Ekspansja polskiego start-upu Planet Heroes
Planet Heroes to pierwsza na świecie ekologiczna platforma o charakterze crowdfundingowym, która wspiera przedsiębiorstwa oraz swoich użytkowników w działaniach na rzecz ochrony środowiska. W tym roku polski start-up został po raz kolejny oficjalnym koordynatorem globalnego ruchu World Cleanup Day w Polsce i Brazylii. Planet Heroes dynamicznie rozwija swoją działalność, dokonując ekspansji na zagraniczne rynki Ameryki Południowej i Azji Południowo-Wschodniej.
World Cleanup Day to cykliczna impreza realizowana pod patronatem Organizacji Narodów Zjednoczonych w aż 191 krajach. Ta globalna inicjatywa co roku przyciąga miliony wolontariuszy z całego świata. W 2020 roku, mimo pandemii, w akcję zaangażowało się aż 11 milionów osób. Kolejna edycja Międzynarodowego Dnia Sprzątania Świata odbędzie się 17 września, a oficjalnym partnerem World Cleanup Day w Polsce od lat jest Planet Heroes. W tym roku polski start-up koordynuje również działania w Brazylii, wspierając organizację Limpa Brasil, która – poprzez zintegrowane projekty angażujące społeczeństwo obywatelskie, sektor prywatny i agencje rządowe – stawia sobie za cel wzrost świadomości na temat problemu nielegalnego usuwania odpadów miejskich wśród ludności brazylijskiej.
Ekspansja do Ameryki Południowej i Azji Południowo-Wschodniej
Start-up nie zwalnia – nie tylko inspiruje społeczeństwa do uczestnictwa w akcjach ekologicznych, ale również rozszerza swoją działalność na rynki zagraniczne. Planet Heroes koncentruje się na państwach Ameryki Południowej i już teraz jest w trakcie zakładania spółki w Brazylii, gdzie platforma cieszy się dużą popularnością.
Wieści o start-upie znad Wisły dotarły również w rejony Azji Południowo-Wschodniej, gdzie w czerwcu Planet Heroes rozpoczęło ekspansję do Singapuru w ramach projektu Polskie Mosty Technologiczne.
Herosi nagrodzeni przez ONZ
Premiera Planet Heroes miała miejsce w 2019 roku podczas GEO Week w Australii. Od tego momentu start-up ma już na koncie nie tylko tysiące akcji wspierających planetę, ale również ważne wyróżnienia, w tym m.in. nagrodę za najbardziej innowacyjny zielony start-up przyznaną przez Organizację Narodów Zjednoczonych podczas Forum w Nairobi oraz wsparcie od Samsung Inkubators. Ich działania cieszą się niesłabnącą popularnością i entuzjazmem nie tylko wśród użytkowników platformy, ale również zagranicznych organizacji, które z chęcią korzystają z oferowanego przez Planet Heroes narzędzia.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Planet Heroes (https://planetheroes.pl/about) oraz profilach w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook, Linkedin).
Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.