Komunikaty PR

AkzoNobel zaprasza startupy do kolejnej edycji programu Paint the Future

2021-05-24  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania PTF_IP ( 0.71 MB )

Rusza druga edycja międzynarodowego konkursu dla startupów – Paint the Future 2021. Wszystkie nowatorskie rozwiązania z obszaru farb i powłok specjalistycznych zgłoszone do programu między 18 maja a 20 lipca otrzymają wsparcie ekspertów z branży. Najlepsze projekty mają szansę na globalne wdrożenie w ramach umowy partnerskiej z AkzoNobel. Finał planowany jest na koniec roku.

 

Tworzeniem pionierskich technologii i rozwiązań dla naszych klientów zajmujemy się od stuleci – mówi Klaas Kruithof, Chief Technology Officer w AkzoNobel. – Obecnie, w czasach szybkiego rozwoju technologii w tak wielu dziedzinach, zapraszamy inne firmy do wspólnego działania w celu dalszego przesuwania granic – poza obecne oczekiwania, wyobrażenia i pokolenia. Paint the Future to nasz sposób na rozwój innowacji w branży farb i powłok specjalistycznych we współpracy z innymi podmiotami.

 

Wyjątkowe podejście AkzoNobel do innowacji, oparte na obopólnych korzyściach, naprawdę działa. Nowe technologie i zaawansowane rozwiązania dzięki współpracy powstają znacznie szybciej, co potwierdza doświadczenie z pierwszej edycji konkursu. W ciągu zaledwie dwóch lat inicjatywa Paint the Future przyniosła 18 udanych projektów.

 

Możliwość skorzystania z wiedzy, doświadczenia, zasobów i globalnego zasięgu AkzoNobel, a także know how 2 220 członków naszego ekosystemu, to dla startupów niesamowita szansa, by dużo szybciej wdrożyć swoje rozwiązania. Razem możemy dojść o wiele dalej – mówi Ally van der Boon, Paint the Future Program Manager.

 

Tegoroczne wyzwanie obejmuje pięć kategorii:

 

  • Ulepszona funkcjonalność: Jakie ekscytujące nowe funkcjonalności i/lub możliwości transformacyjne może przynieść zgłoszona technologia, by ożywić malowane powierzchnie?
  • Doświadczenie klienta: W jaki sposób proponowane rozwiązanie może polepszyć doświadczenie czerpane przez klientów z produktów i usług AkzoNobel?
  • Inteligentna aplikacja: W jaki sposób nowe rozwiązanie może zmienić lub ulepszyć sposób stosowania farb i lakierów?
  • Rozwiązania circular system: W jaki sposób zgłoszone rozwiązanie umożliwia powtórne wykorzystanie materiałów w dowolnym etapie działalności biznesowej (value chain)?
  • Inteligentna produkcja i łańcuch dostaw: W jaki sposób nowatorskie rozwiązanie pomoże tworzyć i wdrażać inteligentniejsze rozwiązania w produkcji i łańcuchu dostaw?

 

Paint the Future zainicjowany został przez AkzoNobel w 2019 r. jako globalny ekosystem tworzenia innowacji poprzez współpracę. To śmiała inicjatywa, która ma przyspieszać rozwój, testować, wdrażać i odpowiednio dostosowywać idee i rozwiązania przeznaczone dla branży farb i lakierów. W ramach Paint the Future producent realizuje różnorakie programy mające przyspieszyć rozwój technologiczny. Początkowo konkurs przeznaczony był dla startupów, jednak szybko dołączyły do niego uczelnie wyższe, instytuty badawcze i dwie duże grupy dostawców. Dzięki nieustannemu wzrostowi i rozwojowi ekosystemu zasilanego sukcesami każdego z programów, Paint the Future stał się największym przedsięwzięciem tego rodzaju w branży.

 

Więcej informacji znajduje się na stronie letspaintthefuture.com.

 

***

Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami Biuro prasowe
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad
Startupy Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
2024-11-20 | 08:30

Helping Hand laureatem Prix Galien Polska

HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i
Startupy Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
2024-11-04 | 15:00

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.

Robotyka i SI

Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować rolnictwo. Pomaga w zbiorach i dzięki niej koszty działania gospodarstw są niższe

Algorytmy sztucznej inteligencji są dziś wykorzystywane m.in. do analizy zdjęć roślin, prognozowania plonów czy automatycznego sterowania maszynami. AI wspiera dziś produkcję rolną na wielu poziomach – od siewu po zbiór, a nawet sprzedaż, pomaga też ograniczyć koszty i adaptować się do zmian klimatu. Dlatego, choć teraz w Polsce z nowych technologii korzystają przede wszystkim właściciele największych gospodarstw, skala wykorzystania AI szybko rośnie.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.