Środki smarne ELF rekomendowane przez SsangYong
ELF, marka środków smarnych należąca do TotalEnergies, umacnia swoją pozycję na polskim rynku. Rekomendacja SsangYonga w segmencie samochodów terenowych i SUV podkreśla uniwersalność gamy produktów ELF i jej kompatybilność z najbardziej zaawansowanymi silnikami pojazdów produkowanych na całym świecie. Symbolicznym wydarzeniem, inaugurującym współpracę ELF i SsangYong, był udział przedstawicieli ELF w konferencji dealerów SsangYong w Warszawie 17 stycznia 2024 r.
Jedną z mocnych stron marki SsangYong jest jej odporność na ekstremalnie trudne warunki eksploatacji. To samo można powiedzieć o produktach ELF. Oleje ELF radzą sobie nawet z najtrudniejszymi wyzwaniami, co potwierdzają liczne niezależne homologacje i testy producentów. Dlatego cieszymy się, że możemy połączyć siły i zaoferować naszym klientom to, co najlepsze z obu światów - solidne samochody z doskonałymi środkami smarnymi, które zapewnią im wiele lat bezawaryjnej pracy."
Jesper Rosenkrans, Dyrektor Generalny TotalEnergies Marketing Polska
ELF Evolution Full-Tech FDX 0W-30
Flagowym produktem ELF dla modeli SsangYong (np. wyposażonych w silniki 1.5 GDI Turbo i 2.2 D) jest ELF Evolution Full-Tech FDX 0W-30, który został zaprojektowany do smarowania najnowszych europejskich silników benzynowych i wysokoprężnych wymagających klasyfikacji ACEA C2 i lepkości SAE 0W-30, spełniających normy emisji spalin Euro 5 i Euro 6. Idealnie sprawdza się w najtrudniejszych warunkach - w terenie, na autostradzie, w korkach.
ELF Evolution Full-Tech FDX 0W-30 nadaje się do wszystkich stylów jazdy - zarówno sportowego, jak i ekonomicznego, gdzie skutecznie pomaga oszczędzać paliwo dzięki doskonałej odporności na utlenianie. Olej ELF Evolution Full-Tech FDX 0W-30 charakteryzuje się bardzo wysokim wskaźnikiem lepkości, dzięki czemu doskonale chroni silnik zarówno podczas zimnego rozruchu, jak i wtedy, gdy jego temperatura zbliża się do granicznych wartości konstrukcyjnych. Alternatywną propozycją, dedykowaną mniej wymagającym jednostkom (np. silnik 2.0D), jest ELF Evolution Full-Tech C2 5W-30.
ELF i SsangYong - marki z tradycjami
ELF to marka środków smarnych istniejąca od 1967 roku, należąca do TotalEnergies, globalnej firmy multienergetycznej, producenta i dostawcy energii w postaci ropy naftowej i biopaliw, gazu ziemnego i gazów zielonych, odnawialnych źródeł energii i energii elektrycznej. ELF odegrał kluczową rolę w historii wyścigów, osiągając wiele sukcesów w sportach motorowych, zarówno w kategorii samochodów (156 zwycięstw w Grand Prix, 10 tytułów kierowcy i 9 tytułów producenta), jak i motocykli (33 zwycięstwa w MotoGP i 2 tytuły mistrza świata). Globalny sukces ELF wywodzi się z jego zaangażowania w pasję, wiedzę specjalistyczną i rozwijanie oferty produktów premium.
SsangYong jest najstarszym producentem samochodów w Korei Południowej. Firma została założona w 1954 roku i od tego czasu nieprzerwanie specjalizuje się w produkcji modeli terenowych oraz popularnych SUV-ów. Samochody SsangYong doskonale sprawdzają się w trudnych warunkach, ale nie jest to ich jedyna zaleta. Użytkownicy doceniają ich funkcjonalność i niezawodność. Wybrane modele lub rozwiązania objęte są nawet 10-letnią gwarancją.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.