AkzoNobel zaprasza startupy do kolejnej edycji programu Paint the Future
Rusza druga edycja międzynarodowego konkursu dla startupów – Paint the Future 2021. Wszystkie nowatorskie rozwiązania z obszaru farb i powłok specjalistycznych zgłoszone do programu między 18 maja a 20 lipca otrzymają wsparcie ekspertów z branży. Najlepsze projekty mają szansę na globalne wdrożenie w ramach umowy partnerskiej z AkzoNobel. Finał planowany jest na koniec roku.
– Tworzeniem pionierskich technologii i rozwiązań dla naszych klientów zajmujemy się od stuleci – mówi Klaas Kruithof, Chief Technology Officer w AkzoNobel. – Obecnie, w czasach szybkiego rozwoju technologii w tak wielu dziedzinach, zapraszamy inne firmy do wspólnego działania w celu dalszego przesuwania granic – poza obecne oczekiwania, wyobrażenia i pokolenia. Paint the Future to nasz sposób na rozwój innowacji w branży farb i powłok specjalistycznych we współpracy z innymi podmiotami.
Wyjątkowe podejście AkzoNobel do innowacji, oparte na obopólnych korzyściach, naprawdę działa. Nowe technologie i zaawansowane rozwiązania dzięki współpracy powstają znacznie szybciej, co potwierdza doświadczenie z pierwszej edycji konkursu. W ciągu zaledwie dwóch lat inicjatywa Paint the Future przyniosła 18 udanych projektów.
– Możliwość skorzystania z wiedzy, doświadczenia, zasobów i globalnego zasięgu AkzoNobel, a także know how 2 220 członków naszego ekosystemu, to dla startupów niesamowita szansa, by dużo szybciej wdrożyć swoje rozwiązania. Razem możemy dojść o wiele dalej – mówi Ally van der Boon, Paint the Future Program Manager.
Tegoroczne wyzwanie obejmuje pięć kategorii:
- Ulepszona funkcjonalność: Jakie ekscytujące nowe funkcjonalności i/lub możliwości transformacyjne może przynieść zgłoszona technologia, by ożywić malowane powierzchnie?
- Doświadczenie klienta: W jaki sposób proponowane rozwiązanie może polepszyć doświadczenie czerpane przez klientów z produktów i usług AkzoNobel?
- Inteligentna aplikacja: W jaki sposób nowe rozwiązanie może zmienić lub ulepszyć sposób stosowania farb i lakierów?
- Rozwiązania circular system: W jaki sposób zgłoszone rozwiązanie umożliwia powtórne wykorzystanie materiałów w dowolnym etapie działalności biznesowej (value chain)?
- Inteligentna produkcja i łańcuch dostaw: W jaki sposób nowatorskie rozwiązanie pomoże tworzyć i wdrażać inteligentniejsze rozwiązania w produkcji i łańcuchu dostaw?
Paint the Future zainicjowany został przez AkzoNobel w 2019 r. jako globalny ekosystem tworzenia innowacji poprzez współpracę. To śmiała inicjatywa, która ma przyspieszać rozwój, testować, wdrażać i odpowiednio dostosowywać idee i rozwiązania przeznaczone dla branży farb i lakierów. W ramach Paint the Future producent realizuje różnorakie programy mające przyspieszyć rozwój technologiczny. Początkowo konkurs przeznaczony był dla startupów, jednak szybko dołączyły do niego uczelnie wyższe, instytuty badawcze i dwie duże grupy dostawców. Dzięki nieustannemu wzrostowi i rozwojowi ekosystemu zasilanego sukcesami każdego z programów, Paint the Future stał się największym przedsięwzięciem tego rodzaju w branży.
Więcej informacji znajduje się na stronie letspaintthefuture.com.
***
Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com
Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.
Firma
Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
Szanse i zagrożenia związane z nowymi technologiami, w szczególności rozwój sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa oraz zrównoważonego rozwoju i zmienność geopolityczna – to te tematy zyskują na znaczeniu na agendzie zarządów oraz rad nadzorczych działających w Europie spółek giełdowych. Jak wskazuje Raport Board Monitor Europe 2024, rola tych organów w firmach rośnie. Podobnie jak zaangażowanie pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.