Brasilesia. Podbij brazylijski rynek i zyskaj do 100 tys. zł na start
Carlos Ortega/Flickr.com
Brasilesia to inicjatywa biznesowa stworzona i prowadzona wspólnie przez brazylijskie i polskie organizacje handlowe i naukowe oraz fundusz inwestycyjny Invento. Celem programu jest zapewnienie wsparcia i narzędzi, które pomogą polskim i brazylijskim przedsiębiorcom w ekspansji na rynki zagraniczne. Organizatorzy wybiorą spośród zgłoszeń 6 start-upów z Brazylii chcących rozwinąć biznes w Polsce oraz polskich 6 start-upów chętnych do wejścia na brazylijski rynek.
Brasilesia. Mentoring i soft landing dla polskich start-upów w Brazylii
Brasilesia oferuje zwycięskim firmom weryfikację ich potencjału rynkowego z ekspertami z różnych krajów, transfer wiedzy z danej dziedziny oraz znalezienie zagranicznych partnerów biznesowych, inwestorów, klientów lub dystrybutorów. Program ma pobudzać polsko-brazylijską współpracę przy tworzeniu nowych produktów i technologii. Dzięki Brasilesia start-upy mogą też znaleźć nowych zagranicznych członków zespołu, partnerów np. wśród akademickich instytucji badawczych, co umożliwia tworzenie wspólnych projektów badawczo-rozwojowych.
Zwycięskie start-upy wezmą udział w 3-miesięcznym online’owym programie szkoleniowym złożonym z warsztatów w trzech kluczowych tematach:
- budowanie skalowalnych międzynarodowych start-upów,
- odkrywanie nowych rynków i klientów,
- pozyskiwanie kapitału od funduszy VC.
Do każdej z firm przydzielony zostanie mentor/coach, który zapewni wsparcie w przygotowaniu skutecznego plan ekspansji na rynek brazylijski (odkrywanie potrzeb konsumentów) i pomoże w organizacji spotkań z potencjalnymi klientami (duże firmy prywatne/sektor publiczny) lub ekspertami rynkowymi. - Brasilesia to szansa, żeby przenieść swój swój biznes na wyższy poziom – przekonuje Robert Bieleń. Wiceprezes Invento Capital dodaje, że konkurs daje unikalną możliwość uzyskania dostępu do zasobów, sieci kontaktów i perspektywy rozwoju na jednym z najbardziej obiecujących rynków.
Brasilesia. Aplikuj do 15 czerwca!
Zwycięskie start-upy wezmą udział w wydarzeniach networkingowych i biznesowych, w trakcie których będą mogli się zaprezentować przed polskimi i brazylijskimi inwestorami i potencjalnymi partnerami biznesowymi. Brasilesia zapewnia również 3-miesięczny bezpłatny dostęp do lokalu biznesowego oraz dedykowanego menedżera, który pomoże w rozpoczęciu działalności za granicą. W ramach soft landing firma może też otrzymać wsparcie finansowe w maksymalnej wysokości 25 tys. dolarów.
Start-upy przystępujące do programu powinny posiadać co najmniej koncepcję produktu lub innowacyjnego rozwiązania na poziomie Proof of Concept. Brasilesia jest adresowana do uczestników, których rozwiązania produktowe, usługowe lub procesowe mogą potencjalnie znaleźć zastosowania, szczególnie w branżach AI & ROBOTICS; FINTECH; AGRITECH& FOOD; MEDTECH; IoT & CLOUD COMPUTING; CLEANTECH.
Organizatorami Polsko-Brazylijskiego Programu Akceleracyjnego Brasilesia są Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Invento VC, Spinus, Federalny Uniwersytet w Viçosa oraz Park Technologiczny w Viçosa, a partnerem Ambasada Brazylii w Warszawie. Aplikacji można dokonywać do 15 czerwca 2023 roku pod adresem www.brasilesia.com/form1. Regulamin i dodatkowe informacje są dostępne na stronie internetowej Brasilesii.
NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych
Poznański start-up zdobywa uznanie w USA. Polska odpowiedź na globalne wyzwania
Nowy sposób na problemy z najemcą?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.