Komunikaty PR

Rewolucja w multimediach Lexusa. Poznaj najważniejsze zmiany

2021-07-21  |  15:00
Biuro prasowe

Projektanci nowego Lexusa NX podkreślają na każdym kroku, że druga generacja słynnego SUV-a z Japonii to auto przełomowe. W nowym Lexusie debiutuje wiele rozwiązań, które w przyszłości trafią do pozostałych modeli marki. Wśród nich znajduje się zaawansowany, zaprojektowany od nowa system multimedialny – Lexus Interface. Czym się wyróżnia?


Współczesne auta, szczególnie te należące do klasy premium, nie mogłyby istnieć bez dużych, dotykowych ekranów, możliwości łączenia ze smartfonem czy nawigacji. Dzisiejsze systemy inforozrywki wychodzą jednak daleko poza proste parowanie telefonu do zestawu głośnomówiącego. Ważna jest bezprzewodowa łączność i obsługa interfejsów takich jak Android Auto i Apple CarPlay czy zdalne aktualizacje, które nie wymagają wizyt w serwisie. Wymagania klientów i współczesne trendy przeanalizowali specjaliści z Lexusa podczas prac nad nowym systemem.

Wielka zmiana, wielki ekran

Choć dopracowywanie rozwiązań do perfekcji i stopniowe doskonalenie to cechy typowe dla japońskiej szkoły, w przypadku Lexus Interface postawiono na dużą, wręcz rewolucyjną zmianę. Po latach szlifowania systemu znanego z obecnych modeli, nadszedł czas na gruntowne przeprojektowanie oprogramowania. Jeszcze zanim odkryjemy szereg nowych funkcji, dużą zmianę zwiastuje to, co widzimy na desce rozdzielczej nowego Lexusa NX. Ekran nowego systemu multimedialnego może mieć przekątną dochodzącą do 14 cali. A to wynik godny niejednego laptopa. Wyświetlacz jest wygodniejszy w użytkowaniu, a obraz wyraźny jak nigdy wcześniej. To zasługa wysokiej rozdzielczości i rozwiązania, które redukuje odbicia i zwiększa kontrast. Przestrzeń między matrycą, a zewnętrzną warstwą szkła jest wypełniona, a połączenie tych elementów służy wyeliminowaniu refleksów i załamań światła, które niekorzystnie wpływają na czytelność wyświetlanych informacji. Ta pozornie błaha zmiana sprawia, że interfejs wygląda jeszcze lepiej w każdych warunkach.

W przeciwieństwie do poprzednika, nowy system nie ma już dotykowego kontrolera na konsoli środkowej. Zwiększenie przekątnej wyświetlacza i zaprojektowanie interfejsu od nowa pozwoliło uprościć obsługę i umożliwiło rezygnację z dodatkowych przycisków. Ważne funkcje takie jak regulacja głośności czy zmiana temperatury nawiewu wciąż są dokonywane za pomocą fizycznych pokręteł. Dzięki temu jazda jest bezpieczniejsza, bo kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. Najwyraźniej zdaniem Lexusa rozwiązania najnowszej generacji wcale nie muszą oznaczać całkowitej rezygnacji z prawdziwych przycisków.

Popis programistów

Choć w przypadku nowego Lexus Interface mówimy o diametralnej zmianie, programiści i designerzy odpowiedzialni za wygląd systemu wykorzystali zalety i rozwiązania znane z poprzedniego systemu multimedialnego. Nowy system dzieli ekran na strefy, które wyświetlają stałe elementy interfejsu i takie, które są wypełniane zmienną treścią. Oznacza to, że po stronie kierowcy na ekranie pokazują się, w formie menu, skróty do poszczególnych elementów. Dolna część wyświetlacza jest z kolei zarezerwowana dla sterowania klimatyzacją. Ogranicza to konieczność przechodzenia przez kolejne panele ustawień i pozwala obsługiwać pokładowe funkcje szybciej i wygodniej. W tym kontekście nie bez znaczenia są także podzespoły, które napędzają Lexus Interface. Ich większa moc obliczeniowa sprawia, że nowy system działa wyjątkowo szybko i płynnie.

Wszystko dzieje się w chmurze

Jedną z najważniejszych zalet nowego Lexus Interface jest integracja z chmurą. Zdalne funkcje umożliwiają bezprzewodowe, automatyczne aktualizacje systemu i poprawiają działanie nawigacji. Koniec z uciążliwą aktualizacją map – wszystko będzie się działo w czasie rzeczywistym. Dla użytkowników Lexusa oznacza to, że ich samochód będzie dojrzewał w tradycyjnie japońskim stylu – z czasem nauczy się nowych funkcji, a działanie systemu będzie udoskonalone z każdą kolejną aktualizacją. Moduł odpowiedzialny za aktualizację i łączność z chmurą sprawia, że dostęp do sieci będzie możliwy również bez łączenia samochodu ze smartfonem. Zaś jeśli chodzi o możliwości integracji z urządzeniami przenośnymi, to kolejną nowością jest bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i przewodowa Android Auto. Ładowanie smartfona również może się odbywać bezprzewodowo – na specjalnej, wysuwanej półce w konsoli środkowej. To sprytne rozwiązanie jest estetyczne i czyni kokpit bardziej praktycznym.

Wszystko na życzenie

Lexus Interface dostosuje się również do wymagań użytkownika i nie chodzi jedynie o zmianę koloru podświetlenia. Lexus poszedł o kilka kroków dalej, przenosząc personalizację na wyższy poziom. Ustawienia pozwolą powiązać z naszym profilem kierowcy m.in. pozycję fotela, ustawienia barwy dźwięku, trasy nawigacji czy wygląd interfejsu. Profile kierowcy można zapisać nie tylko w kluczyku, ale i w najbardziej osobistym urządzeniu codziennego użytku, czyli smartfonie. To jednak nie wszystko, bo wykorzystanie chmury i funkcji zdalnych umożliwia również przeniesienie wszystkich tych ustawień do innego samochodu. W praktyce oznacza to na przykład, że gdy na czas wizyty w serwisie dostaniemy zastępczego Lexusa, który również będzie wyposażony w nowy system multimedialny, najważniejsze osobiste ustawienia zostaną do niego przeniesione automatycznie. Kolejną nowością, którą w przyszłości z pewnością znajdziemy też w innych Lexusach, jest asystent Hey Lexus. System reaguje na komendy głosowe, pozwalając na łatwe sterowanie systemem multimedialnym czy elementami wyposażenia.

Brzmi dobrze?

Przy okazji tworzenia nowego systemu multimedialnego nie zapomniano także o tym, że Lexus oznacza doskonałe nagłośnienie. Tak jak do tej pory klienci będą mieli do wyboru nagłośnienie Lexus Premium Sound System lub ujmujący brzmieniem Mark Levinson Premium Surround Sound System. Niezależnie od tego, ile funkcji udało się przenieść w chmurę i jak duży jest ekran, dobrze grający zestaw głośników jest znakiem rozpoznawczym Lexusa. I to, na szczęście, pozostało niezmienne.

Pierwszym samochodem, w którym zobaczymy nowy Lexus Interface będzie Lexus NX nowej generacji. Ten model już w sierpniu będzie można zobaczyć podczas przedpremierowych pokazów u dealerów marki.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć

Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.