Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu - niezależne komercyjne centrum badawczo-rozwojowe we współpracy z Gala Group Poland - wiodącym producentem świec w Europie, stworzyło i opatentowało unikatową świecę z jodem. Produkt właśnie trafił do sprzedaży, łącząc oryginalny design z właściwościami zdrowotnymi jodu. Iodium Spa Formula (IOd) to pierwsza na świecie świeca, która uwalnia naturalny jod do powietrza podczas spalania.
Jod - pierwiastek kluczowy dla zdrowia, wspierający pracę tarczycy, wzmacniający odporność i znany z działania przeciwbakteryjnego - dotychczas był trudny do zastosowania w formie użytkowej. Statystyki WHO pokazują, że 35% światowej populacji ma niedobór jodu, co może wywoływać zmęczenie i niepokój. Eksperci z CBRTP i Gala Group Poland opracowali innowacyjną formułę, łączącą jod z olejami naturalnymi. Iodium Spa Formula to świeca nie tylko dekoracyjna, ale i uwalniająca jod do powietrza w trakcie spalania. Wynalazek, który właśnie trafił do sprzedaży, jest chroniony patentem.
- Dotychczas na rynku brakowało takiego rozwiązania, co daje nam ogromne szanse na sukces. Dzięki naszej propozycji uda nam się zagospodarować branżową niszę. Jod zawarty w naszej świecy to wyjątkowy pierwiastek - już od wielu lat naukowcy rekomendują jego regularną suplementację i przypisują mu prozdrowotne właściwości. Działa on także dezynfekująco, bakterio i grzybobójczo - mówi Grzegorz Putynkowski, prezes Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu.
Choć rynek jest nasycony różnorakimi markami świec - tylko IOd oferuje dodatkowe korzyści, które przynosi jod. Opracowany skład świecy stanowi nieosiągalne wcześniej stabilne połączenie jodu z olejami naturalnymi, ograniczające jego aktywność chemiczną. Zastosowanie jodu w świecy jest rewolucyjnym podejściem i może stanowić cenny element w codziennej rutynie dbania o zdrowie i samopoczucie. Pozwala uzupełnić niedobory tego pierwiastka w łatwy sposób, a nawet godziny nieprzerwanego palenia świecy nie spowodują przekroczenia zalecanych dawek jodu, zapewniając bezpieczeństwo jej użytkowania.
- Jodu zawartego w stworzonej przez nas świecy nie można przedawkować. Bezpieczeństwo jej przyszłych użytkowników było dla nas priorytetem. Zapalona świeca stopniowo uwalnia jod, który można wdychać z powietrzem. W tym samym czasie pierwiastek osiada na meblach i płaskich powierzchniach wraz z kurzem, wspomagając zwalczanie bakterii, wirusów i grzybów. Zastosowane przez nas rozwiązanie pozwala nawet 2 m od świecy uzyskać stężenie jodu wyższe niż nad morzem - wyjaśnia dr Robert Socha, Dyrektor Badań i Rozwoju w Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu.
Świeca w dwóch wielkościach: 110 g i 240 g trafiła do sprzedaży w sklepach sieci Leroy Merlin. Czas palenia mniejszej świecy wynosi 20 godzin, a większej - 40. Po jej wykorzystaniu - opakowanie i lampion można poddać recyklingowi. Świece są dostępne również w sklepach Lewiatan na terenie Małopolski. W planach CBRTP jest dalszy rozwój Iodium Spa Formula oraz wejście z produktem na zagraniczne rynki.
CBRTP generuje bieżące przychody z realizacji projektów i sprzedaży usług doradczych i R&D oraz długoterminowe z tytułu licencji lub sprzedaży praw do zaprojektowanych rozwiązań lub wynalazków. W ciągu ponad 10 lat działalności CBRTP zrealizowało lub jest w trakcie realizacji ponad 20 projektów, a wartość bieżącego pipeline’u firmy wynosi 130 mln zł.
Z danych Statista wynika, że wartość polskiego rynku świec wzrośnie z 922 mln EUR w 2022 r. do 1,2 mld EUR w 2027 r. Z kolei globalne przychody w tym segmencie w 2024 r. osiągną kwotę 11,11 mld USD. Prognozuje się, że w do 2029 r. światowy rynek świec będzie odnotowywał roczną stopę wzrostu na poziomie 3,43%.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.