemy w Polsce na tym skorzystać? Już korzystamy, będąc największym ośrodkiem fintech w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Swoistą rolę odegrały tu banki, będące w awangardzie procesu i oswajające z sukcesem klientów z innowacjami technologicznymi. Zresztą w percepcji zagranicznego biznesu niektóre z nich od dłuższego czasu mają miano fintechów! Dzięki tym ruchom sektor bankowy w Polsce zdecydowanie można uznać za innowacyjny. Nie zmienia to jednak potencjału tego obszaru, który wciąż jest ogromny, bo też nie wszystkie usługi o finansowym charakterze są równo pokryte przez fintechowe rozwiązania. O ile płatności cyfrowe są obecnie głównym obszarem zagospodarowanym przez rozwiązania fintech, to już np. ubezpieczenia czy alternatywne pożyczki, a nawet finanse osobiste wciąż czekają na nowe rozwiązania, a chłonność rynku w tym względzie jest trudna do oszacowania w swoich optymistycznych wariantach. Co ważne, to młody sektor i to dobry moment by zaangażować się z pomysłem w coraz mocniejszy globalny trend.

*https://www.statista.com/statistics/719385/investments-into-fintech-companies-globally/?fbclid=IwAR03YB58R1AXOSlaKUUTouzE6KzCcWrHESlIJ4eaa9YtzfErUd5348MM3FU

**https://assets.ey.com/content/dam/ey-sites/ey-com/en_gl/topics/banking-and-capital-markets/ey-global-fintech-adoption-index.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na
Startupy Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
2024-10-24 | 12:00

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawiają się nowe wyzwania w obszarze dostaw. Dotyczą one szczególnie kluczowego etapu doręczeń w obrębie miasta, jakim jest tzw.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Nauka

Dobre perspektywy współpracy pomiędzy brytyjskimi a polskimi uczelniami. Wspólne projekty badawcze przekładają się na relacje gospodarcze

Współpraca pomiędzy Polską a Wielką Brytanią w obszarze akademickim szybko się rozwija. Dotyczy to nie tylko wymiany studenckiej i edukacji transnarodowej, ale przede wszystkim strategicznych partnerstw między instytucjami i uczelniami. Wspólne projekty badawcze przekładają się na współpracę między firmami z obu krajów. W efekcie dynamika współpracy gospodarczej Polski z Wielką Brytanią stale rośnie, podobnie jak wartość brytyjskich inwestycji czy firm z udziałem brytyjskiego kapitału.

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.