SoftBlue notuje 46 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w II kwartale br.
Notowana na NewConnect spółka SoftBlue, w II kwartale 2022 r. wypracowała prawie 5,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, co daje 46 proc. wzrost rdr. W całym pierwszym półroczu spółka osiągnęła ponad 11,8 mln zł przychodów ze sprzedaży (+85 proc. rdr) oraz zysk netto w wysokości 204 tys. zł (+34 proc. rdr).
- W II kwartale br. skupiliśmy się na rozwoju trzech kluczowych segmentów naszej działalności, do których należą Software oraz Hardware, rozwiązania IoT oraz telekomunikacja. Wypracowane wyniki potwierdzają, że nasz biznes przynosi oczekiwane efekty. W raportowanym okresie podpisaliśmy także umowy z nowymi klientami z Polski jak i zza granicy. Głównie koncentrujemy się na tych drugich, z uwagi na wysoką marżowość. – powiedział Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
Osiągnięte w okresie kwiecień-czerwiec wyniki finansowe to efekt realizowanych projektów informatycznych. SoftBlue podpisało w tym czasie kilka nowych umów dotyczących rozwiązań IT. Spółka skupiła się również na rozwoju działalności badawczo-rozwojowej oraz telekomunikacyjnej. W II kwartale przychody netto ze sprzedaży wyniosły niespełna 5,3 mln zł, w analogicznym okresie poprzedniego roku było to 3,6 mln zł. Zysk netto wzrósł rdr z 14 tys. zł na 57 tys. zł.
- Osiągnięte wyniki finansowe zawdzięczamy głównie zleceniom z sektora IT. Skupiamy się na tym, aby nasz portfel zamówień był zdywersyfikowany pod względem geograficznym, co ma pomóc nam uchronić biznes przed niekorzystnymi zjawiskami na rynku. Jeśli chodzi o nasze flagowe rozwiązanie z zakresu Eco Solutions, czyli AirDrona, w dalszym ciągu pracujemy nad jego rozwojem, aby zyskał jak największą rozpoznawalność na rynkach zagranicznych. Dywersyfikacja jest dla naszego biznesu niezwykle istotna – dodał Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
Spółka aktywnie uczestniczy w budowaniu wartości projektów technologicznych. Obecnie SoftBlue buduje własne Centrum B+R, które zostanie oddane o użytku w 2023 r.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.