Komunikaty PR

Rola haków holowniczych w transportowaniu przedmiotów zimą

2023-12-15  |  18:00
Biuro prasowe

Zima to wyjątkowo wymagający czas dla kierowców, zwłaszcza przy przewozie rzeczy na haku holowniczym. Bezpieczeństwo w tych warunkach zależy w dużym stopniu od jakości i właściwego użytkowania haków holowniczych, takich jak te produkowane przez Steinhof.

W sezonie jesienno-zimowym hak holowniczy bywa bezcennym akcesorium, które pomaga przewozić mało praktycznie przedmioty w przyczepkach. Bez znaczenia, czy będą to drzewka zamienione później w domach w choinki, czy drewno do opału domu. W każdym z tych przypadków należy zadbać o bezpieczeństwo przewozu zimą wszelkich towarów z pomocą haka holowniczego.

Stabilność i wytrzymałość haka holowniczego

W Steinhof bardzo dużą uwagę przykłada się do jakości projektu haków holowniczych. Ich jakość montażu ma wpływ na stabilność całego zestawu pojazdów w warunkach ograniczonej przyczepności nawierzchni, a także wytrzymałość samej konstrukcji haka holowniczego. Oczywiście drastyczne przekraczanie maksymalnego obciążenia haka, może naruszyć jego konstrukcję. Przestrzeganie zapisów w instrukcji obsługi haka holowniczego wspomaga zachowanie tych dwóch ważnych aspektów na optymalnym poziomie.

Regularna kontrola haka holowniczego

Szczególnie w sezonie jesienno-zimowym samochody narażone są na kontakt z błotem, solą drogową i dużą ilością wilgoci. Prawidłowe zabezpieczenie haka holowniczego przed tymi czynnikami zapewnia bezpieczeństwo przewozu. Jeśli z jakichś przyczyn hak holowniczy był zapięty w mocowaniu, gdy nie był używany, a w tym czasie na jezdni pojawiło się błoto pośniegowe, przed zaczepieniem przyczepy dobrze jest skontrolować kulę haka holowniczego. Jeśli występują zabrudzenia, które mogą negatywnie wpływać na stabilność połączenia głowicy haka z zaczepem, należy je usunąć.

Regularna kontrola kuli haka holowniczego wraz z ewentualnym smarowaniem kuli haka, jeśli wymaga tego sytuacja, powinna być przeprowadzana, co około 1500 km jazdy z przyczepką.

Prawidłowe obciążenie i zabezpieczenie ładunku

Nawet najlepiej zaprojektowany hak holowniczy będzie miał spore problemy z utrzymaniem stabilności całego zestawu, jeśli przekroczymy jego maksymalne obciążenie. Dodatkowo złe zabezpieczenie ładunku, może być bezpośrednią przyczyną poślizgu przyczepki i doprowadzić do poważnego wypadku. Łącznie z wypadnięciem całego zestawu pojazdów z jezdni.

Ważne jest, aby ładunek rozłożyć równomiernie na powierzchni przyczepki i zadbać o jego stabilność w czasie transportu. Istotny jest środek ciężkości przewożonego przedmiotu. Im znajduje się on niżej, tym przyczepka powinna być stabilniejsza. Należy równocześnie   pamiętać, żeby nie przekroczyć dopuszczalnego nacisku statycznego na kulę haka.

Należy pamiętać o prawidłowym zabezpieczeniu ładunku przy pomocy specjalistycznych pasów transportowych o dostosowanej wytrzymałości. Konieczne jest również oznakowanie elementów wystających poza obrys przyczepki. Na koniec musimy pamiętać o maksymalnej dopuszczalnej masie przyczepy i całego zestawu pojazdu. W zależności od kategorii prawa jazdy mamy inne uprawnienia do przewozu ładunków i ich ciężaru.

Pamiętaj o widoczności

Bardzo ważna zimą jest także prawidłowa widoczność. Wiązka elektryczna przyczepki oraz gniazdo przy haku holowniczym muszą być sprawne. Światła pozycyjne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej i kierunkowskazy wraz ze światłem biegu wstecznego (jeśli jest na wyposażeniu) są obowiązkowe.  Dlatego przed decyzją o przewozie określonego ładunku, dobrze jest to spokojnie sprawdzić i w razie problemów naprawić usterkę.

Haki holownicze Steinhof zaprojektowano do pracy w ekstremalnych warunkach. Kula haka holowniczego wraz z gniazdem elektrycznym są profesjonalnie zabezpieczone przed negatywnym wpływem wilgoci, soli drogowej i ujemnych temperatur. Kluczowe dla bezpieczeństwa przewozu rzeczy zimą, są planowanie, przygotowanie i brak pośpiechu, ponieważ to między innymi ten ostatni element jest przyczyną wielu problemów z bezpiecznym transportem ładunków zimą” - podsumowuje Dawid Tarchała - kierownik działu Badań i Rozwoju w Steinhof

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.