Ekspansja polskiego start-upu Planet Heroes

Planet Heroes to pierwsza na świecie ekologiczna platforma o charakterze crowdfundingowym, która wspiera przedsiębiorstwa oraz swoich użytkowników w działaniach na rzecz ochrony środowiska. W tym roku polski start-up został po raz kolejny oficjalnym koordynatorem globalnego ruchu World Cleanup Day w Polsce i Brazylii. Planet Heroes dynamicznie rozwija swoją działalność, dokonując ekspansji na zagraniczne rynki Ameryki Południowej i Azji Południowo-Wschodniej.
World Cleanup Day to cykliczna impreza realizowana pod patronatem Organizacji Narodów Zjednoczonych w aż 191 krajach. Ta globalna inicjatywa co roku przyciąga miliony wolontariuszy z całego świata. W 2020 roku, mimo pandemii, w akcję zaangażowało się aż 11 milionów osób. Kolejna edycja Międzynarodowego Dnia Sprzątania Świata odbędzie się 17 września, a oficjalnym partnerem World Cleanup Day w Polsce od lat jest Planet Heroes. W tym roku polski start-up koordynuje również działania w Brazylii, wspierając organizację Limpa Brasil, która – poprzez zintegrowane projekty angażujące społeczeństwo obywatelskie, sektor prywatny i agencje rządowe – stawia sobie za cel wzrost świadomości na temat problemu nielegalnego usuwania odpadów miejskich wśród ludności brazylijskiej.
Ekspansja do Ameryki Południowej i Azji Południowo-Wschodniej
Start-up nie zwalnia – nie tylko inspiruje społeczeństwa do uczestnictwa w akcjach ekologicznych, ale również rozszerza swoją działalność na rynki zagraniczne. Planet Heroes koncentruje się na państwach Ameryki Południowej i już teraz jest w trakcie zakładania spółki w Brazylii, gdzie platforma cieszy się dużą popularnością.
Wieści o start-upie znad Wisły dotarły również w rejony Azji Południowo-Wschodniej, gdzie w czerwcu Planet Heroes rozpoczęło ekspansję do Singapuru w ramach projektu Polskie Mosty Technologiczne.
Herosi nagrodzeni przez ONZ
Premiera Planet Heroes miała miejsce w 2019 roku podczas GEO Week w Australii. Od tego momentu start-up ma już na koncie nie tylko tysiące akcji wspierających planetę, ale również ważne wyróżnienia, w tym m.in. nagrodę za najbardziej innowacyjny zielony start-up przyznaną przez Organizację Narodów Zjednoczonych podczas Forum w Nairobi oraz wsparcie od Samsung Inkubators. Ich działania cieszą się niesłabnącą popularnością i entuzjazmem nie tylko wśród użytkowników platformy, ale również zagranicznych organizacji, które z chęcią korzystają z oferowanego przez Planet Heroes narzędzia.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Planet Heroes (https://planetheroes.pl/about) oraz profilach w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook, Linkedin).

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii
Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Nauka
Dog parenting jest skutkiem szerszych zmian społecznych. U źródeł rosnąca samotność i trudności w budowaniu relacji [DEPESZA]

Naukowcy z Uniwersytetu Loránda Eötvösa w Budapeszcie uważają, że dzięki specyficznym cechom wyglądu niektórych psów, zachowaniom komunikacyjnym zbliżonym do niemowląt i zależności od człowieka mogą one budzić w nas instynkt opiekuńczy porównywalny z tym, jaki wywołują dzieci. Obserwowane w bogatych i rozwiniętych krajach zjawisko dog parentingu budzi wiele kontrowersji, ale zdaniem naukowców nie ma ono wpływu na rodzicielstwo.
Konsument
Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem

Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.