Brazylia czeka na polskie start-upy. 7 powodów na ekspansję
fot. Free-vecotrs.net
Brazylia jest jednym z największych rynków wschodzących, określanych skrótem BRICS. Wobec spowolnienia gospodarczego i zawirowań politycznych w Rosji i Chinach, to ona staje się najbardziej perspektywicznym miejscem do inwestowania. To też brama na całą Amerykę Łacińską, gdzie regulacje i klimat wyjątkowo sprzyjają innowacjom. Oto 7 najważniejszych powodów, dla których twórcy polskich start-upów powinni rozważyć ekspansję w Brazylii.
Wielki rynek z wielkim potencjałem
Brazylia jest jednym z największych rynków konsumenckich na świecie, z populacją liczącą 215 milionów ludzi, co oznacza duże grono potencjalnych klientów dla polskich start-upów. Dostosowanie innowacyjnych produktów i usługi, do lokalnych preferencji i potrzeb brazylijskich konsumentów może stworzyć ogromne możliwości również polskim firmom. Sektory takie jak e-commerce, fintech, zdrowie i edukacja mają duże możliwości rozwoju w Brazylii.
Start-upy szybko rosną w tropikach
Brazylijski ekosystem start-upowy i zaplecze technologiczne — szczególnie w największych miastach — stoją na wysokim poziomie i wciąż się rozwijają. Istnieje wiele inkubatorów, akceleratorów, funduszy inwestycyjnych i wydarzeń branżowych, które wspierają rozwój innowacyjnych firm. Polscy przedsiębiorcy mogą skorzystać z wiedzy mentorów, ekspertów, programów szkoleniowych oraz możliwości networkingowych, które oferuje brazylijska społeczność start-upowa.
Klimat sprzyja inwestycjom
Rząd mocno stawia na rozwój i innowacje, tworząc systemy dotacji, ulg podatkowych i ułatwień dla start-upów. Sprawiają one że Brazylia jest atrakcyjnym rynkiem w oczach zagranicznych inwestorów, szczególnie tych działających w sektorze technologicznym. Większy napływ kapitału na lokalny rynek oznacza większe możliwości finansowania dla innowacyjnych firm, zarówno ze strony lokalnych inwestorów, jak i zagranicznych funduszy venture capital.
Liczne gałęzie przemysłu
Brazylijski rynek oferuje szeroki wachlarz sektorów, w których polscy start-upowcy mogą się rozwijać. Przemysł technologiczny, w tym sztuczna inteligencja, big data, internet rzeczy (IoT) rozwiązania mobilne, mają duży potencjał osiągnąć komercyjny sukces. Rynek brazylijski oferuje też perspektywy na rozwój start-upów z sektorów energetyki odnawialnej, rolnictwa, zdrowia i edukacji. Złożona struktura gospodarki oraz liczne nisze biznesowe dają szansę na rozwój i ekspansję wielu firmom.
Polska i Brazylia idą w nowe technologie
Polskie start-upy mają wiele do zaoferowania brazylijskim firmom pod względem technologii i innowacji. Brazylijskie przedsiębiorstwa mogą być zainteresowane współpracą z polskimi start-upami, aby skorzystać z ich know-how, zaawansowanych technologii i rozwiązań. Wzajemny transfer wiedzy może przynieść wiele korzyści, doprowadzić do efektu synergii i w konsekwencji rozwoju produktów oraz usług i ich ekspansji na nowe rynki.
Nie tylko papież i pierogi. Polskie firmy cenione w Brazylii
Poziom zaawansowania technologicznego polskich firm jest postrzegany jako ponadprzeciętny w naszym regionie. Dodatkowo, jakość polskiego eksportu jest wysoko ceniona w Brazylii, a nasze firmy, w tym start-upy, z powodzeniem radzą sobie na tamtejszym rynku. Poza markami spożywczymi jak Wedel czy Goplana, w brazylijskim sektorze IT od lat działa krakowski Comarch, a wśród innowacyjnych marek uznanie w ostatnich latach zyskały m. in. Docplanner (zapisy na wizytę u lekarza), Cognitum (system wykrywający nadużycia podatkowe), edrone (e-commerce) czy Planet Heroes (crowdfunding dla inicjatyw ekologicznych).
Polskie korzenie Brazylijczyków
Mimo różnic językowych, Polska i Brazylia mają pewne podobieństwa kulturowe, które mogą okazać się atutem w biznesie. W Brazylii żyje druga największa polska diaspora na świecie (po Stanach Zjednoczonych), a szczególnie w południowych stanach wiele osób nosi polskie nazwiska lub ma polskie korzenie. Aktualnie oba narody łączy otwartość na nowe technologie i innowacje. Te podobieństwa mogą ułatwić nawiązywanie relacji biznesowych i zapewnić polskim firmom ciepłe przyjęcie w Brazylii.
Miękkie lądowanie dla polskich start-upów w Kraju Kawy jest możliwe dzięki akceleratorowi Brasilesia. Biorąc w nim udział można uzyskać wsparcie mentorskie i nawet do 100 tys. zł na ekspansję w Brazylii. Aplikuj do 15 czerwca pod adresem www.brasilesia.com/form1.
Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.