Europejskie historie sukcesu EIT Digital Challenge 2020 – FINAŁ
Made in PR
Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/
20 najbardziej obiecujących firm zajmujących się zaawansowanymi technologiami rywalizowało w finale prestiżowego konkursu – EIT Digital Challenge 2020, który po raz siódmy organizowany jest przez EIT Digital. 5 najlepszych scaleupów otrzymało nagrody o łącznej wartości 350 000 euro oraz międzynarodowe wsparcie rozwoju w ramach programu EIT Digital Accelerator.
Wielki tryumf
Pierwsza nagroda trafiła do firmy Deepomatic z Francji. Pozostali czterej zwycięzcy to Icometrix (Belgia), SwipeGuide (Holandia), Targomo (Niemcy) oraz Wishibam (Francja).
Augustin Marty, dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Deepomatic, zdobywca nagrody głównej, uważa to za ogromne uznanie dla pracy jego zespołu. „Nasza firma ma zaledwie pięć lat i otrzymanie przez EIT Digital miana najlepszego startupu zajmującego się zaawansowanymi technologiami w Europie ma w tej chwili naprawdę ogromne znaczenie – to początek ekspansji na międzynarodowy rynek” – stwierdza Augustin Marty.
W tym roku do konkursu zgłoszono rekordową liczbę, bo aż 403 scaleupy z 32 krajów, co stanowi 44% wzrostu w porównaniu z 2019 r. EIT Digital Challenge jest skierowany do europejskich firm, skupionych na szybkim rozwoju oraz szerokiej działalności w Europie i na świecie. Firmy konkurowały w jednym z pięciu strategicznych obszarów innowacji: Digital Tech, Digital Industry, Digital Cities, Digital Finance i Digital Wellbeing.
Prawie 40% kandydatów, 55% z 20 finalistów i 3 na 5 zwycięzców (tj. 60%) to kobiety, które są założycielkami firm lub obejmują stanowiska kierownicze. Dane te obrazują starania jakie EIT Digital czyni na rzecz wspierania europejskich kobiet-przedsiębiorców.
Dalszy rozwój zwycięzców
Pięć nagrodzonych firm dołączy do EIT Digital Accelerator, który w 2019 roku został uznany za jeden z najlepszych światowych akceleratorów biznesu publicznego i programu o największym zasięgu ogólnoeuropejskim oraz jako Top 4 European Accelerator w raporcie Startup Heatmap Europe.
„To nie jest zwykły konkurs, w którym liczy się tylko jeden zwycięzca”, mówi Chahab Nastar, dyrektor ds. Innowacji w EIT Digital. „Elitarne grono 20 finalistów zostało wybranych spośród 403 zgłoszeń. To jedynie 5% najlepszych przedsiębiorstw. Firmy te dynamicznie się rozwijają i mają ogromny potencjał, aby stać się europejskimi historiami sukcesu. Jury dostrzegło szczególny potencjał w tych 5 firmach, które zostaną objęte merytorycznym wsparciem w dalszym, prężnym rozwoju i pozyskiwaniu międzynarodowych inwestorów w programie oferowanym przez EIT Digital Accelerator” – dodaje Chabab Nastar.
Zwycięskie scaleupy to:
- Wishibam (FR) – umożliwia tworzenie skalowalnych rynków w oparciu o stan magazynu w czasie rzeczywistym;
Finał konkursu odbył się 12 listopada online.
- Deepomatic (FR) – bezkodowa wizualna platforma automatyzacji do obsługi operacji w terenie za pomocą aplikacji wizyjnych;
- Icometrix (BE) – pomaga skutecznie kwantyfikować nieprawidłowości w mózgu dzięki rozwiązaniu do obrazowania, opartemu na sztucznej inteligencji;
- SwipeGuide (NL) – inteligentne instrukcje i procedury pracy za pośrednictwem rozszerzonych aplikacji w celu poprawy produktywności w hali produkcyjnej;
- Targomo (DE) – rozwiązanie do analizy lokalizacji w celu optymalizacji sieci detalicznych, zapewnienia lepszych usług publicznych i usprawnienia wyszukiwania nieruchomości;

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier
Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Nauka
Dobre perspektywy współpracy pomiędzy brytyjskimi a polskimi uczelniami. Wspólne projekty badawcze przekładają się na relacje gospodarcze

Współpraca pomiędzy Polską a Wielką Brytanią w obszarze akademickim szybko się rozwija. Dotyczy to nie tylko wymiany studenckiej i edukacji transnarodowej, ale przede wszystkim strategicznych partnerstw między instytucjami i uczelniami. Wspólne projekty badawcze przekładają się na współpracę między firmami z obu krajów. W efekcie dynamika współpracy gospodarczej Polski z Wielką Brytanią stale rośnie, podobnie jak wartość brytyjskich inwestycji czy firm z udziałem brytyjskiego kapitału.
Handel
Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.