Komunikaty PR

Finał głosowania „Przyjazny Inwestor”

2023-01-20  |  10:30
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.23 MB )

W czwartek 12 stycznia w przestrzeni Innovation Campus w Warszawie odbyło się ogłoszenie wyników głosowania „Przyjazny Inwestor”, w którym przedstawiciele świata startupowego mogli wybrać inwestora, którego zaangażowanie w największym stopniu przyczynia się do sukcesów spółek portfelowych. Najwięcej głosów otrzymał Aleksander Kłósek, partner zarządzający poznańskiego funduszu YouNick Mint.

 

Na polskim rynku w ostatniej dekadzie powstały liczne fundusze venture capital, inwestujące w młode spółki technologiczne. Rynek ten zdobywa także coraz większe uznanie indywidualnych inwestorów, angażujących się w przedsięwzięcia startupowe w roli aniołów biznesu.

- Często przedstawiciele startupów na bardzo wczesnym etapie rozwoju pytają, jak powinni podchodzić do tematu wyboru inwestorów. Inwestycje to nie tylko pieniądze, to przede wszystkim ludzie, z którymi spółki wiążą się na długi czas. Na rynku brakuje informacji i rekomendacji w tym zakresie – mówi Tomasz Kowalczyk, partner w butiku doradztwa innowacyjnego Rebels Valley, organizatora wyborów. – Naszym celem było zrobienie pierwszego kroku w kierunku stworzenia mapy kluczowych dla ekosystemu innowacji osób, których osobiste zaangażowanie inwestycyjne przekłada się na największą wartość dla startupów.  

 Ogłoszona jesienią zeszłego roku inicjatywa „Przyjazny Inwestor” miała na celu promocję osób, które zdaniem samych startupów najbardziej przyczyniają się do budowy wartości spółek – nie tyle poprzez samo dostarczanie kapitału, ale także wsparcie niefinansowe. W listopadzie przedstawiciele ekosystemu nominowali 19 osób, które wchodzą w skład zespołów inwestycyjnych lub inwestują na własny rachunek.

- Polski ekosystem startupowy, z ponad 3000 startupami, 300 przestrzeniami coworkingowymi, ponad setką funduszy venture capital, mnóstwem programów akceleracyjnych i konferencji technologicznych, jest jednym z najbardziej rozwiniętych w regionie CEE. Jako Grupa TenderHut wspieramy inicjatywy, które mają na celu nie tylko  łączenie startupów z inwestorami, ale również promowanie budowania jakościowych relacji pomiędzy nimi. Tworząc własne startupy wiemy, jak istotną kwestią dla każdego startupu jest znalezienie właściwego inwestora i jak trudne decyzje do podjęcia stoją przed założycielami szukającymi zewnętrznego finansowania. – mówi Robert Strzelecki, prezes grupy TenderHut, działającej w branży IT i samodzielnie budującej i inwestującej w startupy.

O ostatecznych wynikach wyborów zadecydowało otwarte głosowanie, w którym wzięli udział przedstawiciele środowiska startupów i innowacji. Zwycięzcą okazał się Aleksander Kłósek, partner zarządzający funduszu YouNick Mint, który wyprzedził anioła biznesu Pawła Zylma, dyrektora inwestycyjnego INNOventure Leszka Skowrona oraz Tomasza Łaseckiego zarządzającego funduszem Pomerangels. Wraz z tytułem Przyjaznego Inwestora Aleksander Kłósek został także nagrodzony przez świat startupów możliwością zasłużonego odpoczynku od bieżących wyzwań inwestorskich podczas egzotycznego wyjazdu.

Jakie staranie musi podejmować inwestor, aby zbudować dobrą i korzystną dla obu stron relację ze startupem?

 - Pozytywna i zdrowa relacja musi być oparta na wzajemnym zaufaniu, które buduje: efektywna komunikacja i dostępność, transparentne działania i uczciwe intencje, nastawienie na konstruktywne rozwiązywanie problemów - podkreśla Aleksander Kłósek. -  Jestem głęboko przekonany, że trudne i złożone tematy - a takich w startupach nie brakuje - można zaadresować w przyjacielskiej i rzeczowej atmosferze. Dobra relacja założycieli firm i funduszu jest kluczowa, dla realizacji wspólnego celu jakim jest rozwój i wzrost wartości spółki. Zdobywać szczyty można tylko ze sprawdzonym kompanem!

Czas trwania relacji i konieczność zrozumienia wspólnoty interesów podkreśla również Paweł Zylm.

- Relację inwestor – startup, choćby dlatego, że jest długoterminowa, można porównać do małżeństwa. Każda strona musi być sobą, ale musi też być otwarta na dialog z partnerem – tłumaczy. - Kluczowe jest zrozumienie, że od chwili inwestycji obie strony mają ten sam cel to znaczy sukces spółki. Poprawne relacje i wsparcie wpływają na dobrą atmosferę zespołu, a tym samym na sukces rynkowy i zwrot z inwestycji.

„Przyjazny Inwestor” to pierwsza inicjatywa, w której nie rywalizowały między sobą fundusze inwestycyjne jako zespoły, tylko osoby bezpośrednio zaangażowane we współpracę ze spółkami portfelowymi.  Organizatorzy zapowiadają już kolejne działania służące promowaniu najlepszych praktyk inwestorskich.

 

Organizatorzy

Organizatorem głosowania „Przyjazny Inwestor” był butik doradztwa innowacyjnego Rebels Valley, współtworzący polskie i międzynarodowe programy wspierające rozwój startupów. Inicjatywę wsparła notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych grupa TenderHut, marki podróżnicze TravelMe i Duma Afryki a także fundacja Venture Cafe wraz z kancelarią Lawmore. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Tworzysz innowacyjne rozwiązania dla zwierząt? Rozwiń swój start-up z Purina Biuro prasowe
2022-10-26 | 15:20

Tworzysz innowacyjne rozwiązania dla zwierząt? Rozwiń swój start-up z Purina

Tworzysz innowacyjne rozwiązania na rzecz zwierząt? Rozwiń swój start-up z Purina!   Ruszyły zgłoszenia do czwartej edycji Unleashed – inkubatora technologicznego dla
Startupy BRAK ZDJĘCIA
2022-09-27 | 13:00

Marta – rewolucja na rynku usług opiekuńczych już w Polsce!

W wielu krajach Europy rynek usług opiekuńczych jest fragmentaryczny i brakuje na nim przejrzystości. Z tym problemem spotkał się założyciel marty, Jan Hoffmann, kiedy przez długi czas nie mógł znaleźć opiekunów dla
Startupy Ekspansja polskiego start-upu Planet Heroes
2022-09-12 | 10:00

Ekspansja polskiego start-upu Planet Heroes

Planet Heroes to pierwsza na świecie ekologiczna platforma o charakterze crowdfundingowym, która wspiera przedsiębiorstwa oraz swoich użytkowników w działaniach na rzecz ochrony

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Handel

Proekologiczne oczekiwania konsumentów zmieniają politykę firm. Widać to zwłaszcza w internetowym handlu

Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wynika z badania Open Research, które pokazuje też, że społeczna świadomość związana z ekologią rośnie. Także podczas zakupów – według danych podawanych przez DS Smith, ponad 46 proc. Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50 proc. z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. Eksperci wskazują, że tzw. zielony e-commerce to w tej chwili jeden z najważniejszych trendów w internetowym handlu, ale z biegiem czasu ekologia będzie mieć rosnący wpływ na politykę firm niemal z każdej branży. Wymuszą to właśnie stale rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie  ochrony środowiska i klimatu. 

Partner serwisu

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Centra krwiodawstwa i krwiolecznictwa coraz chętniej inwestują w sztuczną inteligencję. Algorytmy wspierają gospodarowanie zapasami krwi

Średnie dzienne zapotrzebowanie na krew w Polsce to około 4 tys. jednostek, rocznie dokonuje się około 1,3 mln pobrań od dawców. Dużym problemem w optymalizowaniu gospodarki banków krwi jest dostosowanie zapasów do przewidywanego popytu. Polacy opracowali platformę wykorzystującą algorytmy, które wyręczają ludzi w tych obliczeniach. Zdaniem ekspertów możliwości sztucznej inteligencji można wykorzystać również w innych procesach związanych z prowadzeniem zbiórek krwi. Modele językowe mogłyby umawiać krwiodawców na wizyty.

Bankowość

ESG stymuluje rozwój zielonej transformacji. PGE planuje wielomiliardowe inwestycje w OZE i dystrybucję

W ramach transformacji energetycznej PGE zrealizuje w najbliższych latach potężne, wielomiliardowe inwestycje w OZE i dystrybucję, ale  aby ułatwić pozyskiwanie finansowania na te inwestycje  musi w większym stopniu odpowiedzieć na oczekiwania instytucji, które będą je współfinansować. – Musimy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom związanym z realizacją ścieżki dekarbonizacji oraz wplataniem elementów ESG w strategię biznesową – zaznacza Filip Osadczuk, pełnomocnik zarządu ds. ESG oraz dyrektor Departamentu Relacji Inwestorskich i ESG w PGE Polskiej Grupie Energetycznej.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.