Europejskie historie sukcesu EIT Digital Challenge 2020 – FINAŁ
Made in PR
Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/
20 najbardziej obiecujących firm zajmujących się zaawansowanymi technologiami rywalizowało w finale prestiżowego konkursu – EIT Digital Challenge 2020, który po raz siódmy organizowany jest przez EIT Digital. 5 najlepszych scaleupów otrzymało nagrody o łącznej wartości 350 000 euro oraz międzynarodowe wsparcie rozwoju w ramach programu EIT Digital Accelerator.
Wielki tryumf
Pierwsza nagroda trafiła do firmy Deepomatic z Francji. Pozostali czterej zwycięzcy to Icometrix (Belgia), SwipeGuide (Holandia), Targomo (Niemcy) oraz Wishibam (Francja).
Augustin Marty, dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Deepomatic, zdobywca nagrody głównej, uważa to za ogromne uznanie dla pracy jego zespołu. „Nasza firma ma zaledwie pięć lat i otrzymanie przez EIT Digital miana najlepszego startupu zajmującego się zaawansowanymi technologiami w Europie ma w tej chwili naprawdę ogromne znaczenie – to początek ekspansji na międzynarodowy rynek” – stwierdza Augustin Marty.
W tym roku do konkursu zgłoszono rekordową liczbę, bo aż 403 scaleupy z 32 krajów, co stanowi 44% wzrostu w porównaniu z 2019 r. EIT Digital Challenge jest skierowany do europejskich firm, skupionych na szybkim rozwoju oraz szerokiej działalności w Europie i na świecie. Firmy konkurowały w jednym z pięciu strategicznych obszarów innowacji: Digital Tech, Digital Industry, Digital Cities, Digital Finance i Digital Wellbeing.
Prawie 40% kandydatów, 55% z 20 finalistów i 3 na 5 zwycięzców (tj. 60%) to kobiety, które są założycielkami firm lub obejmują stanowiska kierownicze. Dane te obrazują starania jakie EIT Digital czyni na rzecz wspierania europejskich kobiet-przedsiębiorców.
Dalszy rozwój zwycięzców
Pięć nagrodzonych firm dołączy do EIT Digital Accelerator, który w 2019 roku został uznany za jeden z najlepszych światowych akceleratorów biznesu publicznego i programu o największym zasięgu ogólnoeuropejskim oraz jako Top 4 European Accelerator w raporcie Startup Heatmap Europe.
„To nie jest zwykły konkurs, w którym liczy się tylko jeden zwycięzca”, mówi Chahab Nastar, dyrektor ds. Innowacji w EIT Digital. „Elitarne grono 20 finalistów zostało wybranych spośród 403 zgłoszeń. To jedynie 5% najlepszych przedsiębiorstw. Firmy te dynamicznie się rozwijają i mają ogromny potencjał, aby stać się europejskimi historiami sukcesu. Jury dostrzegło szczególny potencjał w tych 5 firmach, które zostaną objęte merytorycznym wsparciem w dalszym, prężnym rozwoju i pozyskiwaniu międzynarodowych inwestorów w programie oferowanym przez EIT Digital Accelerator” – dodaje Chabab Nastar.
Zwycięskie scaleupy to:
- Wishibam (FR) – umożliwia tworzenie skalowalnych rynków w oparciu o stan magazynu w czasie rzeczywistym;
Finał konkursu odbył się 12 listopada online.
- Deepomatic (FR) – bezkodowa wizualna platforma automatyzacji do obsługi operacji w terenie za pomocą aplikacji wizyjnych;
- Icometrix (BE) – pomaga skutecznie kwantyfikować nieprawidłowości w mózgu dzięki rozwiązaniu do obrazowania, opartemu na sztucznej inteligencji;
- SwipeGuide (NL) – inteligentne instrukcje i procedury pracy za pośrednictwem rozszerzonych aplikacji w celu poprawy produktywności w hali produkcyjnej;
- Targomo (DE) – rozwiązanie do analizy lokalizacji w celu optymalizacji sieci detalicznych, zapewnienia lepszych usług publicznych i usprawnienia wyszukiwania nieruchomości;

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Wyśrubowane cele polityki klimatycznej krytykowane przez sektor rolnictwa i producentów żywności. Za mało środków i za dużo obciążeń
Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu skutków zmian klimatu, jednak potrzebuje na to więcej środków i wsparcia – oceniają eksperci i przedstawiciele producentów żywności. Stawiane dzisiaj rolnikom cele związane z polityką klimatyczną pozostają szeroko negowane w różnych krajach UE jako te, które przyczyniają się do wzrostu kosztów i spadku konkurencyjności. Komisja Europejska w ramach trwającego procesu upraszczania prawa proponuje złagodzenie części obciążeń i przejście na elastyczniejsze wdrażanie wspólnej polityki rolnej, ale nie oznacza to rezygnacji z ambitnych celów.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Infrastruktura
Branża budowlana przygotowuje się na boom w inwestycjach infrastrukturalnych. Wyzwaniem może być dostęp do kadr i materiałów

W najbliższych miesiącach mogą ruszyć duże inwestycje publiczne w drogownictwie, kolei, energetyce i obronności. To efekt aktywizacji KPO i przesunięcia części środków z komponentu klimatyczno-energetycznego do tzw. Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności. Dla branży wyzwaniem będzie nie tylko dostęp do materiałów i ich sprawne dostawy, ale także kwestie kadrowe, które już dziś sprawiają problemy w realizacji zadań.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.