Brazylia czeka na polskie start-upy. 7 powodów na ekspansję
fot. Free-vecotrs.net
Brazylia jest jednym z największych rynków wschodzących, określanych skrótem BRICS. Wobec spowolnienia gospodarczego i zawirowań politycznych w Rosji i Chinach, to ona staje się najbardziej perspektywicznym miejscem do inwestowania. To też brama na całą Amerykę Łacińską, gdzie regulacje i klimat wyjątkowo sprzyjają innowacjom. Oto 7 najważniejszych powodów, dla których twórcy polskich start-upów powinni rozważyć ekspansję w Brazylii.
Wielki rynek z wielkim potencjałem
Brazylia jest jednym z największych rynków konsumenckich na świecie, z populacją liczącą 215 milionów ludzi, co oznacza duże grono potencjalnych klientów dla polskich start-upów. Dostosowanie innowacyjnych produktów i usługi, do lokalnych preferencji i potrzeb brazylijskich konsumentów może stworzyć ogromne możliwości również polskim firmom. Sektory takie jak e-commerce, fintech, zdrowie i edukacja mają duże możliwości rozwoju w Brazylii.
Start-upy szybko rosną w tropikach
Brazylijski ekosystem start-upowy i zaplecze technologiczne — szczególnie w największych miastach — stoją na wysokim poziomie i wciąż się rozwijają. Istnieje wiele inkubatorów, akceleratorów, funduszy inwestycyjnych i wydarzeń branżowych, które wspierają rozwój innowacyjnych firm. Polscy przedsiębiorcy mogą skorzystać z wiedzy mentorów, ekspertów, programów szkoleniowych oraz możliwości networkingowych, które oferuje brazylijska społeczność start-upowa.
Klimat sprzyja inwestycjom
Rząd mocno stawia na rozwój i innowacje, tworząc systemy dotacji, ulg podatkowych i ułatwień dla start-upów. Sprawiają one że Brazylia jest atrakcyjnym rynkiem w oczach zagranicznych inwestorów, szczególnie tych działających w sektorze technologicznym. Większy napływ kapitału na lokalny rynek oznacza większe możliwości finansowania dla innowacyjnych firm, zarówno ze strony lokalnych inwestorów, jak i zagranicznych funduszy venture capital.
Liczne gałęzie przemysłu
Brazylijski rynek oferuje szeroki wachlarz sektorów, w których polscy start-upowcy mogą się rozwijać. Przemysł technologiczny, w tym sztuczna inteligencja, big data, internet rzeczy (IoT) rozwiązania mobilne, mają duży potencjał osiągnąć komercyjny sukces. Rynek brazylijski oferuje też perspektywy na rozwój start-upów z sektorów energetyki odnawialnej, rolnictwa, zdrowia i edukacji. Złożona struktura gospodarki oraz liczne nisze biznesowe dają szansę na rozwój i ekspansję wielu firmom.
Polska i Brazylia idą w nowe technologie
Polskie start-upy mają wiele do zaoferowania brazylijskim firmom pod względem technologii i innowacji. Brazylijskie przedsiębiorstwa mogą być zainteresowane współpracą z polskimi start-upami, aby skorzystać z ich know-how, zaawansowanych technologii i rozwiązań. Wzajemny transfer wiedzy może przynieść wiele korzyści, doprowadzić do efektu synergii i w konsekwencji rozwoju produktów oraz usług i ich ekspansji na nowe rynki.
Nie tylko papież i pierogi. Polskie firmy cenione w Brazylii
Poziom zaawansowania technologicznego polskich firm jest postrzegany jako ponadprzeciętny w naszym regionie. Dodatkowo, jakość polskiego eksportu jest wysoko ceniona w Brazylii, a nasze firmy, w tym start-upy, z powodzeniem radzą sobie na tamtejszym rynku. Poza markami spożywczymi jak Wedel czy Goplana, w brazylijskim sektorze IT od lat działa krakowski Comarch, a wśród innowacyjnych marek uznanie w ostatnich latach zyskały m. in. Docplanner (zapisy na wizytę u lekarza), Cognitum (system wykrywający nadużycia podatkowe), edrone (e-commerce) czy Planet Heroes (crowdfunding dla inicjatyw ekologicznych).
Polskie korzenie Brazylijczyków
Mimo różnic językowych, Polska i Brazylia mają pewne podobieństwa kulturowe, które mogą okazać się atutem w biznesie. W Brazylii żyje druga największa polska diaspora na świecie (po Stanach Zjednoczonych), a szczególnie w południowych stanach wiele osób nosi polskie nazwiska lub ma polskie korzenie. Aktualnie oba narody łączy otwartość na nowe technologie i innowacje. Te podobieństwa mogą ułatwić nawiązywanie relacji biznesowych i zapewnić polskim firmom ciepłe przyjęcie w Brazylii.
Miękkie lądowanie dla polskich start-upów w Kraju Kawy jest możliwe dzięki akceleratorowi Brasilesia. Biorąc w nim udział można uzyskać wsparcie mentorskie i nawet do 100 tys. zł na ekspansję w Brazylii. Aplikuj do 15 czerwca pod adresem www.brasilesia.com/form1.
NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych
Poznański start-up zdobywa uznanie w USA. Polska odpowiedź na globalne wyzwania
Nowy sposób na problemy z najemcą?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.