“Eventy online to przyszłość”. Invento Capital inwestuje w start-up Gridaly
Fundusz inwestycyjny Invento Capital przeznaczy milion złotych na wsparcie platformy do organizacji wydarzeń online i hybrydowych Gridaly. Dzięki tym środkom twórcy platformy przeprowadzą badania nad zaangażowaniem uczestników podczas eventów oraz stworzą narzędzia, które pozwolą je zwiększać.
Rok 2022 rozpoczął się dla Gridaly od dużego sukcesu. Polskiemu startupowi, który stworzył platformę do organizacji wydarzeń online i hybrydowych, udało się pozyskać wsparcie finansowe na badania i rozwój od funduszu inwestycyjnego Invento Capital. - Jest duża potrzeba organizacji wirtualnych eventów, która nie zniknie po pandemii - przekonuje partner w Invento Capital Sven Zagała, a jako przykłady ich przewagi nad stacjonarnymi wydarzeniami wskazuje redukcję kosztów związanych z logistyką, większą dostępność (np. ze względu na niepełnosprawności lub miejsce zamieszkania) czy lepsze poznanie swoich uczestników dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym.
Wirtualne eventy to również szansa dla małych i średnich biznesów, które nie dysponują dużymi budżetami, więc często nie mogą pojawić się ze swoją ofertą na stacjonarnych wydarzeniach, nie mówiąc już o ich organizacji. - W przypadku eventów online próg wejścia jest znacznie niższy i osiągalny dla mniejszych przedsiębiorców. Eventy online to przyszłość - kwituje.
Wsparcie Invento Capital w wysokości miliona złotych Gridaly ma zamiar przeznaczyć na badania nad zaangażowaniem uczestników wydarzeń online na platformie, a w dalszej kolejności na stworzenie narzędzi, które pozwolą organizatorom je zwiększać. - Z obserwacji rynku prowadzonych przez Gridaly wynika, że największym wyzwaniem eventów online jest utrzymanie wysokiego zaangażowania uczestników, dla których partycypacja w wirtualnym wydarzeniu bywa mniej ekscytująca niż ta w stacjonarnym. Stąd właśnie pomysł, by dać im coś wyjątkowego, czego nie mogliby doświadczyć offline, a co jednocześnie przełoży się na wyraźny wzrost ich zaangażowania” - komentuje Sven Zagała.

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.