SoftBlue wypracowało 15,2 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2021 r.
SoftBlue SA, spółka notowana na NewConnect działająca w dziedzinie IT, w 2021 r. wypracowała 15,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, stanowi to ponad dwukrotność przychodów z 2020 r. (6,5 mln zł). Rosnąca skala działalności Spółki i bardzo dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się na wzrost zysku operacyjnego z 0,7 mln zł w 2020 r. na 2,4 mln zł w ubiegłym roku. Spółka skoncentrowała się na dalszym pozyskiwaniu nowych klientów w Polsce i za granicą oferując usługi w zakresie software i hardware oraz autorskie rozwiązanie Eco Solutions (AirDron).
Kontynuacja założeń i planów z lat poprzednich pozwalała Spółce na jednoczesne podjęcie intensywnych prac nad poszerzeniem możliwości świadczenia usług programistycznych. W tym celu SoftBlue powiększyło zespół deweloperski oraz pozyskało nowe kontrakty na realizację takich zadań.
- Z dużą świadomością własnych potrzeb rozpoczęliśmy negocjacje z wybranym kontrahentem w celu akwizycji. Mając na uwadze dobro kondycji finansowej Spółki zdecydowaliśmy się zaoferować właścicielowi podmiotu instrumenty finansowe, które nie obciążą budżetu Spółki, a pozwolą dokonać rzetelnej zapłaty za nabycie przedsiębiorstwa. - powiedział Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
W maju br. akcjonariusze SoftBlue na Walnym Zgromadzeniu Spółki zdecydowali o podniesieniu kapitału zakładowego o kwotę 590 tys. zł. Podwyższenie kapitału zakładowego Spółki zostanie dokonane poprzez emisję 5,9 mln akcji zwykłych na okaziciela serii G o wartości nominalnej 0,10 zł. Cena emisyjna wyniesie 0,71 zł. Akcje w ramach oferty prywatnej zostały skierowane do obecnego właściciela podmiotu.
Spółka skupiła się na działalności Badawczo-Rozwojowej oraz realizowanych inwestycjach. SoftBlue podpisało umowy m. in. na świadczenie usług IT, badawczo rozwojowych oraz sprzedaży rozwiązania do badania zanieczyszczenia powietrza za pomocą dronów z głowicą dla podmiotów prywatnych oraz samorządowych.
- Jeśli chodzi o nasze rozwiązania w zakresie Eco Solutions to wyszliśmy poza dotychczasowe założenia komercjalizacji produktu AirDron na rodzimym rynku i zdecydowaliśmy się na ekspansję zagraniczną. Dywersyfikacja geograficzna sprzedaży jest fundamentem w dalszym dynamicznym rozwoju naszego przedsiębiorstwa – powiedział Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
Spółka aktywnie uczestniczy w budowaniu wartości projektów technologicznych. SoftBlue posiada własne projekty takie jak AirDron, które komercjalizuje. Spółka oferuje również kompleksowe wsparcie merytoryczne wspomagające projektodawców naukowych w komercjalizacji ich przedsięwzięć. Strategią SoftBlue jest dalsze zwiększanie skali prowadzonego biznesu jak również ekspansja opracowywanych produktów oraz pomysłów na rynki zagraniczne. Spółka konsekwentnie realizuje politykę sprzedażową w zakresie umacniania pozycji na rynku telekomunikacyjnym.
SoftBlue jest na etapie budowy własnego Centrum B+R będącego miejscem opracowującym rozwiązania optymalizujące zarządzenia zasobami wodnymi oraz energetycznymi. Spółka otrzymała na ten cel ponad 5,4 mln zł z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Wartość całej inwestycji to ponad 12 mln zł.
Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł
SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI
Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.