Komunikaty PR

Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik

2024-12-19  |  18:00
Biuro prasowe

Prawidłowa obsługa kuli haka holowniczego wymaga podstawowej wiedzy technicznej. W zależności od tego, jaki rodzaj głowicy zaczepowej wybierzemy, ma ona wpływ na sposób eksploatacji całego zestawu hak - przyczepa. W dzisiejszym poradniku Steinhof przyglądamy się bliżej temu wątkowi.

Stosowanie zaczepów kulowych i głowic zaczepowych wyposażonych w stabilizatory sprzęgu wymaga przestrzegania kilku istotnych zasad, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i trwałość sprzętu. Jedną z kluczowych kwestii jest zakaz smarowania zaczepów kulowych oraz okładzin ciernych znajdujących się wewnątrz zaczepu. Dlaczego to takie ważne? 

Zasada zwiększonego tarcia

W głowicach zaczepowych ze stabilizatorami sprzęgu smarowanie zaczepów kulowych jest zabronione, ponieważ stabilizatory sprzęgu działają na zasadzie zwiększonego tarcia między zaczepem kulowym a okładzinami ciernymi. Ich zadaniem jest redukcja kołysania i wibracji przyczepy podczas jazdy. Użycie smaru zmniejszyłoby tarcie, co mogłoby prowadzić do nieskutecznej pracy stabilizatora, zwiększenia ryzyka niestabilności zestawu i obniżenia poziomu bezpieczeństwa na drodze.

Postępowanie w przypadku zanieczyszczenia smarem

Jeżeli zaczep kulowy lub okładziny cierne zostaną przypadkowo pokryte smarem, należy je natychmiast odtłuścić. W tym celu można użyć środków chemicznych przeznaczonych do odtłuszczania, takich jak preparaty na bazie alkoholu izopropylowego. Dokładne odtłuszczenie powierzchni zapewni prawidłowe działanie stabilizatora i zapobiegnie problemom w użytkowaniu przyczepy.

Prawidłowy nacisk na kulę haka

Kolejną istotną kwestią w użytkowaniu zaczepu kulowego i głowicy zaczepowej ze stabilizatorem jest kontrola nacisku na kulę haka. Dopuszczalny nacisk oznaczony symbolem "s" znajduje się na zaczepie kulowym, urządzeniu najazdowym lub samym haku. Wartość ta określa maksymalny nacisk statyczny, jaki może być wywierany na kulę haka – najczęściej wynosi od 75 do 100 kg. 

Konsekwencje nieprzestrzegania zasad

Niesmarowanie zaczepu kulowego i dbanie o odpowiedni nacisk na kulę to nie tylko kwestia zgodności z zaleceniami producentów, ale przede wszystkim bezpieczeństwa. 

Niedostosowanie się do tych zasad może prowadzić do:

  • nieskutecznego działania stabilizatora sprzęgu

  • nadmiernego zużycia okładzin ciernych

  • zmniejszenia stabilności zestawu samochód-przyczepa

  • ryzyka wypadku na drodze

Zaczep kulowy z głowicą zaczepową wyposażoną w stabilizator sprzęgu to zaawansowane rozwiązanie, które znacząco poprawia bezpieczeństwo podróży z przyczepą. Jednak aby działał prawidłowo, należy bezwzględnie unikać smarowania zaczepu kulowego i przestrzegać zalecanych wartości nacisku. Regularna kontrola stanu zaczepu kulowego oraz dokładne odtłuszczanie powierzchni kontaktowych w razie ich zabrudzenia są kluczowe dla zapewnienia bezproblemowej i bezpiecznej eksploatacji

mówi - Mariusz Fornal, Kierownik działu konstrukcyjnego

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III Biuro prasowe
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Motoryzacja Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch
2024-12-18 | 11:50

Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch

Inteligentne parkowanie Wyjątkową funkcjonalność w kamerze Mio MiVue M820WD zapewnia inteligentny tryb parkingowy, który włącza się automatycznie po wyłączeniu silnika motocykla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.