Komunikaty PR

Rola haków holowniczych w transportowaniu przedmiotów zimą

2023-12-15  |  18:00
Biuro prasowe

Zima to wyjątkowo wymagający czas dla kierowców, zwłaszcza przy przewozie rzeczy na haku holowniczym. Bezpieczeństwo w tych warunkach zależy w dużym stopniu od jakości i właściwego użytkowania haków holowniczych, takich jak te produkowane przez Steinhof.

W sezonie jesienno-zimowym hak holowniczy bywa bezcennym akcesorium, które pomaga przewozić mało praktycznie przedmioty w przyczepkach. Bez znaczenia, czy będą to drzewka zamienione później w domach w choinki, czy drewno do opału domu. W każdym z tych przypadków należy zadbać o bezpieczeństwo przewozu zimą wszelkich towarów z pomocą haka holowniczego.

Stabilność i wytrzymałość haka holowniczego

W Steinhof bardzo dużą uwagę przykłada się do jakości projektu haków holowniczych. Ich jakość montażu ma wpływ na stabilność całego zestawu pojazdów w warunkach ograniczonej przyczepności nawierzchni, a także wytrzymałość samej konstrukcji haka holowniczego. Oczywiście drastyczne przekraczanie maksymalnego obciążenia haka, może naruszyć jego konstrukcję. Przestrzeganie zapisów w instrukcji obsługi haka holowniczego wspomaga zachowanie tych dwóch ważnych aspektów na optymalnym poziomie.

Regularna kontrola haka holowniczego

Szczególnie w sezonie jesienno-zimowym samochody narażone są na kontakt z błotem, solą drogową i dużą ilością wilgoci. Prawidłowe zabezpieczenie haka holowniczego przed tymi czynnikami zapewnia bezpieczeństwo przewozu. Jeśli z jakichś przyczyn hak holowniczy był zapięty w mocowaniu, gdy nie był używany, a w tym czasie na jezdni pojawiło się błoto pośniegowe, przed zaczepieniem przyczepy dobrze jest skontrolować kulę haka holowniczego. Jeśli występują zabrudzenia, które mogą negatywnie wpływać na stabilność połączenia głowicy haka z zaczepem, należy je usunąć.

Regularna kontrola kuli haka holowniczego wraz z ewentualnym smarowaniem kuli haka, jeśli wymaga tego sytuacja, powinna być przeprowadzana, co około 1500 km jazdy z przyczepką.

Prawidłowe obciążenie i zabezpieczenie ładunku

Nawet najlepiej zaprojektowany hak holowniczy będzie miał spore problemy z utrzymaniem stabilności całego zestawu, jeśli przekroczymy jego maksymalne obciążenie. Dodatkowo złe zabezpieczenie ładunku, może być bezpośrednią przyczyną poślizgu przyczepki i doprowadzić do poważnego wypadku. Łącznie z wypadnięciem całego zestawu pojazdów z jezdni.

Ważne jest, aby ładunek rozłożyć równomiernie na powierzchni przyczepki i zadbać o jego stabilność w czasie transportu. Istotny jest środek ciężkości przewożonego przedmiotu. Im znajduje się on niżej, tym przyczepka powinna być stabilniejsza. Należy równocześnie   pamiętać, żeby nie przekroczyć dopuszczalnego nacisku statycznego na kulę haka.

Należy pamiętać o prawidłowym zabezpieczeniu ładunku przy pomocy specjalistycznych pasów transportowych o dostosowanej wytrzymałości. Konieczne jest również oznakowanie elementów wystających poza obrys przyczepki. Na koniec musimy pamiętać o maksymalnej dopuszczalnej masie przyczepy i całego zestawu pojazdu. W zależności od kategorii prawa jazdy mamy inne uprawnienia do przewozu ładunków i ich ciężaru.

Pamiętaj o widoczności

Bardzo ważna zimą jest także prawidłowa widoczność. Wiązka elektryczna przyczepki oraz gniazdo przy haku holowniczym muszą być sprawne. Światła pozycyjne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej i kierunkowskazy wraz ze światłem biegu wstecznego (jeśli jest na wyposażeniu) są obowiązkowe.  Dlatego przed decyzją o przewozie określonego ładunku, dobrze jest to spokojnie sprawdzić i w razie problemów naprawić usterkę.

Haki holownicze Steinhof zaprojektowano do pracy w ekstremalnych warunkach. Kula haka holowniczego wraz z gniazdem elektrycznym są profesjonalnie zabezpieczone przed negatywnym wpływem wilgoci, soli drogowej i ujemnych temperatur. Kluczowe dla bezpieczeństwa przewozu rzeczy zimą, są planowanie, przygotowanie i brak pośpiechu, ponieważ to między innymi ten ostatni element jest przyczyną wielu problemów z bezpiecznym transportem ładunków zimą” - podsumowuje Dawid Tarchała - kierownik działu Badań i Rozwoju w Steinhof

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.