Komunikaty PR

Santander Consumer Multirent wspiera rozwój elektromobilności.

2023-10-06  |  11:10
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania docx ( 0.07 MB )
  • Santander Consumer Multirent nawiązał współpracę z Kołem Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych Politechniki Wrocławskiej, z którym działa na rzecz innowacyjnych projektów w obszarze elektromobilności w ramach projektu LEM Wrocław. Poza wsparciem finansowym, które pomaga studentom tworzyć pojazdy elektryczne, kooperacja ma także wymiar edukacyjny. W październiku br. Santander Consumer Multirent i członkowie koła naukowego planują m.in. wspólny webinar poświęcony kobietom w elektromobilności.

 

  • Wspieranie rozwoju elektromobilności staje się coraz ważniejsze w obliczu rosnącego zainteresowania elektrykami. Jak wynika z danych wewnętrznych Santander Consumer Multirent, zainteresowanie leasingiem na auto elektryczne w II kw. bieżącego roku wzrosło o prawie 600 proc. w porównaniu z II kw. ubiegłego roku.

 

Wrocław, 05 października 2023 r. – INFORMACJA PRASOWA

Santander Consumer Multirent nawiązał współpracę z Kołem Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych z Politechniki Wrocławskiej. Leasingodawca tym samym wspiera finansowo innowacyjne rozwiązania koła dla sektora automotive. Organizacja studencka zajmuje się konstrukcją elektrycznych pojazdów, wykorzystując autorskie rozwiązania oraz nowe technologie. W ramach projektu LEM Wrocław, w którym działa ponad 60 studentów działających w kole Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych Politechniki Wrocławskiej, powstało już 8 unikalnych konstrukcji elektrycznych jednośladów. Młodzi inżynierowie zbudowali właśnie kolejny szosowy motocykl „na prąd” – LEM Tachyon.

Wsparcie rozwoju elektromobilności staje się coraz ważniejsze w świetle rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE o braku możliwości rejestracji w krajach Unii Europejskiej nowych pojazdów z silnikiem spalinowym z początkiem 2035 roku. Zainteresowanie widać również ze strony kierowców. Według danych z najnowszego raportu Santander Consumer Multirent „E-rewolucja w świecie motoryzacji”, zakup samochodu elektrycznego rozważałaby obecnie co czwarta osoba z prawem jazdy. Co więcej, 90 proc. zainteresowanych elektrycznymi autami przyznaje, że do zdecydowania się na taki pojazd zachęciłoby ich dofinansowanie z programu „Mój elektryk”.

- Świat kieruje się w stronę elektromobilności. Chcemy wspierać te działania, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Kołem Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych Politechniki Wrocławskiej w ramach projektu LEM Wrocław – komentuje Marek Dwornik, prezes Santander Consumer Multirent. – Zainteresowanie elektrykami widać również po stronie klientów. Jak wynika z naszych danych wewnętrznych, liczba umów na leasing na auto elektryczne w II kw. bieżącego roku wzrosła aż o 588 proc. w porównaniu do tego samego okresu czasu w ubiegłym roku. Co więcej, w okresie od marca do grudnia 2022 roku zaobserwowaliśmy wzrost podpisanych umów o leasing elektryka w Santander Consumer Multirent o 89 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2021. Poza zmianami rynkowymi, wpływ na to ma z pewnością dofinansowanie z programu „Mój elektryk”, do którego przystąpiliśmy na początku ubiegłego roku oraz fakt, że wszyscy producenci samochodów sukcesywnie wprowadzają modele elektryczne do swojej oferty. Blisko współpracujemy też z producentami wyłącznie samochodów elektrycznych, takich jak Tesla, Maxus czy Seres.

Santander Consumer Multirent planuje wspierać projekt LEM Wrocław długofalowo. Współpraca z kołem naukowym, poza aspektem finansowym, ma także wymiar edukacyjny. W październiku leasingodawca wraz z młodymi inżynierami planują m.in. wspólny webinar poświęcony roli kobiet w elektromobilności.

Santander Consumer Multirent jest częścią hiszpańskiej Grupy Santander. Na polskim rynku działa od 2007 roku. Firma specjalizuje się w leasingu operacyjnym pojazdów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Podstawowym założeniem produktów leasingowych Santander Consumer Multirent jest dostępność dla małych, średnich jak i mikroprzedsiębiorstw, a także dla dużych klientów korporacyjnych. Santander Consumer Multirent współpracuje z importerami takich marek samochodowych jak Mazda, Mitsubishi, Suzuki, a także z markami motocyklowymi: Yamaha, Suzuki, KTM, Triumph. Produkty leasingowe są dystrybuowane poprzez sieć dealerów samochodowych wszystkich marek, które współpracują z Santander Consumer Bankiem i z Santander Consumer Multirent, a także poprzez partnerów i pośredników oraz Doradców Mobilnych Santander Consumer Banku.

 

Dodatkowych informacji udziela:

Magdalena Grzelak

magdalena.grzelak@santanderconsumer.pl 

tel. +48 601 161 442

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.