Santander Consumer Multirent wspiera rozwój elektromobilności.
- Santander Consumer Multirent nawiązał współpracę z Kołem Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych Politechniki Wrocławskiej, z którym działa na rzecz innowacyjnych projektów w obszarze elektromobilności w ramach projektu LEM Wrocław. Poza wsparciem finansowym, które pomaga studentom tworzyć pojazdy elektryczne, kooperacja ma także wymiar edukacyjny. W październiku br. Santander Consumer Multirent i członkowie koła naukowego planują m.in. wspólny webinar poświęcony kobietom w elektromobilności.
- Wspieranie rozwoju elektromobilności staje się coraz ważniejsze w obliczu rosnącego zainteresowania elektrykami. Jak wynika z danych wewnętrznych Santander Consumer Multirent, zainteresowanie leasingiem na auto elektryczne w II kw. bieżącego roku wzrosło o prawie 600 proc. w porównaniu z II kw. ubiegłego roku.
Wrocław, 05 października 2023 r. – INFORMACJA PRASOWA
Santander Consumer Multirent nawiązał współpracę z Kołem Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych z Politechniki Wrocławskiej. Leasingodawca tym samym wspiera finansowo innowacyjne rozwiązania koła dla sektora automotive. Organizacja studencka zajmuje się konstrukcją elektrycznych pojazdów, wykorzystując autorskie rozwiązania oraz nowe technologie. W ramach projektu LEM Wrocław, w którym działa ponad 60 studentów działających w kole Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych Politechniki Wrocławskiej, powstało już 8 unikalnych konstrukcji elektrycznych jednośladów. Młodzi inżynierowie zbudowali właśnie kolejny szosowy motocykl „na prąd” – LEM Tachyon.
Wsparcie rozwoju elektromobilności staje się coraz ważniejsze w świetle rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE o braku możliwości rejestracji w krajach Unii Europejskiej nowych pojazdów z silnikiem spalinowym z początkiem 2035 roku. Zainteresowanie widać również ze strony kierowców. Według danych z najnowszego raportu Santander Consumer Multirent „E-rewolucja w świecie motoryzacji”, zakup samochodu elektrycznego rozważałaby obecnie co czwarta osoba z prawem jazdy. Co więcej, 90 proc. zainteresowanych elektrycznymi autami przyznaje, że do zdecydowania się na taki pojazd zachęciłoby ich dofinansowanie z programu „Mój elektryk”.
- Świat kieruje się w stronę elektromobilności. Chcemy wspierać te działania, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Kołem Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych Politechniki Wrocławskiej w ramach projektu LEM Wrocław – komentuje Marek Dwornik, prezes Santander Consumer Multirent. – Zainteresowanie elektrykami widać również po stronie klientów. Jak wynika z naszych danych wewnętrznych, liczba umów na leasing na auto elektryczne w II kw. bieżącego roku wzrosła aż o 588 proc. w porównaniu do tego samego okresu czasu w ubiegłym roku. Co więcej, w okresie od marca do grudnia 2022 roku zaobserwowaliśmy wzrost podpisanych umów o leasing elektryka w Santander Consumer Multirent o 89 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2021. Poza zmianami rynkowymi, wpływ na to ma z pewnością dofinansowanie z programu „Mój elektryk”, do którego przystąpiliśmy na początku ubiegłego roku oraz fakt, że wszyscy producenci samochodów sukcesywnie wprowadzają modele elektryczne do swojej oferty. Blisko współpracujemy też z producentami wyłącznie samochodów elektrycznych, takich jak Tesla, Maxus czy Seres.
Santander Consumer Multirent planuje wspierać projekt LEM Wrocław długofalowo. Współpraca z kołem naukowym, poza aspektem finansowym, ma także wymiar edukacyjny. W październiku leasingodawca wraz z młodymi inżynierami planują m.in. wspólny webinar poświęcony roli kobiet w elektromobilności.
Santander Consumer Multirent jest częścią hiszpańskiej Grupy Santander. Na polskim rynku działa od 2007 roku. Firma specjalizuje się w leasingu operacyjnym pojazdów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Podstawowym założeniem produktów leasingowych Santander Consumer Multirent jest dostępność dla małych, średnich jak i mikroprzedsiębiorstw, a także dla dużych klientów korporacyjnych. Santander Consumer Multirent współpracuje z importerami takich marek samochodowych jak Mazda, Mitsubishi, Suzuki, a także z markami motocyklowymi: Yamaha, Suzuki, KTM, Triumph. Produkty leasingowe są dystrybuowane poprzez sieć dealerów samochodowych wszystkich marek, które współpracują z Santander Consumer Bankiem i z Santander Consumer Multirent, a także poprzez partnerów i pośredników oraz Doradców Mobilnych Santander Consumer Banku.
Dodatkowych informacji udziela:
Magdalena Grzelak
magdalena.grzelak@santanderconsumer.pl
tel. +48 601 161 442

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku
Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Medycyna
Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali inteligentną piżamę, której zadaniem jest monitorowanie w warunkach domowych wzorców oddechu podczas snu i wykrywanie jego zaburzeń takich jak bezdech senny, chrapanie czy bruksizm. Jest to możliwe dzięki znajdującym się w materiale zaawansowanym grafenowym czujnikom tensometrycznym. Urządzenie może stać się alternatywą dla często niekomfortowej dla pacjentów diagnostyki w warunkach szpitalnych lub z wykorzystaniem nieporęcznego sprzętu.
Infrastruktura
Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć

Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.