Do 400 tys. dla najlepszych start-upów. StartSmart CEE ogłasza nabór
StartSmart CEE rusza z nową edycją programu akceleracyjnego Spring 2024. To szansa dla start-upów z Polski oraz krajów Europy Środkowo-Wschodniej na rozwój, wdrożenia innowacji w czołowych podmiotach na rynku i granty w wysokości nawet 400 tys zł. Rejestracja właśnie się rozpoczęła i potrwa do 25 lipca.
StartSmart CEE ogłasza nabór do szesnastej edycji programu akceleracyjnego dla start-upów. To jedna z największych tego typu inicjatyw w tej części Europy – do tej pory wzięło w niej udział ponad 3000 początkujących firm technologicznych z 50 państw, a przeszło 300 uzyskało wsparcie. Partnerzy edycji Spring 2024, Warner Bros. Discovery Polska, PZU, MASPEX, Polpharma, Rossmann, CVC Capital Partners, Smart Soft Solutions oraz EFL (Grupa Credit Agricole) wskazali obszary, w których poszukują innowacyjnych rozwiązań.
StartSmart CEE ogłasza nabór dla start-upów. Mentoring, szkolenia i do 400 tys. na wdrożenia
Start-upy z sektorów: Food & Agritech, Health Tech & Insurtech, Retail Tech, Big Data & Artificial Intelligence, Media & Content Transformation, Energy Efficiency & Environmental Sustainability, Customer Engagement, Social Impact mają unikalną szansę na dostęp do mentoringu oraz szkoleń i globalnej sieci kontaktów skupionych wokół najlepszej uczelni technicznej świata, Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Uczestnicy programu zdobędą nie tylko dostęp do mentoringu oraz wsparcie w budowaniu biznesu, ale też mają szansę na pozyskanie grantów na komercyjne wdrożenia w wysokości nawet 400 tys. zł. Dodatkowa nagroda, CVC Young Innovator Award, zostanie przyznana start-upowi, z najwyższym wpływem społecznym (social impact), którego kluczowy członek zespołu ma mniej niż 30 lat. Jej wysokość to 120 tys. zł.
StartSmart CEE Spring 2024 Acceleration Program. Przebieg programu i dwie ścieżki akceleracji
Rejestracji można dokonać do 25 lipca poprzez formularz aplikacyjny dostępny na stronie www.startsmartcee.org. Spośród zgłoszeń zostanie wybranych do 25 start-upów, które wejdą do finałowego etapu. Program jest realizowany w dwóch niezależnych ścieżkach #ReThink oraz Pilot Ready, które będą odpowiednio adresowane do poziomu rozwoju start-upów. Pierwsza z nich zapewnia odpowiednią edukację biznesową i kompleksowy mentoring dla startupów na wcześniejszej fazie rozwoju (MVP) tak, by przygotować produkt do szybszego wejścia na rynek, uzupełnić braki kompetencji biznesowych w zespole oraz przygotować start-up do pracy z klientami (korporacjami).
Ścieżka #PilotReady jest z kolei przygotowana z myślą o start-upach na tzw. growth stage, które poszukują klientów i chcą się skalować na nowych rynkach. W jej ramach młodzi przedsiębiorcy otrzymują dedykowany mentoring i udział w wybranych warsztatach oraz pracują bezpośrednio z partnerami korporacyjnymi programu nad Proof of Concept, który ma doprowadzić do komercyjnej współpracy.
StartSmart CEE. Eksperci, fundusze i korporacje w jednym miejscu
Celem StartSmart CEE jest wspieranie rozwoju przedsiębiorczości w Europie Środkowo-Wschodniej i budowanie ekosystemu innowacji, w którym będą powstawać i rozwijać się start-upy. W dotychczasowe 15 edycji programu akceleracyjnego zaangażowało się ponad 220 mentorów i ekspertów, a także 300 funduszy inwestycyjnych i aniołów biznesu oraz ponad 50 partnerów korporacyjnych.
Partnerami merytorycznymi tej edycji są Kancelaria EUPatent, Hasik Rheims i Partnerzy, HR Hints, Kingmakers oraz TaxLab. Program jest dofinansowywany z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) w ramach działania Startup Booster Poland – Smart UP realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) od grudnia 2023 do października 2024. Całkowita wartość projektu to 10,863,472 PLN

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.