Digitalizacja to nowy trend na rynku najmu?
Warszawa, 24 października – od pandemii cyfryzacja na świecie zdecydowanie przyspieszyła, jednak na rynku najmu wciąż pozostaje duże pole do zagospodarowania. Stwarza to okazję dla firm i startupów technologicznych, które znalazły niszę na rynku. Odchodząc od papieru i długopisu oferują swoim klientom cyfrowe platformy i aplikacje do zarządzania najmem. W ten trend świetnie wpisuje się Milluu – cyfrowa platforma przenosząca wynajem online.
Potrzeba digitalizacji rynku najmu jest odpowiedzią na coraz młodszy profil najemcy – jak wynika z raportu PKO BP „Puls Nieruchomości: Mieszkanie nie jest na całe życie”, osoby przed 30. rokiem życia stanowią blisko ¾ wszystkich wynajmujących.
Potrzeby młodego najemcy świetnie poruszającego się po cyfrowym świecie ścierają się z właścicielami mieszkań na wynajem, których średnia wieku oscyluje wokół 50 – 60 lat, co sprawia, że tego typu rozwiązania niekoniecznie do nich przemawiają. W celu upowszechnienia digitalizacji, dużą rolę powinna odegrać edukacja i ukazywanie zalet cyfrowych rozwiązań.
Według Monitora Transformacji Cyfrowej Biznesu 2023 na ten moment, już 68% firm z branży nieruchomości i budownictwa wdrożyło do swoich działań rozwiązania mobilne, a 45% korzysta z zasobów automatyzacji i robotyzacji. Zmiany są więc nieuniknione.
Przykładem nowoczesnych technologii na rynku najmu jest startup Milluu, przenoszący wynajem online. „Wynajmij mieszkanie bez wychodzenia z domu” to jedno z haseł jakim Milluu komunikuje digitalizację na rynku najmu. Podpisanie umowy, cyfrowe wizyty z podglądem na żywo dla właściciela, wynajem przez aplikację i dalszy kontakt z najemcą w aplikacji to nowa jakość jaka wyłania się spośród całej rzeszy firm oferujących zarządzanie najmem.
„Przyjęcie technologii cyfrowych przez platformy takie jak Milluu znacząco uprościło sposób wynajmu mieszkań. Dzięki cyfrowemu zarządzaniu umowami i płatnościami, proces stał się znacznie mniej czasochłonny i stresujący” – mówi Agnieszka Józefiak, najemczyni korzystająca z platformy Milluu.
„Platforma Milluu ułatwia zarządzanie moimi nieruchomościami. Dzięki aplikacji, mogę szybko sprawdzić profil potencjalnych najemców oraz zarządzać umowami z poziomu aplikacji, bez spotkań twarzą w twarz” – dodaje Tomasz Czarnecki, właściciel kilku mieszkań na wynajem, również korzystający z platformy Milluu.
Kierunek zmian został wytyczony. Technologiczne startupy zmieniają rynek nieruchomości. Mówi się wręcz o nowym segmencie property – technology. Ten kto nie nadąży za trendem, przestanie się liczyć…
Po więcej informacji zapraszamy na stronę: www.milluu.pl
Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.