Brasilesia. Podbij brazylijski rynek i zyskaj do 100 tys. zł na start
Carlos Ortega/Flickr.com
Brasilesia to inicjatywa biznesowa stworzona i prowadzona wspólnie przez brazylijskie i polskie organizacje handlowe i naukowe oraz fundusz inwestycyjny Invento. Celem programu jest zapewnienie wsparcia i narzędzi, które pomogą polskim i brazylijskim przedsiębiorcom w ekspansji na rynki zagraniczne. Organizatorzy wybiorą spośród zgłoszeń 6 start-upów z Brazylii chcących rozwinąć biznes w Polsce oraz polskich 6 start-upów chętnych do wejścia na brazylijski rynek.
Brasilesia. Mentoring i soft landing dla polskich start-upów w Brazylii
Brasilesia oferuje zwycięskim firmom weryfikację ich potencjału rynkowego z ekspertami z różnych krajów, transfer wiedzy z danej dziedziny oraz znalezienie zagranicznych partnerów biznesowych, inwestorów, klientów lub dystrybutorów. Program ma pobudzać polsko-brazylijską współpracę przy tworzeniu nowych produktów i technologii. Dzięki Brasilesia start-upy mogą też znaleźć nowych zagranicznych członków zespołu, partnerów np. wśród akademickich instytucji badawczych, co umożliwia tworzenie wspólnych projektów badawczo-rozwojowych.
Zwycięskie start-upy wezmą udział w 3-miesięcznym online’owym programie szkoleniowym złożonym z warsztatów w trzech kluczowych tematach:
- budowanie skalowalnych międzynarodowych start-upów,
- odkrywanie nowych rynków i klientów,
- pozyskiwanie kapitału od funduszy VC.
Do każdej z firm przydzielony zostanie mentor/coach, który zapewni wsparcie w przygotowaniu skutecznego plan ekspansji na rynek brazylijski (odkrywanie potrzeb konsumentów) i pomoże w organizacji spotkań z potencjalnymi klientami (duże firmy prywatne/sektor publiczny) lub ekspertami rynkowymi. - Brasilesia to szansa, żeby przenieść swój swój biznes na wyższy poziom – przekonuje Robert Bieleń. Wiceprezes Invento Capital dodaje, że konkurs daje unikalną możliwość uzyskania dostępu do zasobów, sieci kontaktów i perspektywy rozwoju na jednym z najbardziej obiecujących rynków.
Brasilesia. Aplikuj do 15 czerwca!
Zwycięskie start-upy wezmą udział w wydarzeniach networkingowych i biznesowych, w trakcie których będą mogli się zaprezentować przed polskimi i brazylijskimi inwestorami i potencjalnymi partnerami biznesowymi. Brasilesia zapewnia również 3-miesięczny bezpłatny dostęp do lokalu biznesowego oraz dedykowanego menedżera, który pomoże w rozpoczęciu działalności za granicą. W ramach soft landing firma może też otrzymać wsparcie finansowe w maksymalnej wysokości 25 tys. dolarów.
Start-upy przystępujące do programu powinny posiadać co najmniej koncepcję produktu lub innowacyjnego rozwiązania na poziomie Proof of Concept. Brasilesia jest adresowana do uczestników, których rozwiązania produktowe, usługowe lub procesowe mogą potencjalnie znaleźć zastosowania, szczególnie w branżach AI & ROBOTICS; FINTECH; AGRITECH& FOOD; MEDTECH; IoT & CLOUD COMPUTING; CLEANTECH.
Organizatorami Polsko-Brazylijskiego Programu Akceleracyjnego Brasilesia są Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Invento VC, Spinus, Federalny Uniwersytet w Viçosa oraz Park Technologiczny w Viçosa, a partnerem Ambasada Brazylii w Warszawie. Aplikacji można dokonywać do 15 czerwca 2023 roku pod adresem www.brasilesia.com/form1. Regulamin i dodatkowe informacje są dostępne na stronie internetowej Brasilesii.

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii
Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Nauka
Dog parenting jest skutkiem szerszych zmian społecznych. U źródeł rosnąca samotność i trudności w budowaniu relacji [DEPESZA]

Naukowcy z Uniwersytetu Loránda Eötvösa w Budapeszcie uważają, że dzięki specyficznym cechom wyglądu niektórych psów, zachowaniom komunikacyjnym zbliżonym do niemowląt i zależności od człowieka mogą one budzić w nas instynkt opiekuńczy porównywalny z tym, jaki wywołują dzieci. Obserwowane w bogatych i rozwiniętych krajach zjawisko dog parentingu budzi wiele kontrowersji, ale zdaniem naukowców nie ma ono wpływu na rodzicielstwo.
Konsument
Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem

Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.