AkzoNobel zaprasza startupy do kolejnej edycji programu Paint the Future
Rusza druga edycja międzynarodowego konkursu dla startupów – Paint the Future 2021. Wszystkie nowatorskie rozwiązania z obszaru farb i powłok specjalistycznych zgłoszone do programu między 18 maja a 20 lipca otrzymają wsparcie ekspertów z branży. Najlepsze projekty mają szansę na globalne wdrożenie w ramach umowy partnerskiej z AkzoNobel. Finał planowany jest na koniec roku.
– Tworzeniem pionierskich technologii i rozwiązań dla naszych klientów zajmujemy się od stuleci – mówi Klaas Kruithof, Chief Technology Officer w AkzoNobel. – Obecnie, w czasach szybkiego rozwoju technologii w tak wielu dziedzinach, zapraszamy inne firmy do wspólnego działania w celu dalszego przesuwania granic – poza obecne oczekiwania, wyobrażenia i pokolenia. Paint the Future to nasz sposób na rozwój innowacji w branży farb i powłok specjalistycznych we współpracy z innymi podmiotami.
Wyjątkowe podejście AkzoNobel do innowacji, oparte na obopólnych korzyściach, naprawdę działa. Nowe technologie i zaawansowane rozwiązania dzięki współpracy powstają znacznie szybciej, co potwierdza doświadczenie z pierwszej edycji konkursu. W ciągu zaledwie dwóch lat inicjatywa Paint the Future przyniosła 18 udanych projektów.
– Możliwość skorzystania z wiedzy, doświadczenia, zasobów i globalnego zasięgu AkzoNobel, a także know how 2 220 członków naszego ekosystemu, to dla startupów niesamowita szansa, by dużo szybciej wdrożyć swoje rozwiązania. Razem możemy dojść o wiele dalej – mówi Ally van der Boon, Paint the Future Program Manager.
Tegoroczne wyzwanie obejmuje pięć kategorii:
- Ulepszona funkcjonalność: Jakie ekscytujące nowe funkcjonalności i/lub możliwości transformacyjne może przynieść zgłoszona technologia, by ożywić malowane powierzchnie?
- Doświadczenie klienta: W jaki sposób proponowane rozwiązanie może polepszyć doświadczenie czerpane przez klientów z produktów i usług AkzoNobel?
- Inteligentna aplikacja: W jaki sposób nowe rozwiązanie może zmienić lub ulepszyć sposób stosowania farb i lakierów?
- Rozwiązania circular system: W jaki sposób zgłoszone rozwiązanie umożliwia powtórne wykorzystanie materiałów w dowolnym etapie działalności biznesowej (value chain)?
- Inteligentna produkcja i łańcuch dostaw: W jaki sposób nowatorskie rozwiązanie pomoże tworzyć i wdrażać inteligentniejsze rozwiązania w produkcji i łańcuchu dostaw?
Paint the Future zainicjowany został przez AkzoNobel w 2019 r. jako globalny ekosystem tworzenia innowacji poprzez współpracę. To śmiała inicjatywa, która ma przyspieszać rozwój, testować, wdrażać i odpowiednio dostosowywać idee i rozwiązania przeznaczone dla branży farb i lakierów. W ramach Paint the Future producent realizuje różnorakie programy mające przyspieszyć rozwój technologiczny. Początkowo konkurs przeznaczony był dla startupów, jednak szybko dołączyły do niego uczelnie wyższe, instytuty badawcze i dwie duże grupy dostawców. Dzięki nieustannemu wzrostowi i rozwojowi ekosystemu zasilanego sukcesami każdego z programów, Paint the Future stał się największym przedsięwzięciem tego rodzaju w branży.
Więcej informacji znajduje się na stronie letspaintthefuture.com.
***
Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Transport
Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego

To nie brak środków, ale systemowe bariery, w tym uzależnienie od programów unijnych, uniemożliwiają efektywne inwestycje na kolei – oceniają przedstawiciele Izby Gospodarczej Transportu Lądowego oraz Railway Business Forum. To powoduje problemy firm wykonawczych, ma negatywny wpływ na konkurencyjność branży i rozwój gospodarczy Polski. Osłabia także strategiczne zdolności transportowe, niezbędne dla bezpieczeństwa państwa. Eksperci z IGTL i RBF apelują o pilną reformę finansowania kolei. Jak podkreślają, nie wymaga ona nowych źródeł finansowania, ale tylko ich uelastycznienia. Nad swoimi rozwiązaniami pracuje też resort infrastruktury.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.