AkzoNobel zaprasza startupy do kolejnej edycji programu Paint the Future
Rusza druga edycja międzynarodowego konkursu dla startupów – Paint the Future 2021. Wszystkie nowatorskie rozwiązania z obszaru farb i powłok specjalistycznych zgłoszone do programu między 18 maja a 20 lipca otrzymają wsparcie ekspertów z branży. Najlepsze projekty mają szansę na globalne wdrożenie w ramach umowy partnerskiej z AkzoNobel. Finał planowany jest na koniec roku.
– Tworzeniem pionierskich technologii i rozwiązań dla naszych klientów zajmujemy się od stuleci – mówi Klaas Kruithof, Chief Technology Officer w AkzoNobel. – Obecnie, w czasach szybkiego rozwoju technologii w tak wielu dziedzinach, zapraszamy inne firmy do wspólnego działania w celu dalszego przesuwania granic – poza obecne oczekiwania, wyobrażenia i pokolenia. Paint the Future to nasz sposób na rozwój innowacji w branży farb i powłok specjalistycznych we współpracy z innymi podmiotami.
Wyjątkowe podejście AkzoNobel do innowacji, oparte na obopólnych korzyściach, naprawdę działa. Nowe technologie i zaawansowane rozwiązania dzięki współpracy powstają znacznie szybciej, co potwierdza doświadczenie z pierwszej edycji konkursu. W ciągu zaledwie dwóch lat inicjatywa Paint the Future przyniosła 18 udanych projektów.
– Możliwość skorzystania z wiedzy, doświadczenia, zasobów i globalnego zasięgu AkzoNobel, a także know how 2 220 członków naszego ekosystemu, to dla startupów niesamowita szansa, by dużo szybciej wdrożyć swoje rozwiązania. Razem możemy dojść o wiele dalej – mówi Ally van der Boon, Paint the Future Program Manager.
Tegoroczne wyzwanie obejmuje pięć kategorii:
- Ulepszona funkcjonalność: Jakie ekscytujące nowe funkcjonalności i/lub możliwości transformacyjne może przynieść zgłoszona technologia, by ożywić malowane powierzchnie?
- Doświadczenie klienta: W jaki sposób proponowane rozwiązanie może polepszyć doświadczenie czerpane przez klientów z produktów i usług AkzoNobel?
- Inteligentna aplikacja: W jaki sposób nowe rozwiązanie może zmienić lub ulepszyć sposób stosowania farb i lakierów?
- Rozwiązania circular system: W jaki sposób zgłoszone rozwiązanie umożliwia powtórne wykorzystanie materiałów w dowolnym etapie działalności biznesowej (value chain)?
- Inteligentna produkcja i łańcuch dostaw: W jaki sposób nowatorskie rozwiązanie pomoże tworzyć i wdrażać inteligentniejsze rozwiązania w produkcji i łańcuchu dostaw?
Paint the Future zainicjowany został przez AkzoNobel w 2019 r. jako globalny ekosystem tworzenia innowacji poprzez współpracę. To śmiała inicjatywa, która ma przyspieszać rozwój, testować, wdrażać i odpowiednio dostosowywać idee i rozwiązania przeznaczone dla branży farb i lakierów. W ramach Paint the Future producent realizuje różnorakie programy mające przyspieszyć rozwój technologiczny. Początkowo konkurs przeznaczony był dla startupów, jednak szybko dołączyły do niego uczelnie wyższe, instytuty badawcze i dwie duże grupy dostawców. Dzięki nieustannemu wzrostowi i rozwojowi ekosystemu zasilanego sukcesami każdego z programów, Paint the Future stał się największym przedsięwzięciem tego rodzaju w branży.
Więcej informacji znajduje się na stronie letspaintthefuture.com.
***
Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.